ردکردن این
نرخ جدید خدمات شرکت ملی پست در سال ۱۴۰۳ (همراه با تغییرات)

نرخ جدید خدمات شرکت ملی پست در سال ۱۴۰۳ (همراه با تغییرات)

جدول کامل تعرفه خدمات شرکت ملی پست ۱۴۰۳

بنا بر اطلاعیه جدید شرکت ملی پست ایران نرخ خدمات این مجموعه‌ از ۱ مردادماه ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت. این تغییرات شامل افزایش تعرفه های خدمات پستی داخله، خدمات مربوط به مرسولات با ابعاد غیراستاندارد (نرخنامه حجمی)، خدمات تعهد غرامت اجباری مرسولات (بیمه مرسولات)، خدمات توزیع در کلانشهرها و شناسه الکترونیکی است. از شما مخاطبان عزیز تقاضا داریم جهت بهره‌برداری بهتر از خدمات پستی، به این تغییرات توجه داشته باشید.

  • تعرفه جدید خدمات پستی ۱۴۰۳ :

نرخ پایه خدمات شرکت ملی پست ایران حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به جدول ذیل توجه فرمایید:

نرخنامه پایه خدمات پستی

  • نرخ خدمات مربوط به مرسولات با ابعاد غیراستاندارد (نرخنامه حجمی):

طبق اطلاعیه شرکت ملی پست از تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۳، متناسب با افزایش سایز بسته، هزینه ارسال نیز افزایش خواهد داشت. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به جدول ذیل توجه فرمایید:

برای آشنایی با انواع کارتن های پستی مقاله انتخاب سایز مناسب کارتن های پستی را مطالعه کنید.

نرخنامه حجمی

  • خدمات تعهد غرامت اجباری مرسولات پستی (بیمه مرسولات):

خدمت بیمه عمومی پست از کف قیمت ۲ میلیون تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین بیمه اختصاصی پست از سقف ۶۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

نرخنامه بیمه مرسولات

  • شناسه الکترونیکی:

شرکت ملی پست بابت هر ثبت مرسوله، هزینه‌ای برای خدمت شناسه الکترونیکی دریافت می‌کند که این هزینه افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

شناسه الکترونیک 

  • نرخ توزیع در کلان شهر ها:

اگر مقصد مرسوله یکی از ۷ کلان شهر تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و یزد است، شرکت ملی پست ۱۵ درصد به نرخ پایه خدمات پستی شما اضافه خواهد کرد؛ پیش تر، این نرخ ۱۰ درصد بود.

نرخنامه کلان شهر ها

روش های استعلام هزینه ارسال مرسوله پستی ۱۴۰۳

برای استعلام هزینه ارسال مرسوله پستی در سال ۱۴۰۳، می‌توانید از روش‌های زیدی استفاده کنید. به‌طور مستقیم به دفتر پست محلی خود مراجعه کنید و از کارکنان پست درخواست استعلام هزینه ارسال مرسوله خود را بدهید. آنها می‌توانند با بررسی وزن، ابعاد و مقصد مرسوله، هزینه ارسال را به شما اعلام کنند. رو ش دیگر تماس تلفنی با دفتر پست است که آسان ترین راه است. استفاده از سامانه آنلاین پست نیز یکی از این روش ها است. 

چه عواملی در محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی اثر گذار خواهد بود

در محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی، عوامل زیادی اثرگذار هستند. وزن مرسوله از عوامل اصلی در تعیین هزینه ارسال است. فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد نیز تأثیر قابل توجهی در محاسبه هزینه ارسال دارد. خدمات پستی متنوعی وجود دارند، از جمله پست عادی، پست سریع، پیگیری پست و خدمات ویژه دیگر. ابعاد مرسوله نیز به عنوان یک عامل محاسبه هزینه ارسال مطرح می‌شود. برخی از نرخ‌ها و تعرفه‌های پستی ممکن است تخفیف‌های خاصی در نظر گرفته شده باشد که می‌تواند هزینه نهایی را تحت تأثیر قرار دهد. 

وزن مرسوله پستی

وزن مرسوله از عوامل اصلی در تعیین هزینه ارسال است. معمولاً هر پست‌گیرنده از جدول تعرفه‌های پستی برای محاسبه هزینه براساس وزن استفاده می‌کند. وزن می‌تواند به صورت وزن واقعی مرسوله یا وزن حجمی (بسته به ابعاد مرسوله) محاسبه شود، و هزینه ارسال بر اساس بزرگترین مقدار این دو مورد محاسبه خواهد شد.

آدرس گیرنده مرسوله پستی

فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد نیز تأثیر قابل توجهی در محاسبه هزینه ارسال دارد. عموماً هر پست‌گیرنده بر اساس فاصله محاسبه‌ای از نقاط مبدأ و مقصد، هزینه ارسال را تعیین می‌کند.

ارزس مرسوله 

ارزش مرسوله معمولاً تأثیری مستقیم بر محاسبه هزینه ارسال ندارد. اما در برخی موارد خاص، برخی از شرکت‌های پستی ممکن است برای مرسولاتی با ارزش بالا، گزینه‌های بیمه‌ای یا ارسال با قیمت بیشتر را ارائه دهند. این گزینه‌ها امکان جبران خسارت یا از دست رفتن مرسوله را در صورت وقوع حادثه‌ای فراهم می‌کنند. 

روش های ارسال مرسوله

برای ارسال مرسوله می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. اولین روش پست پیشتاز استن این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های ارسال مرسوله است. روش بعدی پست عادی است. این روش ارسال معمولی مرسوله است که معمولاً زمان بیشتری نسبت به پست پیشتاز می‌برد. در برخی موارد، می‌توانید از شرکت‌های حمل و نقل خصوصی مانند تیپاکس، ماهکس و ندکس، شرکت‌های ارسال مرسوله از طریق هواپیما و شرکت‌های ارسال پست از طریق ماشین‌های باری استفاده کنید.برخی از شرکت‌های پستی خدمات ویژه‌ای مانند پست ثبتی، پست تضمینی، پست پیشتاز عادی و پست پیشتاز ویژه را ارائه می‌دهند. 

نحوه محاسبه اینترنتی در محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی ۱۴۰۳ 

برای محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی، می توانید از این مراحل استفاده کنید. مشخص کنید وزن مرسوله را برحسب گرم یا کیلوگرم داشته باشید. فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد را تعیین کنید. با مراجعه به سایت یا تماس با شرکت پستی مورد نظرتان، جزئیات سیستم قیمت‌گذاری مرسولات را بررسی کنید. با توجه به جدول قیمت‌ها، محاسبه هزینه ارسال مرسوله را انجام دهید. معمولاً هزینه براساس وزن و فاصله محاسبه می‌شود. ممکن است هزینه‌های اضافی مانند بسته‌بندی و خدمات اضافی نیز به هزینه ارسال افزوده شوند.

هزینه پست عادی به شهرستان ۱۴۰۳ 

برای محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی به شهرتان نیز می توانید از همین مراحل بالا استفاده کنید. ابتدا وزن مرسوله را برحسب گرم یا کیلوگرم محاسبه کنبد. فاصله جغرافیایی بین مبدأ و مقصد را تعیین کنید. با مراجعه به سایت یا تماس با شرکت پستی مورد نظرتان، جزئیات سیستم قیمت‌گذاری مرسولات را بررسی کنید. با توجه به جدول قیمت‌ها، محاسبه هزینه ارسال مرسوله را انجام دهید.

روش های استعلام هزینه پست برای آنلاین شاپ ها در ۱۴۰۳ 

آنلاین شاپ ها برای استعلام هزینه پست میتوانند از روش های زیادی استفاده کنند. یکی از این روش ها تماس با شرکت پستی محلی خود و گرفتن اطلاعات در مورد سرویس‌ها و قیمت‌های پستی از آنها است. استفاده از ابزارهای آنلاین نیز یکی دیگر از این روش ها است. مجموعه تاپین استفاده از ابزارها و سامانه‌های آنلاینی که امکان محاسبه هزینه پستی را فراهم می‌کنند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه هزینه پست در سایت تاپین با وارد کردن اطلاعات مرسوله خود، استعلام هزینه ارسال مرسوله خود را محاسبه کنید. 

جدول کامل تعرفه خدمات شرکت ملی پست ۱۴۰۳

نرخ نامه۱۴۰۳-compressed

از ۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعرفه های جدید شرکت ملی پست اجرایی می شوند و شما برای محاسبه آنلاین هزینه های پستی می توانید از ابزار محاسبه هزینه پست مرسولات تاپین استفاده کنید.
برای راه اندازی یک باجه مجازی پستی عضو تاپین شوید.

 

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *