ردکردن این
۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی
آشنایی با علت برگشت خوردن مرسوله پستی

۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

علت برگشت خوردن مرسوله پستی میتوان بلسیار متفاوت باشد. اولین دلیل ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده مرسوله پستی است که یکی از رایج ترین دلایل برگشت خوردن مرسوله میتواند باشد. دومین دلیل عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده به دلایل مختلف می باشد. یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث برگشت خوردن مرسوله و یا کالای پست شده شود، نقل مکان کردن گیرنده مرسوله است. گاهی امکان دارد گیرنده مکان خود را به دلایلی عوض کرده باشد و پست نتواند آن را تحویل دهد. در نتیجه کالا را به مبدا برگشت میدهد.

برخی اوقات فوت شخص گیرنده مرسوله نیز میتواند باعث برگشت خوردن مرسوله پستی شود. برخی موارد نامه رسان تشخیص میدهد که شخص تحویل گیرنده، گیرنده واقعی مرسوله نیست. در این صورت نیز مرسوله را برگشت میدهد. همچنین عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده در زمان مقرر و اشتباهات در روند ارسال و تحویل مرسوله توسط اداره پست نیز میتواند از دلایل برگشت کالا باشد.

اقدامات لازم پس از برگشت خوردن مرسوله پستی

پس از برگشت خوردن مرسوله پستی، نیاز است تا اقداماتی انجام شود. یکی از این اقدامات بررسی دلیل برگشت خوردن مرسوله است. ممکن است دلایلی مانند ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده، عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده، نقل مکان کردن گیرنده یا فوت گیرنده باعث برگشت خوردن مرسوله شده باشد. کار بعدی که باید انجام شود مراجعه به اداره پست است. پس از شناسایی دلیل برگشت خوردن مرسوله، باید به نزدیک‌ترین دفتر پست مراجعه کنید.پس از مراجعه به اداره پست تهران و یا شهر خود باید درخواست بازگرداندن مرسوله را ثبت کنید. 

در دفتر پست، می‌توانید درخواست بازگرداندن مرسوله به خود را ارائه دهید. ارائه مدارک شناسایی در این مرحله الزامی است. برای دریافت مرسوله برگشتی، باید مدارک شناسایی معتبر خود را ارائه دهید. این امر احتمالا دارای هزینه‌های است که باید پرداخت شوند. ممکن است هزینه‌هایی برای بازگرداندن مرسوله وجود داشته باشد که باید آن را پرداخت کنید. اقدام آخر نیز ارسال مجدد مرسوله است. پس از دریافت مرسوله برگشتی، می‌توانید نسبت به ارسال مجدد آن اقدام کنید. در این مرحله باید دقت بیشتری در ثبت اطلاعات گیرنده و فرستنده داشته باشید. 

نحوه برگشت زدن مرسوله پستی به فرستنده

پس از مشخص شدن علت برگشت خوردن مرسوله پستی باید چگونگی برگشت خوردن آن نیز مشخص شود. در مورد چگونگی و روش های برگشت زدن مرسوله پستی به فرستنده، باید در نظر داشته باشید که برگشت خوردن مرسوله پستی میتواند دلایل مختلفی مانند ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده، عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده، نقل مکان کردن گیرنده مرسوله، فوت شخص گیرنده مرسوله و تشخیص نامه رسان مبنی بر اینکه شخص تحویل گیرنده، گیرنده واقعی نیست  باشد. 

نحوه برگشت زدن مرسوله پستی به فرستنده نیز دارای مراحلی است. فرستنده می تواند با مراجعه به اداره پست و ارائه مدارک هویتی، درخواست برگشت زدن مرسوله را ثبت کند. از طرفی گیرنده نیز می تواند با مراجعه به اداره پست و ارائه مدارک هویتی، درخواست برگشت زدن مرسوله را ثبت کند. در مجموع، برای برگشت زدن مرسوله پستی به فرستنده، فرستنده یا گیرنده باید به اداره پست مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. اداره پست نیز پس از بررسی مدارک و دلایل برگشت خوردن مرسوله، اقدام به برگشت زدن آن به فرستنده خواهد کرد.

نحوه برگشت زدن مرسوله پستی توسط گیرنده

در مورد نحوه برگشت زدن مرسوله پستی توسط گیرنده، مراحلی وجود دارد که گیرنده باید آنها را انجام دهد. اگر گیرنده مرسوله پستی، به هر دلیلی نتواند مرسوله را دریافت کند (مانند نقل مکان، فوت گیرنده، عدم دریافت مرسوله)، می‌تواند با مراجعه به اداره پست محل، درخواست برگشت مرسوله را ارائه دهد. گیرنده باید مدارک هویتی خود را ارائه دهد و فرم درخواست برگشت مرسوله را تکمیل کند. در این فرم، دلیل عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده ذکر می‌شود.

پس از تأیید درخواست گیرنده، اداره پست مرسوله را به فرستنده بازمی‌گرداند. فرستنده می‌تواند نسبت به دریافت مرسوله و ارسال مجدد آن اقدام کند. در صورتی که گیرنده مرسوله را دریافت کرده باشد، اما به هر دلیلی مایل به بازگرداندن آن باشد، می‌تواند با مراجعه به اداره پست و ارائه مدارک هویتی، درخواست برگشت مرسوله را ارائه دهد. در این حالت نیز، پس از تأیید درخواست گیرنده، اداره پست مرسوله را به فرستنده بازمی‌گرداند تا فرستنده نسبت به دریافت و ارسال مجدد آن اقدام کند. 

دلایل برگشت خوردن بسته های پستی

آیا بسته پستی در صورت حضور نداشتن برگشت میخورد؟

همانطور که گفته شد علت برگشت خوردن مرسوله پستی چند دلیل متفاوت است که یکی از آنها حضور نداشتن گیرده میتواند باشد. بسته پستی در صورت عدم حضور گیرنده در زمان تحویل، معمولاً برگشت داده می‌شود. در صورت عدم حضور گیرنده در مقصد، کالای پستی به نزدیک‌ترین مرکز پستی عودت داده می‌شود. این روند تا سه بار تکرار می‌شود و در نهایت اگر شخص گیرنده در مقصد حضور نداشته باشد، بسته به نمایندگی مبدا عودت داده می‌شود. 

برای دریافت مجدد کالای برگشتی، فرستنده یا گیرنده باید به نمایندگی پستی مراجعه کرده و طبق قوانین شرکت ملی پست، اقدامات لازم را انجام دهند. این اقدامات شامل ارائه مدارک هویتی، پرداخت هزینه‌های احتمالی و تکمیل فرم‌های درخواست برگشت می‌باشد. همچنین، برای جلوگیری از برگشت کالا، توصیه می‌شود که فرستنده و گیرنده در هنگام ثبت اطلاعات، دقت کافی را به کار گیرند و اطلاعات تماس، آدرس و کد پستی را به درستی ثبت کنند. 

روند کلی ارسال بسته‌های پستی

در کل، روند ارسال بسته‌های پستی به این صورت است که ابتدا بسته‌بندی مناسب مرسوله انجام شود.  بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که محتوای مرسوله در طول حمل و نقل آسیب نبیند. پست برای این منظور پاکت‌های پستی و کارتن‌های مختلف اندازه را پیشنهاد می‌کند. مرحله دوم انتخاب روش ارسال است. دو روش اصلی برای ارسال بسته‌های پستی وجود دارد. اولین روش مراجعه حضوری به دفاتر پست و انجام مراحل ارسال در آنجا و دومین روش استفاده از خدمات تجارت الکترونیک مانند سامانه‌های آنلاین ارسال بسته که امکان پرداخت آنلاین و ارسال رایگان را فراهم می‌کنند. 

مرحله بعدی ارائه اطلاعات فرستنده و گیرنده است. در هنگام ارسال بسته، اطلاعاتی مانند نام، نشانی، کدپستی و شماره تماس فرستنده و گیرنده باید به مسئول پست ارائه شود تا در سامانه ثبت شود. سپس نوبت به پرداخت هزینه ارسال می شود. هزینه ارسال بسته بر اساس وزن و روش ارسال (عادی، سفارشی یا پیشتاز) محاسبه و پرداخت می‌شود. پس از ارسال بسته، کد رهگیری منحصربه‌فرد به فرستنده داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توان وضعیت بسته را در سامانه پیگیری کرد. با استفاده از کد رهگیری می‌توان از طریق سایت پست ملی یا ارسال پیامک، وضعیت بسته را پیگیری کرد و مراحل ارسال آن را مشاهده نمود.

مهلت زمان نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات پستی با توجه به نوع سرویس، مدت زمان مشخصی را در باجه پست نگهداری می‌شوند. به عنوان مثال، مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده در باجه نگهداری می‌شود. در صورتی که گیرنده در محل حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده می‌رساند که در روز و ساعت مشخصی مجدداً برای تحویل مرسوله اقدام کند. اگر در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود، پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده درخواست می‌کند به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه کند. مهلت توقف مرسولات پستی غیر تجاری تابع مقررات پست است. 

پیگیری مرسولات برگشت خورده با پلتفرم تاپین

پلتفرم تاپین امکان پیگیری مرسولات گم شده و یا برگشت خورده را برای مشتریان خود فراهم کرده است.  برای اینکار ابتدا باید کد رهگیری مرسوله را داشته باشید. این کد معمولاً در رسید یا بارکد مرسوله درج شده است. اگر کد رهگیری را ندارید، با فرستنده مرسوله تماس بگیرید تا آن را برای شما ارائه کند. سپس به سایت تاپین مراجعه کنید و در بخش پیگیری مرسوله، کد رهگیری را وارد کنید. این کد را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه “پیگیری مرسوله” کلیک کنید.

در این مرحله، جزئیات وضعیت مرسوله شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید ببینید که مرسوله به چه دلیلی برگشت خورده و آخرین وضعیت آن چیست. اگر مرسوله به دلیل اشکال در آدرس یا اطلاعات گیرنده برگشت خورده باشد، می‌توانید این اطلاعات را اصلاح کرده و درخواست ارسال مجدد بدهید. همچنین می‌توانید با واحد پشتیبانی تاپین تماس بگیرید و درباره وضعیت مرسوله خود پرس‌وجو کنید. آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
آشنایی با انواع بسته بندی سبز
مبانی حمل و نقل
tapinblog

بسته بندی سبز چیست

بسته بندی سبز از چه متریالی ساخته میشود؟ متریال بسته بندی سبز معمولا از مواد قابل بازیافت هستند. بسته بندی سبز در ارسال مرسولات پستی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *