ردکردن این
معرفی شرکت ملی پست

معرفی شرکت ملی پست

معرفی سرویس‌های شرکت‌ حمل و نقل

حمل و نقل و جابه‌جایی کالا را می‌توان یکی از مهم‌ترین مسائل عصر امروز دانست. چرا که با پیشرفت تکنولوژی نیاز به جابه‌جایی و انتقال وسایل نیز بیشتر از قبل است. انسان‌ها در عصر ارتباطات به مبادله کالا در سطح کشوری و یا حتی جهانی احتیاج دارند. سابقه‌ی نقل و انتقالات در ایران پیشینه‌ی دور و درازی دارد. چرا که نخستین حمل و نقل‌ها تحت عنوان چاپار در دوران هخامنشیان پدید آمده‌است. امروزه نیز شرکت‌های حمل و نقل در ایران رو به افزایش هستند. این افزایش می‌تواند باعث ایجاد رقابت و بهبود کیفیت این شرکت‌ها شوند.

اما انتخاب شرکت حمل و نقل می‌تواند یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌های آنلاین باشد. چرا که این فروشگاه‌ها هر روزه تعداد زیادی از مرسولات خود را از طریق این شرکت‌ها به دست مشتریان خود می‌رساند. بنابراین بسیار مهم است که این شرکت ارسال به موقع و باکیفیتی داشته باشد. کیفیت ارسال می‌تواند رضایت مشتری را داشته باشد. و در صورت نارضایتی مشتری از کیفیت ارسال مرسوله خود، شرکت می‌تواند با کاهش مشتریان وفادارخود مواجه شود. در این مقاله سعی داریم یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حمل و نقل (شرکت ملی پست) را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی شرکت ملی پست

 

تاریخچه

همانطور که در بالا اشاره شد؛ پیشینه‌ی نقل و انتقالات اجسام در ایران به چاپارخانه‌ها برمی‌گردد. و در طی سالیان پست در ایران دچار تحولات بسیار شد. و درسال ۱۲۵۳ با شکل‌گیری سازمان جهانی پست ایران نیز پس از سه سال به عضویت این اتحادیه درآمده و فعالیت رسمی خود را تحت این عنوان آغاز کرد. با ظهور میرزا تقی خان امیرکبیر تحولات تازه و عظیمی در صنعت پست ایران به وجود آمد و پست نوین بنیانگذاری شد. که در این دوران آیین نامه‌ها و تعرفه‌های پستی به تصویب رسید. سرانجام در سال ۱۲۸۸ به دستور امیرکبیر خدمات پست علاوه بر ارائه‌ی خدمات به ارگان‌های دولتی به خدمت مردم نیز درآمده و در این زمان وزارت پست و تلگراف در ایران تشکیل شد.

از آن تاریخ به امروز پست در ایران با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و خدمات متعددی را به مردم ارائه داده‌است. پست با ارائه‌ی سرویس‌های متعدد و متفاوتی مانند پست پیشتاز، پست سفارشی و… نیازهای متعدد کاربران را پوشش داده‌است. هم‌چنین با همکاری نهادهای دولتی مختلف خدمات خود را گسترش داده‌است. با رشد این خدمات امروزه شرکت پست در دور افتاده‌ترین روستاهای ایران نیز خدمات‌رسانی خود را انجام می‌دهد و توانایی ارسال مرسولات به تمامی نقاط ایران را فراهم کرده‌است.

شرکت ملی پست
شرکت ملی پست

 

خدمات پستی شرکت ملی پست

خدمات شرکت‌های حمل و نقل می‌تواند در دسته‌بندی‌های فیزیکی، الکترونیک و لجستیکی باشد. شرکت ملی پست دارای خدمات فراوانی است که در اینجا به دو دسته‌بندی مهم سرویس‌های فیزیکی و الکترونیکی در زمینه‌ی خدمات پستی می‌پردازیم.

 

خدمات پستی سرویس‌های فیزیکی

 

پست بین‌الملل

با توجه به عضویت شرکت ملی پست در اتحادیه پست جهانی خدمات پستی بین‌المللی از طریق این شرکت قابل انجام است. بدین منظور ارسال کارت پستال، نامه، مرسولات نابینایان، مطبوعات و … قابل ارسال است. هم‌چنین خدمات EMS و یا همان پست پیشتاز نیز قابل انجام است. انجام پست EMS به شکل اختیاری ارائه می‌شود و انجام آن نیازمند تایید کشور مقصد می‌باشد.

در صورت استفاده از این پست می‌توانید با داشتن کد رهگیری بسته‌ی خود را پیگیری نمایید. برای این کار می‌‌توانید وارد سایت tracking.post.ir شده و مرسوله خود را پیگیری نمایید. هم‌چنین یکی دیگر از راه‌های رهگیری بسته تماس با شماره ۱۹۳ داخلی ۴ می‌باشد.

 

سرویس ارائه کالاهای استراتژیک و بومی

در این سرویس کالاها و محصولات بومی و استراتژیک در بستر سایت موجود می‌باشد. این محصولات قابل فروش و ارسال می‌باشند. و همگی تولیدات بومی و داخلی هستند. این محصولات شامل دسته‌بندی‌های مختلف مانند محصولات اداری، فرهنگی، الکترونیک، زیورآلات و … است. می‌توانید لیست محصولات عرضه شده را به تفکیک هر شهر و با مشاهده‌ی قیمت آن در سایت مشاهده نمایید.

 

سرویس داخلی

خدمات سرویس داخلی شرکت ملی پست شامل سرویس‌های حمل‌و‌نقل و پشتیبانی آن‌ها می‌باشد. این خدمات جهت ارسال محصولات در داخل کشور انجام می‌گیرد. پست‌های قابل انجام در این سرویس شامل پست پیشتاز، پست سفارشی، پست امانت، پست ویژه، پست مستقیم، پست عادی و … می‌باشد. که مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود از هرکدام از این سرویس‌ها جهت انتقال مرسوله‌های خود استفاده نمایند. سرویس داخلی شامل خدمات دیگری نیز می‌باشد که برای مطالعه و آگاهی از آن‌ها در این بخش می‌توانید قوانین و مقررات مرسولات و سوالات متداول را مطالعه نمایید. همچنین برای دریافت تمبر اختصاصی خود می‌توانید در سایت مشخصات خواسته شده را وارد کنید.

 

خدمات پستی قراردادی

این سرویس شامل قراردادی است که با شرکت‌های خصوصی و موسسات دولتی بسته می‌شود. طبق این قرارداد شرکت ملی پست خدمات ود را در زمان معین و تعرفه‌ی ثابت تعیین شده به این شرکت‌ها ارائه می‌دهد.این خدمات شامل خدمات فیزیکی، خدامت فروش اقلام، خدمات تبادل و ثبت داده‌های الکترونیکی و هم‌چنین خدمات ترکیبی که شامل ترکیبی از خدمات بالاست انجام می‌باشد.

هم‌چنین شرکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند از خدمات واسطه برای عقد قراردادهای خود استفاده کنند. به طور مثال شرکت تاپین با داشتن قرارداد مستقیم با شرکت ملی پست می‌تواند مسئولیت بسته‌های پستی شما را بر عهده بگیرد. با ثبت ارسالات خود در این سایت می‌توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت‌های پستی بسته‌های خود را در موعد مقرر ارسال نمایید.

 

خدمات پستی سرویس‌های الکترونیکی

دسته‌‌بندی دوم در خدمات اعلام شده در شرکت‌های حمل نقل پستی شرکت ملی پست خدمات الکترونیکی است. که در ادامه به معرفی این خدمات اشاره خواهیم‌کرد.

 

اخذ و استعلام کدپستی

کد پستی یکی از ملزومات اطلاعاتی در ارسال مرسولات پستی است. در بسیاری از موارد ممکن است شما کدپستی خود را در دسترس نداشته باشید و یا آن را گم نمایید. شرکت ملی پست برای این مشکل راه حلی را در نظر گرفته‌است. به این منظور شما می‌توانید با وارد کردن نشانی کامل محل شکونت خود به شماره کدپستی خود دست پیدا کنید. هم‌چنین قابلیت درخواست برای کدپستی جدید نیز برای شما فعال است. که با وارد کردن اطلاعات خود می‌توانید درخواست خود را ثبت کرده و در همین قسمت آن را پیگیری نمایید.

استعلام کدپستی نیز به منظور تایید کدپستی و آدرس اشخاص حقیقی می‌باشد. بدین ترتیب با ارائه‌ی این سرویس به اشخاص حقوقی قابلیت رویت آدرس کامل به وسیله‌ی کدپستی اعلام شده برای آن‌ها میسر می‌گردد. در تصویر زیر می‌توانید روند انجام ین کار را مشاهده نمایید.

استعلام کد پستی

سرویس پست یافته

دربعضی از موارد ممکن است پست شما مفقود شود. در این صورت در صورت یافتن مجدد آن بسته در شرکت نگهداری خواهد شد. در این صورت شما با وارد کردن کدملی خود در صفحه‌ی سرویس پست یافته می‌توانید پیگیر بسته‌ی مفقودی خود باشید. که در صورت یافته شدن محصول برای شما نمایش داده خواهدشد.

 

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

منظور از مرسولات سازمانی مدارکی مانند شناسنامه،مرسولات نظام وظیفه، کارت خودرو، گواهینامه، کارت سوخت و ابلاغیه دیوان عدالت اداری است. به منظور رهگیری این مرسولات سازمانی می‌توانید وارد سایت شده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مرسولات سازمانی خود را پیگیری نمایید.

 

نرخنامه

نرخنامه و تعرفه‌ی معین شرکت ملی پست در سایت گذاشته شده است. در اینجا لینک دسترسی به پی دی اف نرخنامه‌ی شرکت ملی پست را برای شما گذاشته‌ایم. با مشاهده‌ی این نرخنامه می‌توانید هزینه‌ی ارسال مرسولات خود را وابسته به وزن و نوع بسته‌ی ارسالی خود محاسبه نمایید.

در صورت عقد قرارداد با شرکت تاپین برای ارسال مرسولات خود می‌توانید از نرخنامه‌ی آنلاین این سایت استفاده نمایید. برای این کار وارد صفحه‌ی نرخنامه‌ی تاپین شده و با مشخص نمودن ویژگی‌های مرسول خود به صورت آنلاین و با نرخ به روز هزینه‌ی ارسال محصول خود را مشاهده نمایید.

قطعا انتخاب شرکت‌های حمل و نقل برای ارسال مرسولات می‌تواند کار مهم و همچنین سختی باشد. در این قسمت با معرفی خصوصیات و سرویس‌های هر شرکت سعی در معرفی بهتر آن‌ها برای انتخاب درست شما عزیزان داشتیم. هم‌چنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره برای نحوه‌ی ارسال محصولات خود به بخش مشاوره حمل و نقل تاپین مراجعه کرده و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *