ردکردن این
پست پیشتاز
آشنایی با پست پیشتاز

پست پیشتاز

پست پیشتاز چیست؟

پست پیشتاز یک نوع خدمات پستی است که در آن مرسولات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال می‌شوند. این نوع ارسال بعد از پست ویژه، سریع‌ترین سرویس پستی در ایران است. مرسولات قبول شده در تهران به مقصد مراکز استان‌ها و بیش از ۱۰۰ شهر دیگر ظرف مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت به گیرندگان تحویل داده می‌شود. حداقل زمان تحویل یک مرسوله پیشتاز درون‌شهری به گیرنده ۲۴ ساعت و برای شهرستان‌ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت است.  این نوع ارسال همچنین می‌تواند برای ارسال مرسولات به خارج از کشور استفاده شود، که در این صورت زمان تحویل بسته به کشور مقصد متفاوت است. برای تسریع در انجام عملیات پست پیشتاز، استفاده از کدپستی، بسته‌بندی مناسب و نوشتن نشانی گیرنده به درستی توصیه می‌شود. 

مدت زمان ارسال پست پیشتاز چند روز است؟

پست پیشتاز در داخل کشور معمولاً ۲۴ تا ۷۲ ساعت (۲ تا ۳ روز) زمان میبرد تا به مقصد برسد. برای ارسال به مراکز استان، زمان تحویل حداکثر ۴۸ ساعت است و برای ارسال به شهرستانها حداکثر ۷۲ ساعت. در صورت ارسال به خارج از کشور، بسته‌ها با اولین پرواز به کشور مقصد ارسال شده و تا ۷۲ ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد به دست گیرنده می‌رسد. بنابراین، مدت زمان ارسال پست پیشتاز در داخل کشور معمولاً ۲ تا ۳ روز و برای مراکز استان حداکثر ۲ روز و برای شهرستان‌ها حداکثر ۳ روز است.

هزینه ارسال با پست پیشتاز چقدر میباشد؟

هزینه ارسال با پست پیشتاز به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین عوامل آن وزن و ابعاد آن است. یکی دیگر از عوامل مسافت مبدا و مقصد است که آن هم بستگی به درون شهری و برون شهری بودن آن دارد. به طور کلی هزینه ارسال بسته با ای نوع ارسال به شرح زیر است:

  • برای مرسولات با وزن حداکثر ۱ کیلوگرام: برای ارسال درون‌استانی: ۱۷۲,۹۹۸ ریال  و برای ارسال برون‌استانی: ۲۱۲,۸۰۰ ریال .
  • برای مرسولات با وزن حداکثر ۲ کیلوگرام: برای ارسال درون‌استانی: ۱۲۶,۲۲۲ ریال و برای ارسال برون‌استانی: ۲۰۶,۴۲۶ ریال.

نحوه ارسال از طریق پست پیشتاز به چه صورت است؟

ارسال مرسوله از طریق پست پیشتاز، مراحل زیادی دارد. ابتدا باید به وب سایت ارائه دهنده خدمات آن وارد شوید. در این مرحله باید اطلاعات فرستنده، گیرنده و مشخصات مرسوله را وارد کنید. محاسبه هزینه و زمان ارسال نیز در مرحله بعدی است. پس از ثبت مشخصات، هزینه و زمان تحویل مرسوله به شما اعلام می‌شود. هزینه ارسال در تهران به طور ثابت ۴۰ هزار تومان است. 

سپس به مرحله جمع‌آوری مرسوله از درب منزل میرسیم. پس از پرداخت هزینه، سفیران پست، مرسوله را از درب منزل شما جمع‌آوری می‌کنند. مرسوله در کمترین زمان ممکن (حداکثر ۲۴ ساعت) به دست گیرنده در مقصد تحویل داده می‌شود. در حال حاضر، خدمات پست پیشتاز در تهران و مشهد ارائه می‌شود و به زودی در سایر شهرهای بزرگ نیز فعال خواهد شد.

رهگیری مرسولات پست پیشتار

همه چیز درباره ی پست پیشتاز دو قبضه

پست پیشتاز دو قبضه یکی از خدمات ویژه‌ای است که توسط اداره پست ایران ارائه می‌شود. در این سرویس، علاوه بر صدور یک قبض برای فرستنده در هنگام ارسال مرسوله، قبض دیگری نیز هنگام تحویل به گیرنده صادر می‌شود که حاوی امضای گیرنده مبنی بر تحویل مرسوله است. این قبض دوم سپس به عنوان سند تحویل به فرستنده بازگردانده می‌شود.

پست دو قبضه یکی از سریع‌ترین روش‌های ارسال مرسولات در ایران است. در این سرویس، چنانچه مرسوله را قبل از ساعت ۱۱ صبح به دفتر پستی تحویل دهید و گیرنده در همان شهر باشد، می‌تواند همان روز مرسوله را دریافت کند. به طور کلی، تمام مرسولات ارسالی به پست، بسته به مقصد گیرنده، حداکثر ظرف ۴۸ ساعت تحویل داده می‌شوند. یکی از مزایای مهم پست دو قبضه، امکان پیگیری مرسوله با استفاده از کد رهگیری است. فرستنده می‌تواند با دریافت این کد، از وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شود.

پست پیشتاز بین الملل چیست؟ 

پست پیشتاز بین الملل، یکی از روش‌های ارسال سریع و مطمئن کالا و مرسولات به خارج از کشور است. این خدمات توسط اداره پست یا شرکت‌های پستی خصوصی ارائه می‌شود و دارای مزایای زیادی است. کالاها و مرسولات ارسالی به روش پست بین الملل در کمترین زمان ممکن به دست گیرنده می‌رسند، این زمان معمولاً بین ۳ تا ۵ روز کاری است. 

کالاها تحت پوشش بیمه و استانداردهای حمل و نقل قرار دارند و امنیت آن‌ها تضمین می‌شود. قابلیت پیگیری نیز دارند. امکان پیگیری لحظه‌ای وضعیت مرسوله از طریق کدهای رهگیری فراهم است. هزینه مناسبی نیز دارند. هزینه ارسال کالا به روش پست پیشتاز بین الملل نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل بین‌المللی مقرون به صرفه‌تر است. بسته‌بندی کالاها توسط شرکت‌های پستی با رعایت استانداردها انجام می‌شود. در مجموع، پست بین الملل یک روش ارسال سریع، امن و ارزان برای ارسال کالا به خارج از کشور است که مورد استقبال افراد و شرکت‌ها قرار دارد.

ارسال بسته های پستی از طریق پست پیشتاز با چه وسیله ای انجام میشود

برای ارسال کالا های پستی از طریق پست پیشتاز، می توان از انواع وسایل بسته بندی پستی استفاده کرد. پاکت های پستی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ارسال کالا های پستی هستند. این پاکت ها در اندازه های مختلف موجود بوده و می توان محتویات را در آن ها قرار داد و به راحتی از طریق پست ارسال کرد. کارتن های مقوایی نیز برای ارسال، گزینه مناسبی هستند. این کارتن ها در ابعاد استاندارد وجود دارند که توسط اداره پست تولید می شوند و می توان محصولات را در آن ها قرار داد و از طریق پست ارسال کرد.

علاوه بر پاکت و کارتن پستی، می توان از سایر وسایل بسته بندی مانند جعبه های مقوایی، پلاستیکی و… نیز برای ارسال کالاهای پستی از این طریق استفاده کرد. مهم است که این وسایل بسته بندی مناسب و استاندارد باشند. در هر صورت، انتخاب وسیله بسته بندی مناسب برای ارسال کالاهای پستی از طریق پست پیشتاز بسته به نوع و ابعاد محتویات بسته متفاوت است و باید با توجه به آن انتخاب شود.

پیگیری مرسوله پستی پیشتاز

برای پیگیری مرسوله پستی پیشتاز، میتوان مراحلی را در نظر گرفت. هر مرسوله پستی دارای یک کد رهگیری منحصر به فرد است که معمولاً ۲۰ یا ۲۴ رقم است. این کد را باید برای پیگیری مرسوله در سامانه های آنلاین پست وارد کنید. پیگیری از طریق سایت پست: سایت tracking.post.ir توسط شرکت ملی پست راه اندازی شده است و امکان پیگیری مرسوله پستی با وارد کردن کد رهگیری را فراهم می کند.

سایت تایپن در زمینه پیگیری مرسولات پستی نیز اقدامتی را انجام داده است. شما میتوانید با عضویت در تاپین در صفحه رهگیری مرسوله پستی، با وارد کردن کد رهگیری، پیگیری مرسوله خود را انجام دهید. یکی از اقدامات مهم و جذاب تاپین در این زمینه ارسال کد در پیامک است. همراه کد رهگیری یک لینک نیز در پیامک ارسال میشود که با استفاده از آن لینک، دیگر نیاز به کپی و جایگزین کردن کد در صفحه ندارید و با زدن لینک مستقیما به صفحه رهگیری راهنمایی می شوید و میتوانید وضعیت کالای خود را مشاهده کنید.

محاسبه آنلاین هزینه پست پیشتاز

هزینه ارسال پست پیشتاز را میتوان به راحتی به صورت آنلاین محاسبه کنید. در هنگام محاسبه هزینه چند نکته وجود دارد که با توجه به آنها، این محاسبه هزینه را میتوان به راحتی انجام داد. هزینه بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می‌شود، از جمله استان مقصد، وزن محصول و نوع سرویس پستی انتخابی. برای محاسبه هزینه پست پیشتاز در سال ۱۴۰۲، می‌توان از تعرفه‌های جدید شرکت ملی پست به طور مثال، هزینه برای مرسولات تا ۱ کیلوگرم درون استانی ۱۷۲,۹۹۸ ریال و برون استانی ۲۱۲,۸۰۰ ریال است.

زمان تحویل پست پیشتاز برای مرسولات شهری و درون استانی یک روز و برای مراکز استان‌ها و سایر شهرستان‌ها ۲ تا ۵ روز می‌باشد. همچنین امکان استفاده از خدمات جمع‌آوری در محل با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه وجود دارد. برای محاسبه دقیق هزینه می‌توانید از ابزارهای محاسبه آنلاین موجود در سایت‌ پست و یا مراجعه به صفحه هزینه ارسال پست تاپین استفاده کنید. 

سوالات متداول در خصوص پست پیشتاز

به طور معمول سوالات متداول زیادی در خصوص پست پیشتاز، وجود دارد. تعدادی از این سوالات که معمولا برای مخاطبان مطرح میشود به صورت زیر است:

  • تفاوت پست سفارشی و پست پیشتاز چیست؟ پست سفارشی به صورت زمینی و پست پیشتاز به صورت هوایی انجام می‌شود. همچنین پست سفارشی ارزان‌تر است. 
  • علت برگشت مرسوله پستی چیست؟ مرسولات پستی ممکن است به دلایلی مانند نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده، نقل مکان گیرنده، شناخته نشدن گیرنده و غیره به فرستنده بازگردانده شوند. 
  • محتویات مجاز در پاکت نامه چه چیز هایی هستند؟ بر اساس قوانین پستی، پاکت نامه باید صرفاً حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و هر نوع شی و کالا دیگر در آن ممنوع است. اما در پاکت‌های حبابدار می‌توان کالاهای دیگری را نیز ارسال کرد. 
  • مدت زمان تحویل پست پیشتاز چقدر است؟  معمولاً در بازه زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای مرسولات بین‌شهری و ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای مرسولات خارج از شهر به مقصد تحویل می‌شود. اما در برخی موارد به دلیل افزایش تقاضا و رونق فروشگاه‌های اینترنتی در دوران کرونا، این سرویس با تأخیر نسبتاً زیادی به مقصد می‌رسد.

چه کالاهایی را نمیتوان با پست پیشتاز ارسال کرد؟

بسیاری از کالاها را نمیتوان با پست پیشتاز ارسال کرد. یکی از این موارد کالاهایی هستند که وزن آنها بیشتر از ۵ کیلوگرم باشد. طبق اطلاعات، برای ارسال کالاهایی که وزن بیشتر از ۵ کیلوگرم دارند، باید از این نوع ارسال استفاده شود. کالاهایی که مشتری آنها را پس از ساعت ۱۱ صبح به باجه پستی تحویل دهد. مشتری باید جنس خود را تا پیش از ساعت ۱۱ صبح به باجه پستی تحویل دهد تا بتوان آن را با پست پیشتاز ارسال کرد.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
دلایل تحویل اشتباه بسته پستی
مبانی حمل و نقل
tapinblog

تحویل اشتباه بسته پستی

همه چیز در مورد تحویل اشتباه بسته پستی تحویل اشتباه بسته پستی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله اشتباه در ثبت آدرس گیرنده

احراز آدرس از طریق پست
مبانی حمل و نقل
tapinblog

احراز آدرس از طریق پست

نحوه درخواست احراز محل سکونت پست درخواست احراز آدرس از طریق پست دارای مراحلی است که باید به ترتیب انجام شود تا این احراز به

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *