ردکردن این
صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند

صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی از شهر مانند برخی مراکز خرید نصب می شوند. پس از خرید اینترنتی، مشتری می تواند درخواست کند تا بسته به آدرس یکی از این لاکرها ارسال شود. به این ترتیب صاحب آن می تواند در بازه زمانی دیگری برای برداشتن آن، به صندوق هوشمند مراجعه کند. این روش مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته که به دلیل عدم حضور در زمان مناسب مجبور بودند از خرید خود صرف نظر کنند. جابار و گنجه دو نمونه از ارائه دهندگان این خدمت هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

صندوق هوشمند روشی نوین در خدمات لجستیک
صندوق هوشمند روشی نوین در خدمات لجستیک

 

مزایای استفاده از صندوق هوشمند یا لاکر

صندوق هوشمند مزایای ویژه ای در دنیای شلوغ امروزی دارد که به افراد کمک بزرگی برای صرفه جویی در وقت و انرژی می کند. از جمله مزایای استفاده از لاکرها عبارتست از:

  • ایجاد امکان برنامه ریزی برای دریافت مرسوله ها در زمان و مکان دلخواه توسط خریدار
  • ایجاد امکان مدیریت منابع برای شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیکی
  • صرفه جویی در زمان و فضا
  • کمک به حفظ محیط زیست

 

صندوق هوشمند گنجه

استارت ‌آپ گنجه محصولی از شرکت دانش بنیان «گنج نگهداران جوان هوشمند» است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. گنجه زیرساخت فناور محور لجستیکی است که صندوق های توزیع اشتراکی اولین محصول آن می باشد. این انبارهای کوچک عملیات توزیع و نگهداری مرسولات را تسهیل کرده که منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه های لجستیکی خواهد شد. در حال حاضر گنجه با سرمایه‌ گذاری دانشگاه تهران و گروه دیجی‌کالا (دیجی‌نکست و دیجی‌اکسپرس) فعالیت خود را توسعه بیشتری داده است.

لاکر گنجه
لاکر گنجه

 

محصولات گنجه

گنجه با توجه به نیازهای لجستیکی امروزه دنیای دیجیتال اقدام به طراحی صندوق های متعددی کرده که کاربران می توانند بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کنند. در حال حاضر گنجه‌های لست مایل، مید مایل، فرست مایل، اختصاصی و انبارهای گنجه محصولاتی هستند که این استارتاپ به کاربران خود ارائه می کند.

 

نحوه استفاده از صندوق های گنجه

گنجه به فروشگاه های آنلاین و مارکت پلیس های معتبری متصل است که هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. هنگام خرید از این فروشگاه ها باید یکی از نزدیکترین گنجه ها به محل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا فروشگاه بسته را به آن بسپارد. به محض قرار گرفتن بسته در گنجه مورد نظر کاربر، پیامکی برای او ارسال می گردد. کاربر با مراجعه به گنجه در بازه زمانی مشخص و اسکن کد یا وارد کردن کد امنیتی می تواند درب صندوق را باز کرده و بسته خود را بردارد. اگر در این بازه زمانی هم نتواند مراجعه کند بسته به فروشگاه آنلاین باز می گردد. در حال حاضر فروشگاه هایی مانند دیجیکالا، بانی مد، کالاتیک، شهر کتاب، وتوریا، بساطی، سی بوک و… با گنجه همکاری می کنند.

لاکر جابار
لاکر جابار

 

نرخنامه گنجه

هزینه ارسال خریدهای اینترنتی با توجه به میزان خرید و مسافت مشتری توسط فروشگاه های آنلاین تعیین می شود. اما اگر خریدار درخواست ارسال بسته به گنجه را داشته باشد، برای خریدهای کمتر از سیصد هزار تومان تنها ۱۰ هزار تومان باید بپردازد.

 

صندوق هوشمند جابار

صندوق هوشمند جابار به ارائه دهندگان خدمات پستی و لجستیکی این امکان را می دهد که بتوانند مدیریتی هوشمند و بهینه بر روی منابع خود داشته باشند. به این ترتیب با افزایش میزان بهره ‌وری، می توانند مرسولات بیشتری را در واحد زمان به گیرنده آن برسانند. علاوه بر این گیرندگان مرسولات نیز می توانند برای دریافت بسته خود در زمان و مکان دلخواهشان برنامه ‌ریزی کنند.

 

تاریخچه جابار

جابار زیر مجموعه شرکت بزرگ تری به نام هلدینگ فاخر است که از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه خدمات رسانی به حوزه ‌های پست و لجستیک است و برای پیشرفت تجارت الکترونیک و کسب‌ و کارهای نوپا خدمات نوینی را ارائه می کند.

 

سرویس های ارائه شده توسط جابار

جابار سرویس های خدماتی متعددی را با ویژگی های متفاوت به متقاضیان ارائه می کند تا بر اساس فعالیت خود بتوانند هر یک از آن ها را انتخاب کنند:

  • صندوق جابار به عنوان نقطه اصلی تحویل
  • صندوق جابار به عنوان مقصد دوم، که در صورت عدم حضور در مقصد اول بسته به لاکر جابار سپرده شود
  • اجاره صندوق جابار به شرکت‌ های ارائه دهنده خدمات پستی
  • سرویس اختصاصی برای شرکت ها
  • صندوق جابار برای نگهداری بسته های مرجوعی
  • سامانه E-Lock جابار که پلتفرمی شامل نرم ‌افزاری جامع برای مدیریت صندوق ها و سفارشات است
  • و…

 

 

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *