زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۵ دقیقه
خلاصه مطلب
Toggleچگونه در ۴۸ ساعت خسارت مرسولات پستی را از شرکت پست بگیریم؟
این روزها خرید اینترنتی بسیار رایج شده است و هر کدام از ما حداقل یک بار خرید اینترنتی را تجربه کردیم.
برخی مواقع مرسولات پستی ارسال شده آسیب دیدهاند و اگر از نحوهی دریافت خسارت مرسولات پستی از شرکت پست اطلاع داشته باشیم به راحتی و بدون دردسر غرامت خود را دریافت میکنیم.
مرسولات پستی بیمه دارند؟
شرکت پست در سرویسهای خود اعم از پیشتاز و سفارشی مرسولات پستی را حداقل به مبلغ ۱ میلیون تومان بیمه میکند که در اصطلاح به آن بیمه عمومی گفته میشود.
در صورتی که تمایل به افزایش این مبلغ دارید کافی است از فروشنده یا ارسال کنندهی بسته پستی درخواست کنید که در زمان ارسال مرسوله این مبلغ را تا سقف ۳۰میلیون تومان افزایش دهد.
نحوهی دریافت خسارت مرسولات پستی از شرکت پست
دریافت خسارت مرسولات پستی روندی دارد که با به کارگیری آن میتوانیم خسارت خود را از شرکت ملی پست دریافت کنیم. این روند به دو قسمت تقسیم میشود که در ادامه به آنها اشاره شده است.
اقدامات لازم در زمان دریافت بسته پستی
زمانی که مامور پست زنگ خانهی شما را میزند و میخواهد بستهی ارسالی شما را تحویل دهد نیاز است شکل ظاهری بسته را چک کنید و اگر به نظر میرسد بستهی ارسالی آسیب دیده است بدون اینکه با مامور پست جر و بحث کنید در حضور او با تلفن همراه خود از آن عکس بگیرید.
اقدامات لازم پس از دریافت بسته پستی
در موقعی مناسب بسته را باز کنید و محتویات آن را به دقت بررسی کنید چون بعضی مواقع بستههای پستی آسیب میبینند ولی محتویات آن سالم میماند.
در صورتی که بستهی پستی شما آسیب دیده بود کافی است برای پیگیری این موضوع ثبت شکایت کنید.
در نظر داشته باشید اگر بسته بندی مرسوله پستی کاملا سالم است ولی محتویات آن آسیب دیده است این موضوع شامل بیمه نیست و مسئولیت آن با فرستنده است.
در واقع برای خسارت مرسولات پستی از سمت بیمه به شما غرامتی پرداخت نمیشود و باید از سوی فرسنتنده پیگیری کنید.
برای پیگیری خسارت مرسولات پستی مراحل زیر را دنبال کنید:
- به سامانه شکایات شرکت ملی پست مراجعه کنید.
- بر روی “ثبت شکایت” کلیک کنید.
- با کلیک بر روی “مشتریان” به صفحه توضیحات و شرایط شکایت وارد میشوید.
- در اینجا با دو گزینه مواجه میشوید که باید تیک گزینهی “بیشتر از ۷۲ ساعت از ارسال مرسوله من می گذرد و مایل به ثبت شکایت می باشم
یا شکایت دیگری دارم” را بزنید و بر روی “ثبت شکایت” کلیک کنید.
- در صفحهی بعد نیاز است شماره موبایل خود را وارد کنید و با وارد کردن کد پیامک شده در کادر مربوطه به مرحلهی بعد بروید.
- به مرحلهی ثبت اطلاعات رسیدهاید و اطلاعات مورد نیاز را با دقت پر کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:
- استان محل شکایت (اگر ساکن تهران هستید منطقه پستی خود را انتخاب کنید که دو رقم اول کد پستی شما همان منطقهی پستی است)
- شهرستان محل شکایت
- شهر محل شکایت
- عنوان سرویس (سرویس پستی که برای ارسال بسته از آن استفاده شده است)
- تاریخ (تاریخ ثبت شکایت)
- موضوع (باید “آسیب دیدگی و یا دست خوردگی مرسوله” را انتخاب کنید)
- شماره یا بارکد مرسوله (بارکد ۲۰ یا ۲۴ رقمی که از طریق پیامک ارسال شده یا بر روی بسته درج شده است)
- شرح ( جزئیات خسارت مرسولات پستی را در این بخش بنویسید )
- در اینجا نیاز است اطلاعات شخصی خود را وارد کنید که شامل موارد زیر است:
- نام
- نام خانوادگی
- تلفن همراه
- کد ملی
- استان محل سکونت
- شهرستان
- شهر
- تلفن ثابت
- کد پستی
- بارگذاری عکس (تصویری که هنگام دریافت بسته در حضور مامور پستی از بسته بندی مرسوله گرفتید و تصویر محتویات آسیب دیده را آپلود کنید)
به دلیل اینکه راه ارتباطی شرکت پست با شما از طریق شماره تلفن همراه است پس آن را با دقت وارد کنید.
همچنین چون در مرحلهی آخر برای پیگیری شکایت خود باید از کدملی و کدرهگیری استفاده کنید آن را نیز به درستی وارد کنید.
- پس از ثبت مشخصات در مرحلهی آخر یک کد پیگیری به شما داده میشود که برای پیگیری شکایت خود به آن نیاز دارید پس آن را فراموش نکنید.
در همین رابطه بخوانید: آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟
پیگیری شکایت جبران خسارت مرسولات پستی چگونه انجام میشود؟
شرکت پست موظف است پس از ۴۸ ساعت پاسخ نهایی را به شما اعلام کند. هر تغییری که بر روی شکایت شما انجام شود از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.
همچنین برای پیگیری شکایت میتوانید در صفحه اصلی سامانه شکایات شرکت ملی پست بر روی “پیگیری” کلیک کنید و با وارد کردن کد ملی و شمارهی پیگیری از روند آن مطلع شوید.
مرسولات ارسالی کسب و کارتان را مدیریت کنید
اگر صاحب کسب و کاری هستید که محصول فیزیکی دارید و به صورت مداوم باید مرسولات موردنظر را برای مشتریان ارسال کنید
با استفاده از پیشخوان مجازی حمل و نقل این روند سریعتر و با دقتتر انجام میشود. ما در تاپین امکان مدیریت تمامی مرسولات ارسالی
را به صورت آنلاین فراهم کردهایم. در واقع در تاپین میتوانید برای ارسال مرسوله خود بین شرکت پست و تیپاکس انتخاب کنید.
همچنین با سرویس جمع آوری مرسولات از محل زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد و نیازی به مراجعهی حضوری ندارید.
اگر ارسال به موقع و درست مرسولات همیشه یکی از دغدغههای شما بوده است با استفاده از تاپین این مشکل حل خواهد شد
و میتوانید با خیال راحت تمرکز خود را بر روی افزایش فروش قرار دهید.
هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!