به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند ماد ویژگیهای پلتفرم پستی «تاپین» را تشریح کرد و گفت: پلتفرم دانش بنیان تاپین با همکاری شرکت ملی پست در قالب سرویس تجارت الکترونیک، امکان دسترسی غیر حضوری کسب و کارها را به خدمات پستی در سراسر کشور فراهم کرده است. در این سرویس کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام میشود و کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل فرستنده در سراسر کشور جمعآوری و ارسال میشود.
به گفته وی جامعه هدف این سامانه، اصناف،کسب و کارهای آنلاین و خانگی یا به عبارت کلیتر کسب و کارها هستند.
ملک محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را کاهش هزینه و زمان با حذف مراجعه به پست عنوان کرد و در مورد قابلیتهای دیگر آن گفت: امکانات ویژه دفتر مجازی پستی تاپین شامل جمعآوری بسته پستی از محل ارسال کننده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین که میتوانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامکی کد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی مرسولات و ارائه روش های مختلف پرداخت است.
وی افزود: بر اساس این ویژگیها با توجه به شرایط کنونی کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افراد میتوانند برای ارسال مرسوله پس از ثبت در سامانه، بدون نیاز به خروج از محل کار یا منزل خود مرسولهشان را به مامور پست تحویل دهند و وضعیت مرسوله خود را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری کنند.
شرکت ها و کسب و کارها برای عضویت رایگان در این سامانه میتوانند به آدرس اینترنتی https://www.tapin.ir مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند به اضافه شدن امکان اتصال مستقیم فروشگاه های اینترنتی که با سیستم وردپرس- ووکامرس طراحی شده اند نیز در این سیستم قرارگرفته که به صورت رایگان از طریق مخزن وردپرس قابل درسترس می باشد برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی ماهانه ۶۰ هزار مرسوله پستی و سالانه ۳۰۰ هزار مرسوله ریلی از طریق پیشخوان مجازی پست تاپین ارسال میشود.
هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!