ردکردن این
هر سوالی درمورد تاپین داری جوابش اینجاست !

هر سوالی درمورد تاپین داری جوابش اینجاست !

مهم ترین سوالاتی که درباره تاپین پرسیده می شود؟

تاپین به عنوان یک پیشخوان مجازی پستی، خدمات بسیار خوبی در زمینه نقل و انتقال مرسولات انجام می دهد. کاربران می توانند با اتصال فروشگاه اینترنتی خود به این سامانه، کلیه مراحل ارسال بسته ها و حتی بسته بندی آن ها را به تاپین بسپارند. در ادامه به سوالات پرتکراری که برای فعال کردن سامانه تاپین و نحوه کار با آن برای کاربران پیش می آید پاسخ خواهیم داد. با ما باشید.

پیشخوان مجازی پستی تاپین
پیشخوان مجازی پستی تاپین

 

چگونه سایت خود را به پنل تاپین متصل کنم؟

اگر سایت شما وردپرسی باشد باید ابتدا افزونه تاپین را نصب کرده سپس توکن و شناسه فروشگاه خود را در آن ثبت نمایید. اما اگر سایت شما برنامه نویسی شده باشد، باید از قسمت یکپارچه سازی پنل به قسمت وب سرویس مراجعه کنید. سپس تنظیمات سایت خود را همانند آنچه که در سایت تاپین می بیند سِت نمایید.

 

چگونه از پنل تاپین توکن و شناسه فروشگاه دریافت کنیم؟

بعد از فعال شدن پنل به قسمت یکپارچه سازی رفته و وارد قسمت مدیریت توکن شوید. سپس آدرس آی پی سایت خود را به همراه گذرواژه پنل تاپین وارد نموده و درخواست توکن را ثبت نمایید. در ادامه توکن و شناسه فروشگاه برای شما صادر می شود.

 

چرا پنلم فعال نیست؟

بعد از پرداخت حق اشتراک سالیانه پنل، ۱ روز کاری زمان می برد تا پنل شما فعال شود. این به این دلیل است که اطلاعات فروشگاه باید به پست ارسال شده و تأیید آن دریافت شود. توجه داشته باشید که تا وقتی فروشگاه فعال نشده امکان استفاده از امکانات پنل تاپین نیز وجود ندارد.

 

مدت زمان فعال بودن پنل چقدر می باشد؟

بعد از تایید شدن اطلاعات توسط پست، پنل شما به مدت یک ماه فعال می شود و شما می توانید از امکانات پنل خود تا زمان ارسال قرارداد استفاده کنید. بعد از ارسال قرارداد و گواهی امضا منتظر دریافت تأیید این مدارک توسط تاپین باشید. از این پس پنل شما تا یک سال تمدید خواهد شد.

 

نحوه ارسال قرارداد چگونه است؟

برای ارسال قرارداد خود به ترتیب زیر عمل نمایید:

  • ابتدا به قسمت مکان ها> ارسال قرارداد مراجعه نمایید و در گام اول قرارداد خود را دانلود کنید.(توجه داشته باشید که قرارداد را زمانی می توانید دانلود کنید که پنل شما فعال شده باشد).
  • قرارداد را پرینت گرفته و کامل مطالعه نمایید. بعد از مطالعه ۹ صفحه اول آن را امضا کنید.
  • گواهی امضا را از گام سوم دریافت نموده و به دفتر اسناد رسمی ببرید تا تایید شود.(در صورتی که سایت شما دارای نماد الکترونیک(ای نماد) می باشد و این نماد به نام شخص صاحب پنل باشد، می توانید به جای گواهی امضا صفحه اول ای نماد را ارسال نمایید)
  • در گام پنجم گزینه دریافت رسید پستی را بزنید و به قسمت لیست قرارداد ها در بالای صفحه بروید و رسید پستی خود را پرینت بگیرید. گواهی امضا و قرارداد را داخل پاکت پستی گذاشته و رسید پستی را بر روی آن بچسبانید. حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از دریافت رسید پستی پاکت را تحویل مناطق پستی منتخب دهید.

نکته: اگر فراموش کردید قرارداد خود را ارسال کنید و یا ارسال کردید اما هنوز تایید نشده، با تیم پشتیبانی تاپین تماس بگیرد و یا تیکت بزنید. این امکان وجود دارد که پنل شما به مدت محدودی تمدید شود تا قرارداد را ارسال نمایید و یا اینکه تأیید آن را بگیرید.

 

چگونه می توانم پنل تاپین خود را شارژ کنم؟

برای شارژ پنل تاپین به قسمت مالی>پرداختی رفته و در قسمت شارژ پنل مبلغ مورد نظر جهت شارژ را وارد نمایید. در ادامه درگاه پرداخت برای شما باز خواهد شد.

 

چگونه می توانم رمز عبور پنل تاپین را تغییر دهم؟

برای تغییر رمز عبور، قبل از ورود به پنل تاپین و هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، گزینه فراموشی رمز را بزنید. در این قسمت شماره همراهی که با آن وارد پنل می شوید را به عنوان نام کاربری خود وارد نمایید تا برای شما یک کد تأیید پیامک شود. پس از وارد کردن کد ارسال شده، می توانید رمز عبور جدید خود را تعیین کنید.

 

چگونه می توانم شارژ پنل خود را برداشت کنم؟

برای برداشت شارژ وارد پنل خود شده و در قسمت مالی>مشخصات بانکی حساب بانکی خود را تعریف کنید. سپس تیکت بزنید تا حساب بانکی شما فعال شود. بعد از مرحله فعالسازی حساب، به قسمت مالی>دریافتی رفته و مبلغ مورد نظر جهت برداشت را وارد کنید تا به حساب شما واریز گردد.

 

نحوه جمع آوری مرسولات سامانه تاپین به چه صورتی است؟

مرسولات پستی دو صورت تحویل پست می شود: جمع آوری توسط شرکت ملی پست و یا تحویل حضوری به پست. در ادامه به توضیح هر یک از این دو روش که کاربران بر اساس نیاز خود می توانند انتخاب کنند می پردازیم:

جمع آوری توسط شرکت ملی پست

یکی از مزایایی جمع آوری توسط شرکت ملی پست این است که شما می توانید تمامی مراحل آماده سازی بسته رو خودتون در فروشگاه خود انجام دهید و پس از ثبت شرکت ملی پست برای جمع آوری به محل شما مراجعه میکند.

برای ثبت درخواست جمع آوری، از پنل خود به قسمت پست>درخواست جمع آوری رفته و درخواست خود را نسبت به ماه مورد نظر ثبت نمایید.

درخواست جمع آوری کالا توسط تاپین
درخواست جمع آوری کالا توسط تاپین

 

مراجعه به پست

در صورتی که قصد جمع آوری نداشته باشید، می توانید به صورت حضوری به پست مراجعه کرده و مرسولات خود را تحویل دهید. مراکزی که واحد قبول دارند در داخل پنل در قسمت پست>مناطق قبول آورده قابل مشاهده هستند.

نکته: جمع آوری مرسولات غیرپستی (سفارشات ثبت شده در بخش تیپاکس، اسپید، الوپیک و…) توسط خود سرویس حمل و نقل انجام می شود و نیازی برای درخواست جمع آوری وجود ندارد.

 

آیا تاپین کد رهگیری مرسوله را پیامک می کند؟

تاپین زمانی پیامک حاوی کد رهگیری را برای مشتری ارسال می کند که مرسوله تحویل پست شده و پست “قبول شد” مرسوله را در سیستم خود ثبت کرده باشد.

 

چگونه می توانم از وضعیت مرسوله خود باخبر شوم؟

برای اطلاع از وضعیت مرسوله، به سایت رهگیری پست رفته و کد رهگیری را وارد نمایید. پس از آن اطلاعات و جزئیات ارسال بسته نمایش داده می شود.

 

اگر هنگام ثبت سفارش در تاپین نام شهری که مد نظر است در سیستم نبود چه کار کنیم؟

زمانی که نام شهری در لیست شهرستان های تاپین نمی باشد، نام مرکز استان را وارد کنید. سپس در ابتدای آدرس نام شهر را بنویسید و بعد ادامه آدرس را وارد نمایید.

 

چگونه می توان از سرویس پرداخت در محل تاپین استفاده کرد؟

تاپین سرویس پرداخت در محل را برای تمام فروشگاه فعال می کند. هنگام ثبت سفارش، در قسمت اطلاعات پستی سه نوع پرداخت وجود دارد که می توانید با توجه به فعالیت فروشگاه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید:

  • پرداخت از اعتبار به این معنی است که مشتری از قبل مبلغ درخواستی شما را واریز کرده و نیازی به پرداخت هزینه درب منزل نیست.
  • پرداخت در محل برای زمانیست که باید هم مبلغ کالا و هم هزینه ارسال هنگام تحویل کالا توسط مامور از مشتری اخذ شود.
  • ارسال رایگان نیز زمانی استفاده می شود که قصد داشته باشید هنگام تحویل کالا فقط هزینه کالا را از مشتری دریافت کنید و نباید مبلغی بابت ارسال از او گرفته شود.

نکته: توجه داشته باشید که روش پس پرداخت(فقط هزینه ارسال هنگام تحویل کالا توسط مامور از مشتری گرفته شود) از طرف پست برای بخش تجارت الکترونیک حذف شده و در حال حاضر امکان ارسال با این روش وجود ندارد.

روش های متنوع پرداخت
روش های متنوع پرداخت

 

آیا امکان عودت هزینه ارسال بسته هایی که ارسال آنها لغو شده وجود دارد؟

در دو حالت امکان عودت هزینه ارسال وجود دارد:

  • زمانی که مرسوله در بخش آماده به پرینت و یا اشتباه در آماده به ارسال حذف شده باشد امکان عودت وجه می باشد.
  • مرسولاتی که در بخش عدم قبول باشند.

در هر دو حالت باید بارکدها را از قسمت پشتیبانی، تیکت بزنید تا عودت هزینه برای شما اعمال شود.

* نکته بسیار مهم *

این است که بارکد ها دارای فصول مالی هستند و هر بارکدی که صادر میشود فقط در همان فصل قابلیت حذف و عودت وجه دارد، پس حتما به این مورد دقت داشته باشید و بارکد های حذفی خود را برای انتهای فصل انباشته نفرمایید با تشکر.

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها همواره اهمیت زیادی داشته است. تا

مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی سورتینگ مرسولات پستی جداسازی و دسته بندی بسته هایی است که برای ارسال به پست سپرده شده اند. پس از

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *