ردکردن این
پستچی ها در ایام تعطیلی عید کار می کنند؟
پستچی ها در ایام عید کار می کنند؟

پستچی ها در ایام تعطیلی عید کار می کنند؟

پستچی ها در ایام عید کار می کنند؟

پستچی ها در روزهای آخر سال، ایام بسیار پرکاری را سپری می کنند. علاوه بر فعالیتی که دفاتر پستی و ادارات پست انجام می دهند. بخش مهمی از ارائه خدمات بر عهده پستچی ها می باشد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند ماه و ترافیک های سنگین خیابان ها، کار رساندن نامه ها و بسته های پستی هم سخت تر می شود. اما مسئولان پست کشور برای این روزها تمهیدات ویژه ای اندیشیده اند؛ از جمله تمدید ساعات کار دفاتر پست، نگهداری بسته های معطله و استفاده از نیروهای کمکی. اما در ایام نوروز برنامه های پست کمی تغییر می کند.

قعالیت سنگین پستچی ها در ایام پایانی سال
فعالیت سنگین پستچی ها در ایام پایانی سال

 

فعالیت پستچی ها در ایام نوروز

پستچی ها برای رساندن نامه ها و بسته ها در ایام عید اولویت بندی خاصی دارند. به عنوان مثال مدارکی مانند گواهینامه و گذرنامه در اولویت تحویل هستند. در مقابل نیز بسته هایی که از طریق اینترنت خریداری شده اند در اولویت آخر هستند. فرض بر این است که خریداران اینترنتی با توجه به زمان پر ترافیک آخر سال خرید خود را انجام داده و زمان بیشتری را برای دریافت منتظر خواهند ماند. به طور کلی بر اساس گفته های مسئولان پست، مرسولاتی که در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ارسال می شوند، در روزهای سوم و یا چهارم فروردین سال بعد به دست گیرنده خواهند رسید. پست به جز روزهای اول و سیزدهم فروردین، بقیه ایام نوروز فعال می باشد.

 

ساعت تحویل مرسولات پستی چگونه است؟

شرکت ملی پست ایران برای ارائه هر چه بهتر و دقیق تر خدمات به مشتریان خود، ساعت تحویل مرسولات پستی را بر اساس نوع سرویس ارسال آن اعلام کرده است. بر همین اساس ساعت تحویل مرسولات پستی با پست عادی و پست پیشتاز روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ می باشد. اگر مرسوله با پست ویژه ارسال شده باشد، پستچی همان روز تا ساعت ۲۲ و یا روز بعد از تحویل تا ساعت ۱۰ صبح و یا تا ۱۲ ظهر به گیرنده تحویل می دهد. در صورتی که گیرنده در مقصد حاضر نباشد، پستچی بسته را به باجه معطله تحویل داده تا برای تحویل آن مراجعه شود. همچنین خدمات پذیرش مرسولات پستی در دفاتر پست مرکزی تهران، در ساعات کاری عصر و روزهای تعطیل هم انجام می گیرد.

 

کلام پایانی

پستچی ها در ایام نوروز در شعب کشیک فعال بوده و خدمت رسانی می کنند. اما بهتر است با در نظر گرفتن حجم کاری روزهای پایانی سال مرسولات را اولویت بندی کرده و در زمان مناسب برای ارسال آن اقدام کنیم. ضمناً بهتر است در زمان تحویل در مقصد حاضر باشیم تا زحمت مضاعفی بر دوش پستچی ها قرار ندهیم. با رهگیری مرسولات پستی می توان از زمان تحویل آن مطلع و برای دریافت برنامه ریزی کرد.

شعب کشیک پست در ایام نوروز
شعب کشیک پست در ایام نوروز

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها همواره اهمیت زیادی داشته است. تا

مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی سورتینگ مرسولات پستی جداسازی و دسته بندی بسته هایی است که برای ارسال به پست سپرده شده اند. پس از

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *