ردکردن این
در تعطیلات نوروز از چه تاریخی دیگر بسته ارسال نکنیم؟

در تعطیلات نوروز از چه تاریخی دیگر بسته ارسال نکنیم؟

در تعطیلات نوروز از چه تاریخی دیگر بسته ارسال نکنیم؟ چرا؟

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در روزهای پایانی هر سال روزهای کاری بسیار شلوغی را پشت سر می گذارد. با رشد چشمگیر خریدهای اینترنتی، درخواست از پست برای رساندن بسته ها به دست خریداران نیز بیشتر از قبل شده است. علاوه بر این افراد بسیاری برای رساندن هدایا و کارت تبریک سال نو به دست عزیزانشان آن ها را پست می کنند. اما آیا در ایام نوروز دفاتر پست به فعالیت خود ادامه می دهند؟ در تعطیلات نوروز از چه تاریخی دیگر بسته ارسال نکنیم؟

 

فعالیت پست در اسفند ماه

اسفند ماه را می توان پرحجم ترین تایم کاری شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل کالا دانست که البته مهمترین آنها شرکت پست می باشد. به گفته مسئولان حجم دریافت مرسولات پستی در این ماه ۵۰ درصد نسبت به ماه های دیگر سال افزایش دارد. به همین دلیل تمهیدات ویژه ای را برای مشتریان و کارکنان خود در نظر گرفته اند تا فرایند ارسال و دریافت بسته ها آسان تر شود. از جمله این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تایم کاری دفاتر تا ساعت ۱۸ و بعضاً ۲۰
  • نگهداری طولانی تر بسته های پستی در باجه های معطله در صورت عدم حضور گیرنده در مقصد
  • استفاده از نیروهای پاره وقت برای کمک در توزیع مرسولات
روزهای شلوغ کاری پست در اسفند ماه
روزهای شلوغ کاری در اسفند ماه

 

 فعالیت پست در ایام نوروز

با توجه به شلوغی پست در اسفند ماه، افراد بسیاری فرصت ارسال بسته ها و کارت های تبریک را پیش از آغاز سال نو پیدا نمی کنند. برای این دسته از افراد روزهای آغازین سال و خلوت بودن دفاتر پست زمان خوبی برای فرستادن مرسولات پستی می باشد. در ایام نوروز دفاتر پست فقط در روزهای اول و سیزدهم فروردین تعطیل هستند. البته حتی در این روزها نیز شعب کشیک در هر شهر به فعالیت خود ادامه داده و روند قبول و توزیع مرسولات پستی انجام می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که در ایام نوروز ساعت فعالیت دفاتر پست برای قبول مرسوله ها تا ساعت ۱۴ می باشد. البته این تایم کاری به صلاحدید مدیران دفاتر پستی شناور بوده و قابل افزایش خواهد بود.

فعالیت پست در ایام نوروز
فعالیت دفاتر کشیک در ایام نوروز

 

بسته هایی که در روزهای پایانی سال ارسال می شوند چه زمانی به مقصد می رسند؟

این سوالی است که افراد بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند. به گفته مسئولان شرکت پست مرسولاتی که در ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ارسال می شوند، روزهای سوم یا چهارم فروردین به مقصد خواهند رسید. بنابراین اگر برای ارسال بسته خود عجله دارید ارسال آن را به روزهای پایانی سال موکول نکنید. همچنین صاحبان فروشگاه های اینترنتی برای جلب رضایت و جذب حمایت مشتریان خود بهتر است برای ارسال کالا برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و یا از روش های بهتری مانند پیشخوان مجازی تاپین کمک بگیرند.

 

پیگیری و رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات پستی در تمام ایام سال از طریق وب سایت شرکت پست قابل انجام است. علاوه بر این مشترکان می توانند از طریق مرکز کال سنتر پست و شماره ۱۹۳ نیز پیگیری های خود را انجام دهند.

انتخاب پست به عنوان یکی از اصلی ترین روش های ارسال بسته
انتخاب پست به عنوان یکی از اصلی ترین روش های ارسال بسته

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *