ردکردن این
نحوه ارسال کالا (ارسال کالا فروشگاه اینترنتی برای مشتری)
آشنایی با نحوه ارسال کالا

نحوه ارسال کالا (ارسال کالا فروشگاه اینترنتی برای مشتری)

روشهای ارسال کالای فروشگاه اینترنتی

برای ارسال کالای یک فروشگاه اینترنتی، معمولاً از روش‌های زیادی استفاده می‌شود. هر فروشگاهی متناسب با تعداد و کیفیت ارسال بسته های خود و با توجه به شرایط فروشگاه خود یکی از این روش ها را برای ارسال کالا های خود انتخاب میکند. این روش ها و نحوه ارسال کالا عبارتند از:

  • پست پیشتاز: در این روش، کالا به سرعت بیشتری در ۱ تا ۳ روز کاری به دست مشتری می‌رسد. البته هزینه آن نسبت به پست سفارشی بیشتر است. 
  • پست ویژه: این روش سریع‌ترین روش ارسال است و معمولاً کالا در کمتر از ۲۴ ساعت به مقصد می‌رسد. البته هزینه آن نیز بالاتر از دو روش قبلی است.
  • پیک درون‌شهری: این روش ارسال با استفاده از پیک درون شهری صورت می‌گیرد. زمان تحویل کالا نسبت به پست سریعتر است، اما هزینه آن نیز بیشتر است. 
  • پیک برون‌شهری: برای ارسال کالا به شهرهای دیگر از این روش استفاده می‌شود. سرعت تحویل کالا بالا می‌باشد، اما هزینه آن نیز بیشتر است.
  • ارسال با شرکت‌های حمل و نقل: برخی فروشگاه‌های اینترنتی از شرکت‌های حمل و نقل برای ارسال کالا استفاده می‌کنند. 
  • ارسال توسط خود فروشنده: برخی فروشگاه‌های اینترنتی برای مشتریان نزدیک به محل فروشگاه خود، خودشان ارسال کالا را انجام می‌دهند.

ارزانترین روش ارسال کدام است؟

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای ارسال کالا برای فروشگاه های آنلاین وجود دارد. فروشگاه های آنلاین معمولا برای کاهش هزینه های نهایی محصولات خود به دنبال ارزانترین نحوه ارسال کالا هستند. ارزانترین روش ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی میتواند پست سفارشی از طریق شرکت ملی پست باشد. این روش رایج‌ترین خدمت ارسال کالا توسط شرکت ملی پست است. مشتری محصول را در بازه زمانی ۵ تا ۷ روز دریافت می‌کند.حداکثر وزن کالا برای این روش ۴۰ کیلوگرم است. این روش ارزانترین گزینه ارسال کالا توسط شرکت ملی پست است. 

بهترین روش ارسال کالا چیست؟

با توجه به روش های مذکور در لیست بالا، بهترین روش های ارسال کالا برای فروشگاه های اینترنتی استفاده از خدمات شرکت ملی پست است. در پست پیشتاز مشتری محصول را در بازه ۲ تا ۳ روز دریافت می‌کند. حداکثر وزن بار ۳۰ کیلوگرم است. پیک موتوری نیز میتواند گزینه خوبی باشد. مشتری محصول را در همان روز دریافت می‌کند. مناسب برای ارسال فوری و محصولات سبک. بله طور کلی در انتخاب نحوه ارسال کالا باید به عواملی مانند سرعت، هزینه، امنیت و رضایت مشتری توجه کرد. همچنین ارائه چند گزینه به مشتری برای انتخاب، می‌تواند تجربه خرید بهتری را برای آنها فراهم کند. 

آیا شرکتهای پستی خدمات بسته بندی هم ارائه می کنند؟

شرکت‌های پستی معمولاً خدمات بسته‌بندی مرسولات را نیز ارائه می‌دهند. شرکت‌های پستی معتبر خود کلیه خدمات بسته‌بندی مرسولات مشتریان را بر عهده می‌گیرند. این شرکت‌ها می‌توانند با عقد قرارداد با شرکت‌های بسته‌بندی، این خدمات را در همکاری با دیگر شرکت‌های تخصصی انجام دهند. هزینه بسته‌بندی پست بسته به اندازه، وزن و نوع مرسوله ای که قرار است درون بسته‌بندی قرار بگیرد متفاوت است. شرکت‌های پستی این هزینه‌ها را محاسبه و از مشتریان دریافت می‌کنند. انواع بسته‌بندی مرسوله‌های پستی شامل کارتن پستی و پاکت پستی است که شرکت‌های پستی از آنها استفاده می‌کنند. این بسته‌بندی‌ها دارای ابعاد استاندارد و مقاومت مناسب هستند. 

معیارهای انتخاب نحوه ارسال کالا

در انتخاب نحوه ارسال کالا برای شرکت های پستی، چند معیار مهم وجود دارد. اولین و مهمترین معیار سرعت ارسال است. برخی مشتریان به دنبال ارسال سریع کالا هستند. هزینه ارسال کالا برای مشتریان و همچنین شرکت های پستی اهمیت دارد. وزن نیز یکی از معیار های مهم محسوب می شود. برخی شرکت های پستی محدودیت وزنی برای ارسال کالا دارند. این محدودیت باید در نظر گرفته شود. برخی مشتریان به دنبال امکان پیگیری و رهگیری کالای خود هستند. بیمه کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کالاهای شکستنی یا با ارزش بالا، بیمه کالا در حین ارسال اهمیت دارد. برخی سرویس های پستی امکان بیمه کالا را فراهم می کنند. 

آشنایی با سریع ترین و ارزانترین نحوه ارسال کالا

چگونه می توان هزینه های ارسال کالا را مقایسه کنیم؟

نکته مهمی که پس از انتخاب روش و نحوه ارسال کالا وجود دارد، قیمت و هزینه ارسال کالا است. برای یافتن کمترین هزینه باید قیمتهای شرکت های مختلف پستی مقایسه شوند. هزینه ارسال بسته‌های پستی، پاکت‌ها، جعبه‌ها و غیره با یکدیگر متفاوت است. باید هزینه‌های هر نوع مرسوله را بررسی کرد. هزینه ارسال بر اساس وزن مرسوله متفاوت است. هزینه‌ها برای ارسال درون‌استانی، بین‌استانی همجوار و بین‌استانی غیر همجوار متفاوت است. هرچه مسافت طولانی‌تر باشد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد. اگر مشتری بخواهد مرسوله را در زمان کمتری دریافت کند، هزینه‌ها افزایش می‌یابد. هر چه زمان تحویل کمتر باشد، هزینه بیشتر می‌شود. هر شرکت پستی (مانند پست ملی، تیباکس و…) هزینه‌های متفاوتی برای ارسال کالا دارند که باید مقایسه شوند. با در نظر گرفتن این معیارها می‌توان هزینه‌های ارسال کالا را برای شرکت‌های پستی مختلف مقایسه کرد و بهترین گزینه را انتخاب نمود.

بررسی سریع ترین روش ارسال کالا

بررسی سریع ترین روش ارسال کالا برای شرکت های پستی نیاز به داشتن اطلاعات درباره روش ها و نحوه ارسال کالا دارد. سریع‌ترین روش ارسال کالا ممکن است متفاوت باشد و بستگی به شرایط و منطقه تحت پوشش توسط سرویس‌های پستی یا پیک داشته باشد. سریع‌ترین روش و نحوه ارسال کالا باعث می‌شود که کالای شما در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد. در روش سریع‌ترین ارسال، بسته‌ها برای تحویل اولویت دارند و تلاش می‌شود تا در اسرع وقت به مقصد برسند. این به معنای تخصیص توجه و منابع بیشتر به این نوع ارسال است.

روش‌های سریع‌ترین ارسال معمولاً امکان ردیابی کالا را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات ردیابی، مراحل پیشرفت کالا خود را پیگیری کنید و بدانید که کالای شما در کدام مرحله از مسیر تحویل قرار دارد. روش‌های سریع‌ترین ارسال معمولاً از امکانات امنیتی برای حفاظت از کالاها استفاده می‌کنند. این شامل بسته‌بندی مناسب، بیمه‌گذاری و امکانات دیگر است که به امانت دادن کالا و حفاظت از آن کمک می‌کند.این روش ها معمولاً با هزینه بیشتری همراه هستند. این هزینه بیشتر به دلیل استفاده از خدمات سریع‌تر و اولویت بندی تحویل است.

نحوه ارسال کالا توسط باربری

نحوه ارسال کالا توسط باربری‌های معمولاً دارای مراحلی است. ابتدا شما باید کالای مورد نظر خود را برای جمع‌آوری توسط باربری آماده کنید. این شامل بسته‌بندی مناسب کالا، آماده‌سازی مدارک مربوطه (مانند فاکتور یا رسید پرداخت) و هرگونه عملیات اولیه دیگری است که باربری مشخص می‌کند. باربری نیاز دارد تا آدرس دقیق تحویل را از شما دریافت کند. شما باید آدرس مقصد را به دقت وارد کنید تا بسته به درستی به مقصد برسد. باربری معمولاً هزینه‌ای برای ارسال کالا دریافت می‌کند. هزینه ممکن است بر اساس وزن، ابعاد و فاصله تحویل محاسبه شود. 

پس از جمع‌آوری کالا و تعیین هزینه، باربری مسئول جابجایی و حمل کالا به مقصد است. آن‌ها از وسایل نقلیه مختلف استفاده می‌کنند، از جمله ون‌ها، کامیون‌ها و پیک‌ها، تا بسته‌ها به مقصد نهایی برسند. پس از رسیدن بسته به مقصد، باربری مسئول تحویل کالا به گیرنده است. در این مرحله، گیرنده باید کالا را بررسی کند و در صورت هر گونه خسارت یا مشکل، آن را به باربری اطلاع دهد و اقدامات لازم را انجام دهد. بررسی نحوه ارسال کالا توسط باربری‌های مجاز ممکن است در هر کشور و بسته به شرکت باربری متفاوت باشد.

نحوه ارسال کالا از طریق پست به شهرستان

چندین روش برای نحوه ارسال کالا به شهرستان از طریق پست وجود دارد. هر فروشگاه اینترنتی میتواند با توجه به تعداد محصولات ارسالی و یا شرایط جغرافیایی خود یکی از این روش ها را برای ارسال کالای خود انتخاب و از آنها استفاده کند. عوامل مؤثر بر هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان شامل وزن بسته، ابعاد بسته، نوع خدمات پستی (سفارشی یا پیشتاز) و مسافت ارسال است. در اینجا چند روش برای ارسال کالا از طریق پست به شهرستان ارائه میشود:

  • پست سفارشی: این روش یکی از متداولترین و ارزان‌ترین روش‌های ارسال کالا به شهرستان است. محدودیت وزنی آن ۴۰ کیلوگرم است و زمان تحویل کالا به دست مشتری ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد.
  • پست پیشتاز: این روش سرعت بیشتری نسبت به پست سفارشی دارد و کالاها را در عرض ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست گیرنده می‌رساند. محدودیت وزنی آن ۲۵ کیلوگرم است. 
  • ارسال از درب منزل با شرکت‌های پستی خصوصی: برخی شرکت‌های پستی خصوصی مانند یارباکس امکان ارسال بسته از درب منزل به شهرستان را فراهم می‌کنند. 

ارسال کالا با پست پیشتاز

نحوه ارسال کالا به شهرستان در مطالب بالا مورد بررسی قرار گرفتو یکی از بهترین و سریع ترین روش ها پست پیشتاز است. پست پیشتاز یکی از بهترین روش‌های ارسال کالا به شهرستان است. این سرویس کالاها را در عرض ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست گیرنده می‌رساند. پست پیشتاز برای ارسال بسته‌های تا ۲۵ کیلوگرم مناسب است. این سرویس نسبت به پست سفارشی سرعت بیشتری دارد.

استفاده از پست پیشتاز به‌ویژه برای فروشگاه‌های اینترنتی که نیاز به ارسال سریع محصولات به مشتریان در شهرستان‌ها دارند، گزینه خوبی است. هزینه ارسال با پست پیشتاز بیشتر از پست سفارشی است، اما با توجه به سرعت بالای آن، برای بسیاری از موارد به‌صرفه‌تر است. برای ارسال با پست پیشتاز باید بسته‌ها را در کارتن‌های مناسب پست قرار داد تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند.

ارسال کالا با شرکتهای پستی خصوصی

در مورد نحوه ارسال کالا به شهرستان با شرکتهای پستی خصوصی، نیز نکاتی وجود دارد که با توجه به آنها می توانید بهترین روش را انتخاب کنید. ارسال بسته به شهرستان از درب منزل با استفاده از خدمات شرکتهای پستی خصوصی یکی از بهترین گزینه‌هاست. این شرکتها معمولاً سرعت ارسال بالاتر و خدمات بهتری نسبت به پست ملی ارائه می دهند. عوامل مؤثر بر هزینه ارسال کالا به شهرستان شامل وزن و ابعاد کالا، نوع خدمات ارسال (سریع یا معمولی)، مسافت و شهر مقصد است.

شرکتهای پستی خصوصی مانند تیپاکس و ندکس تخصص ارسال بسته به شهرستان را دارند و می توانند کالاها را به صورت اصولی بسته بندی و حمل کنند. این شرکتها همچنین خدماتی مانند رهگیری مروسله و اطلاع از زمان تحویل را ارائه می دهند. شرکتهای پستی خصوصی معمولاً هزینه بالاتری نسبت به پست ملی دارند اما خدمات بهتری ارائه می دهند.

ارسال کالا با پیکهای موتوری

در مطالب بالا بیشتر در ارتباط با نحوه ارسال کالا با خدمات پستی صحبت شد. روش دیگری که برای ارسال کالا وجود دارد ارسال با پیک موتوری است. پیک های موتوری معمولا خدمات درون شهری ارائه می دهند و برای ارسال کالا به شهرهای دیگر، باید از خدمات شرکت های پستی استفاده کرد. برای ارسال کالاهای کوچک و سبک، می توان از سرویس پیک موتوری شرکت هایی مانند جابار، باکسیت و الوپیک استفاده کرد. این سرویس به دلیل محدودیت های کمتر موتورسواران در ترافیک، سرعت بالایی دارد. 

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
آشنایی با انواع بسته بندی سبز
مبانی حمل و نقل
tapinblog

بسته بندی سبز چیست

بسته بندی سبز از چه متریالی ساخته میشود؟ متریال بسته بندی سبز معمولا از مواد قابل بازیافت هستند. بسته بندی سبز در ارسال مرسولات پستی

آشنایی با علت برگشت خوردن مرسوله پستی
مبانی حمل و نقل
tapinblog

۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی علت برگشت خوردن مرسوله پستی میتوان بلسیار متفاوت باشد. اولین دلیل ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده مرسوله پستی است

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *