ردکردن این
معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

سورتینگ مرسولات پستی جداسازی و دسته بندی بسته هایی است که برای ارسال به پست سپرده شده اند. پس از شیوع همه گیری کرونا و رشد چشمگیر خریدهای اینترنتی، تقاضا برای استفاده از خدمات پستی ۳۰ درصد افزایش یافت. بر اساس آمار، این رشد قابل توجه بدون در نظر گرفتن سهم نامه ها از سیستم های پستی می باشد. در حال حاضر پردازش مرسولات به دو صورت انسانی و مکانیزه انجام می شود که با افزایش امکانات مکانیزه در مراکز پستی کشور، فرایند ارسال و دریافت مرسولات سرعت بیشتری خواهند یافت. در روش انسانی کارکنان با توجه به آدرس های درج شده اقدام به دسته بندی مرسوله ها می کنند. در روش ماشینی نیز این جداسازی به صورت مکانیزه انجام می گیرد.

سامانه سورتینگ مرسولات پستی
سامانه سورتینگ مرسولات پستی

 

سورتینگ مرسولات به چه معناست؟

پیش از این در تمامی مراکز پست تفکیک و جداسازی مرسولات پستی به وسیله نیروی انسانی و به شکل سنتی انجام می گرفت. این روش علاوه بر کُندی بسیار زیاد، احتمال خطای انسانی را نیز بالا می برد. همین مشکلات شرکت ملی پست ایران را بر آن داشت تا به فکر ارتقای سیستم تجزیه و پردازش سفارشات خود بیفتد. راه حلی که برای رفع این مشکل اندیشیده شد راه اندازی سیستم سورتینگ (سامانه‌ پردازش هوشمند مرسولات) است. با راه اندازی سامانه سورتینگ مرسولات پستی، بهره وری و سرعت خدمات دهی و تفکیک و توزیع بسته‌ ها در ساعات اوج کار تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. این سیستم می تواند در هر ساعت ۳۰۰۰ بسته پستی را تفکیک و آماده ارسال کند.

 

مزایای استفاده از سیستم سورتینگ مرسولات پستی

سیستم سورتینگ مرسولات پستی علاوه بر افزایش سرعت و کاهش خطا در تفکیک بسته ها، مزایای دیگری نیز دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مرتب سازی بسته های پستی در ابعاد و مشخصات مختلف
  • امکان صرفه جویی در فضا با بهره گیری از انعطاف پذیری سیستم های سورتینگ
  • امکان سفارشی سازی روش های جداسازی در موارد خاص
  • ارائه راهکارهای مختلف بر اساس نیازهای متفاوت مشتریان
  • اطمینان از دقیق بودن فرایند تفکیک مرسولات
  • بالا بردن دقت رهگیری بسته های پستی

 

سورتینگ مرسولات پستی از چه زمانی شروع به کار کرده است؟

سورتینگ مرسولات برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ و در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، در طول برگزاری این نمایشگاه سورتینگ مرسولات در هر ساعت ۸۰۰۰ مرسوله را پردازش و آماده ارسال می کرد. در دهه فجر همان سال به صورت رسمی از این سامانه در مرکز پست لشگر تهران رونمایی شد. در حال حاضر چندین کلانشهر کشور مانند اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز نیز به این سامانه هوشمند مجهز شده اند. به گفته کارشناسان استفاده از سیستم سورتینگ بیش از ۴۰ درصد هزینه های پستی را کاهش داده است.

پردازش هوشمند بسته های پستی
پردازش هوشمند بسته های پستی

 

کلام آخر

سورتینگ مرسولات پستی یا همان پردازش، به سرعت سیر بسته ها کمک چشمگیری می کند. با توجه به این که شرکت ملی پست ایران با حمایت مردم به فعالیت خود ادامه می دهد، ارتقاء توانمندی های این نهاد اهمیت بسیار زیادی دارد. فرآیند ارسال یک بسته پستی شامل چهار مرحله پذیرش مرسوله، پردازش، رهسپاری بسته و نهایتاً تحویل آن به گیرنده است. هر چقدر این مراحل هوشمندسازی شوند، در وقت و انرژی صرفه جویی بیشتری شده و میزان خطا نیز کاهش می یابد.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها همواره اهمیت زیادی داشته است. تا

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *