ردکردن این
شکستن و آسیب دیدن مرسوله پستی
شکستن و آسیب دیدن مرسوبه پستی

شکستن و آسیب دیدن مرسوله پستی

شکسته شدن مرسوله پستی

 مرسوله پستی هنگام ارسال ممکن است به هر دلیلی شکسته یا آسیب ببیند. شکسته شدن و یا آسیب دیدن مرسوله پستی ممکن است برای شرکت پستی و مشتری، عواقبی داشته باشد. اگر محتویات داخل بسته آسیب دیده باشد، مشتری می‌تواند از طریق سامانه ثبت شکایات شرکت پست، شکایت خود را ثبت کند و کد رهگیری دریافت کند. در صورتی که مبلغ شکایت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می‌شود. اما اگر مبلغ بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، مشتری باید به نزدیک‌ترین واحد پستی مراجعه کند و فرآیند ثبت شکایت را طی کند. در صورت احراز آسیب به بسته، شرکت پست ظرف ۴۸ ساعت به شکایت رسیدگی و خسارت را جبران می‌کند. 

شکسته شدن مرسوله پستی عواقبی برای شرکت پستی نیز دارد. با افزایش حجم مرسولات پستی در سال‌های اخیر و به‌ویژه در دوران شیوع کرونا، شرکت پست با حجم زیادی از مرسولات برای توزیع مواجه شده و فعالیت آن چند برابر شده است. این افزایش حجم مرسولات، باعث بار مضاعفی بر دوش کارکنان پست شده است. شرکت پست موظف است مرسولات را در زمان‌های تعیین‌شده به مقصد برساند. در صورت تأخیر در توزیع، ملزم به جبران خسارت است. در سال گذشته، شرکت پست مبالغ بالایی را برای جبران خسارات پرداخت کرده و تلاش کرده است رضایت مشتریان را جلب کند.

چگونه با بیمه کردن کالاهای پستی خسارت دریافت کنید؟

بیمه کردن مرسوله پستی دارای مزیت های زیادی است. یکی از این مزیت ها گرفتن خسارت کالا از بیمه است. برای دریافت خسارت از بیمه کالاهای پستی،باید به نکاتی توجه داشته باشید. ابتدا باید توجه داشته باشید که هنگام ارسال کالا از طریق پست، آن را بیمه کنید. این بیمه معمولاً ۰٫۲% ارزش کالا را شامل می‌شود. اگر کالای شما آسیب دیده، مفقود شده یا با تأخیر به دست گیرنده رسیده باشد، می‌توانید درخواست غرامت کنید.

برای درخواست غرامت، ابتدا باید کالا را رهگیری کنید و مشکل را به شرکت پست اطلاع دهید. شرکت پست پس از بررسی، ارزش کالا را تا سقف ۲ میلیون تومان به عنوان غرامت پرداخت می‌کند. اگر ارزش کالا بیشتر از ۲ میلیون تومان باشد، ۰٫۲% ارزش کالا به عنوان غرامت پرداخت می‌شود. مسیرهای مختلفی برای اعلام مشکل و درخواست غرامت وجود دارد، از جمله تماس با مراکز پشتیبانی پست یا استفاده از سامانه رهگیری آنلاین. با عضویت در تاپین و ارسال مرسوله های خود با این پلتفرم میتوانید به راحتی مرسوله خود را بیمه کرده و در صورت مفقودی و یا شکستن کالا، با ارائه مستندات، خسارت خود را از بیمه دریافت کنید.

مسئولیت شرکت های پستی در قبال بسته های آسیب دیده چیست

شرکت ملی پست ایران بر اساس تعهدات سرویس های مختلف پستی، موظف به ارسال و توزیع دقیق و به موقع مرسولات پستی است. در شرایط عادی، مرسولات به مقصد داخل کشور به طور متوسط در ۲۴ ساعت ارسال و توزیع می شوند. در صورتی که مشتری کالایی را دریافت کند که دچار شکستگی، پارگی یا آسیب دیدگیباشد، می تواند شکایت خود را از طریق سامانه eop.post.ir ثبت کند.  اگر مبلغ شکایت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می شود. اگر مبلغ بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، مشتری باید به نزدیک ترین واحد پستی مراجعه کند و فرآیند ثبت شکایت را طی کند. در صورت احراز آسیب به بسته، ظرف ۴۸ ساعت جبران خسارت انجام می شود.

 شرکت تیپاکس نیز خدمت ویژه ای تحت عنوان “جبران خسارت” ارائه می دهد. حداقل مبلغ جبران خسارت برای بسته ها ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است. این مبلغ برای مشتریان قراردادی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان است. در مجموع، شرکت های پستی موظف به جبران خسارت وارده به بسته های آسیب دیده هستند. میزان جبران خسارت بر اساس ارزش ثبت شده بسته توسط فرستنده و مبالغ تعیین شده توسط شرکت های پستی محاسبه می شود. 

گرفتن خسارت آسیب دیدن  مرسوله های پستی

چگونه برای خسارت آسیب دیدگی بسته پستی اقدام کنیم؟

هنگام تحویل مروسله پستی  به هر دلیلی کالا آسیب ببیند، در صورت معیوب بودن بسته پستی می توان برای دریافت خسارت آسیب دیدگی بسته پستی اقدام کرد. اگر هنگام تحویل بسته پستی، بسته بندی مخدوش یا پاره شده باشد، باید از جنبه‌های مختلف عکس بگیرید و سپس بسته را باز کنید. اگر محتویات آسیب دیده باشند، می‌توانید به سامانه ثبت شکایات شرکت پست مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید و کد رهگیری دریافت کنید. پس از ثبت شکایت، شرکت پست حداکثر ظرف ۴۸ ساعت نتیجه شکایت را از طریق پیامک به شما اطلاع خواهد داد. 

اگر بسته بندی سالم بود اما محتویات آسیب دیده بودند، نمی‌توانید از اداره پست یا بیمه طلب خسارت کنید. در این مورد باید به فرستنده مرسوله مراجعه و خسارت را از او مطالبه کنید. همچنین  برای جبران خسارت مرسوله پستی می‌توانید به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و درخواست خسارت دهید. شرکت پست پس از یک هفته بررسی، مبلغ اظهار شده را به فرستنده پرداخت خواهد کرد. 

چند ترفند طلایی در ارسال مرسوله شکستنی

در ارسال مرسوله های شکستنی چند ترفند طلایی وجود دارد که با توجه به آنها میتوانید از آسیب دیدن و شکستن مرسوله های شکستنی جلوگیری کنید. اولین نکته بسته‌بندی مناسب است. استفاده از مواد بسته‌بندی مناسب مانند کارتن‌های محکم، پوشش‌های حبابی و پرکننده‌های داخلی برای محافظت از محصول بسیار مهم است. این کار از شکستگی محصول جلوگیری می‌کند. استفاده از برچسب‌های هشداردهنده نیز میتواند راهکار مناسبی باشد. قرار دادن برچسب‌های مناسب مانند “شکستنی” یا “با احتیاط جابجا شود” روی بسته‌ها به پرسنل حمل‌ونقل هشدار می‌دهد که با آن‌ها با دقت بیشتری برخورد کنند. 

یکی دیگر از راهکار ها جهت پیشگیری از خطرات احتمالی بیمه کردن مرسوله است. بیمه کردن مرسوله‌های شکستنی می‌تواند خسارت مالی ناشی از شکستگی را جبران کند. این کار علاوه بر حفظ اعتبار برند، به جلب رضایت مشتری نیز کمک می‌کند. راهکار بعدی استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل معتبر است. انتخاب شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر و با تجربه که در جابجایی مرسوله‌های شکستنی تخصص دارند، می‌تواند از آسیب‌دیدن محصول جلوگیری کند. تحویل به موقع مرسوله‌ها به مشتریان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به حفظ اعتماد آن‌ها کمک می‌کند.

اقدامات تاپین در ارتباط با بیمه مرسوله پستی

پلتفرم مجاری تاپین ارائه دهنده خدمات پستی است و برای محافظت از کالاهای ارسالی از طریق سیستم حمل و نقل خود، از بیمه مرسولات پستی استفاده می‌کند. در صورت آسیب دیدن یا گم شدن مرسوله، پلتفرم مجاری تاپین مطابق با تعرفه بیمه مرسولات پستی، اقدام به پرداخت غرامت به فرستنده یا گیرنده خواهد کرد. نرخ بیمه مرسولات پستی در پلتفرم مجاری تاپین بر اساس ارزش تقریبی کالا و میزان حساسیت آن متفاوت است. 

برای کالاهای با ارزش بالاتر از ۲ میلیون تومان، فرستنده یا گیرنده باید ارزش کالا را اظهار کنند تا در صورت بروز مشکل، ۰٫۲ درصد ارزش کالا به عنوان جبران خسارت پرداخت شود. مشتریان پلتفرم مجاری تاپین می‌توانند در صورت آسیب دیدن یا گم شدن مرسوله، به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستندات مربوطه را ارائه کنند. پلتفرم مجاری تاپین پس از بررسی، ظرف یک هفته اقدام به پرداخت غرامت خواهد کرد. همچنین امکان ثبت شکایت از طریق پرتال شرکت نیز وجود دارد.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
آشنایی با انواع بسته بندی سبز
مبانی حمل و نقل
tapinblog

بسته بندی سبز چیست

بسته بندی سبز از چه متریالی ساخته میشود؟ متریال بسته بندی سبز معمولا از مواد قابل بازیافت هستند. بسته بندی سبز در ارسال مرسولات پستی

آشنایی با علت برگشت خوردن مرسوله پستی
مبانی حمل و نقل
tapinblog

۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی علت برگشت خوردن مرسوله پستی میتوان بلسیار متفاوت باشد. اولین دلیل ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده مرسوله پستی است

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *