ردکردن این
چکیده صحبت های جناب آقای مهندس مهرداد ملک محمدی در برنامه گذر بازار
حضور مهندس مهرداد ملک محمدی در برنامه گذر بارار رادیو اقتصاد

چکیده صحبت های جناب آقای مهندس مهرداد ملک محمدی در برنامه گذر بازار

صحبت های جناب ملک محمدی

برنامه «گذر بازار» به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان و یوسف فرجی شنبه الی چهارشنبه ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود. در این برنامه موضوع های اقتصادی-اجتماعی بررسی می شود. روز شنبه ۱۵ اردیبهشت جناب آقای مهندس مهرداد ملک محمدی مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تاپین مهمان این برنامه بوده اند. موضوع صحبت های ایشان در این برنامه نوآوری در صنعت لجستیک می باشد.

در ابتدای برنامه مجری درباره کسب و کار و حوزه فعالیت ایشان و اهمیت لجستیک حمل و نقل در اقتصاد کشور از آقای ملک محمدی سوال می کنند. ابتدا مهندس ملک محمدی در ارتباط با فعالت شرکت توضیحاتی را بیان میکنند:

فعالیت شرکت ما در حوزه لجستیک هست که به دو بخش تقسیم میشه. اول طراحی سیستم های آر پی های شرکت‌ های حمل و نقل یعنی نرم‌ افزاری که شرکت‌ های حمل و نقل برای مدیریت خودشون استفاده می‌کنن و قسمت دومش ارائه خدمات پستی لجستیکی به کسب و کارهای آنلاین یعنی کسب و کارهای آنلاین برای استفاده از خدمات شرکت ملی پست و یا سایر پروایدرها می‌تونن وارد پلتفرم ما بشن و خدمات پستشون رو به صورت آنلاین دریافت کنن .”

ایشان در ادامه افزود: “یکی از پرهزینه ترین قسمت‌ های حوزه کسب و کار فرایند انبارداری و ارسال هست. هرچی فرایند بهینه‌ تر باشه و این فرایند اصولی تر انجام بشه هزینه ها را کاهش میده و این اتفاق هم به نفع مصرف کننده هست و هم به نفع تولید کننده. از زمان کرونا این مسئله خیلی مهم شد. مردم به سمت خرید و فروش آنلاین بیشتر رو آوردن و ایجاد زیرساخت‌هایی که بتونه این فرایند را تسهیل کنه اهمیتش رو بیشتر از قبل نشون داد و برای همه خیلی روشن شد که جایگاه سیستم‌ های لجستیک و حمل و نقل تو اقتصاد یک کشور چقدر مهم و کلیدی هست و در زمان بحران‌ ها چه جوری میتونه به اقتصاد اون کشور کمک کنه. خوشبختانه ما تو کشورمون شرکت‌ های لجستیکی متنوعی داریم از شرکت ملی پست گرفته تا شرکت راه آهن و حالا پروایدرهای بخش خصوصی که تو این حوزه فعالیت می‌کنن.”

مهندس ملک محمدی در ادامه به موضوع حمل ونقل بین المللی پرداختند: “خوشبختانه تو کشور ما به خاطر موقعیت جغرافیایی که داره هم به آب‌های آزاد دسترسی داره و هم مرزهای خیلی گسترده‌ای با کشورهای همسایه داره، در صورت تعامل خیلی خوب با دنیا ما می‌تونیم از این ظرفیت استفاده کنیم. کنار بحث صادرات ارائه خدمات حوزه لجستیک خودش یکی از سرویس های ارزآور داخل کشور میتونه باشه که ما میتونیم به این سمت حرکت کنیم. ما یه کشور خیلی پهناوره هستیم که این موضوع کار رو برای حوزه لجستیک خیلی سخت می‌کنه چون برعکس کشورهای اروپایی که کشورهای کوچکی هستند، کشور ما فرصت برای کارهای ناباورانه رو خیلی باز گذاشته. یعنی ما خیلی فرصت‌ های خوبی تو حوزه لجستیک و حمل و نقل داریم.

ایشان درباره ورود به حوزه صادرات افزودند: “سعی ما بر اینه که در حوزه صادرات زیاد ورود نکنیم چون پارامترهای خیلی مختلف سیاسی و اقتصادی داره. حوزه لجستیک مخصوصاً حمل و نقل جاده‌ای حوزه‌ای که بیشتر دست بخش خصوصیه. کشورهای دیگه کمپانی‌ها این بخش مدیریت می‌کنن ولی تو کشور ما این اتفاق توسط افراد و راننده‌ها می‌افته یعنی متولی خاصی نداره و خورد شده بین افراد. مثل همین سرویس‌های تاکسی‌های اینترنتی.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *