ردکردن این
تاپین، پیشخوان مجازی پستی برای فروشگاه های آنلاین

تاپین، پیشخوان مجازی پستی برای فروشگاه های آنلاین

تاپین چیست؟

تاپین به عنوان یک دفتر پستی اختصاصی برای فروشگاه های مجازی، می تواند مسئولیت یکی از اصلی ترین دغدغه های فروش آنلاین یعنی ارسال کالای خریداری شده را به طور کامل بر عهده بگیرد. با گسترش روزافزون خریدهای اینترنتی، ارسال کالا به یکی از اصلی ترین بخش های فرایند خرید تبدیل شده است. شاید یکی از مهم ترین عوامل رضایت یا عدم رضایت خریداران، زمان رسیدن کالا و سلامت آن باشد. فاکتورهایی که می تواند مشتری را برای خریدهای بعدی ترغیب و یا منصرف کند. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نیز با آگاهی از اهمیت این موضوع، به دنبال روش های بهتر و آسان تری برای ارسال کالا برای مشتریان خود هستند. سامانه تاپین با شخصی سازی خدمات پستی برای کسب و کارهای مختلف کمک بزرگی به توسعه آن ها می کند.

پیشخوان مجازی پستی
پیشخوان مجازی پستی

 

تاریخچه تاپین

پیشخوان مجازی پستی تاپین توسط شرکت دانش بنیان “توسعه تجارت هوشمند ماد” در سال ۱۳۹۷ و با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنعت و معدن و شرکت ملی پست فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت این پلتفرم با همکاری شرکت ملی پست به نتیجه رسید و به تدریج با فعالان زمینه حمل و نقل نیز اقدام به همکاری کرد. در حال حاضر سامانه تاپین با عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل، امکان انتخاب آن ها و استفاده از خدماتشان را به کاربران خود می دهد.

 

تاپین چگونه فعالیت می کند؟

پیشخوان مجازی پستی تاپین امکان ثبت درخواست آنلاین ارسال بسته ها را به ساده ترین شکل ممکن به وجود آورده است. پس از آن با همکاری شرکت های همکار، اقدام به توزیع محموله و تحویل آن به گیرنده می کند. بدین ترتیب صاحبان کسب و کارها می توانند به راحتی از خدمات پستی بهره مند شوند.

راهکار پستی تاپین
راهکار پستی تاپین

شرکت های حمل و نقل همکار با سامانه تاپین

تنوع شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل که با این سامانه همکاری می کنند زیاد است؛ از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت ملی پست
  • تیپاکس
  • شرکت راه آهن
  • روناد
  • و به زودی استفاده از خدمات اسپید و لینک اکسپرس

 

اتصال افزونه تاپین به فروشگاهای اینترنتی

افزونه حمل و نقل تاپین
افزونه حمل و نقل تاپین

 

اتصال افزونه تاپین به فروشگاهای اینترنتی یکی از مهمترین ویژگی های این پلتفرم است که کمک بزرگی به صاحبان کسب و کارها در هر اندازه ای می کند. افزونه Persian woocommerce shipping  امکان استفاده از تاپین را در وب‌ سایت های وردپرسی میسر می سازد. با نصب این افزونه، خریداران مستقیماً با وارد کردن مواردی مانند آدرس و انتخاب نوع سرویس حمل کالا از قیمت دقیق ارسال آگاه می شوند. سایت های غیر وردپرسی هم با استفاده از API می توانند از این خدمات بهره مند شوند و امکان پرداخت در محل را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. از جمله فروشگاه سازهایی که امکان اتصال افزونه تاپین را دارند می توان به وردپرس-ووکامرس، زرین اکسپرس، کاموا، ایگناب و بیدوک اشاره کرد.

 

معرفی خدمات تاپین

تاپین خدمات متنوعی را بر اساس ماهیت کاربران به آن ها ارائه می کند. این خدمات برای دو گروه کسب و کارها و حمل کنندگان متفاوت خواهد بود. حمل کنندگان می توانند به عنوان شرکت همکار برای آغاز همکاری با تاپین اقدام کرده و در فرایند حمل و نقل و ارسال کالا مشارکت کنند. کسب و کارها نیز می توانند خدمات متعددی را برای ارسال کالای خود از این سامانه دریافت کنند. در ادامه به معرفی این خدمات می پردازیم.

رهگیری

تاپین این امکان را مشتریان خود می دهد که با استفاده از شماره بارکد پستی به راحتی مرسوله خود را رهگیری کنند.

 

ارسال

تاپین مرسولات پستی را با استفاده از یکی از روش های سفارشی، پیشتاز، ویژه و ریلی ارسال می کند. علاوه بر این امکان ارسال بارهای عمده با روش های دیگر حمل و نقل نیز از طریق این سامانه میسر است.

ارسال کالا با خدمات پستی تاپین
ارسال کالا با خدمات پستی Tapin

بسته بندی

بسته بندی مرسولات یکی از مهمترین عواملی است که متصدیان حمل و نقل باید در نظر بگیرند. تاپین با ارائه راهکارهایی برای بسته بندی متناسب با ماهیت کالا، سلامت آن را تا مقصد تضمین می کند.

 

انبارداری

یکی دیگر از همراهی هایی که تاپین برای حمایت از کسب و کارها انجام داده، ایجاد امکانات انبارداری است. علاوه بر این صاحبان کالا می توانند گزارش های آماری و ورود و خروج کالا را نیز در اختیار داشته باشند.

 

انواع روش های پرداخت

تاپین روش های متنوعی را برای پرداخت در نظر گرفته و دست کسب و کارها را برای انتخاب هر یک از این روش ها باز گذاشته است. از جمله می توان به کیف پول آنلاین، COD، پس کرایه و ارسال رایگان اشاره کرد.

روش های متنوع پرداخت
روش های متنوع پرداخت

ارسالیتو خدمتی برای افراد معلول و توانیاب

تاپین با همکاری استارتاپ توانیتو که خدمات روزمره و توانبخشی به افراد دارای معلولیت ارائه می کند، سامانه ارسالیتو را راه اندازی کرده است. در سامانه ارسالیتو سرویس خدمات مجازی پست به افراد توانیاب عرضه می شود. این سرویس شامل خدمات ارسال سفارش به صورت سفارشی، پیشتاز و خدمات پرداخت به صورت آنلاین و پرداخت در محل صورت می گیرد. سامانه ارسالیتو روی پلتفرم تاپین که به سامانه تجارت الکترونیکی متصل است فعال می باشد. سامانه تجارت الکترونیکی پست هم به تمامی دفاتر پست در سراسر کشور متصل است. زمانی که فرد توانیاب در سامانه ارسالیتو سفارشی را ثبت کند، در نزدیکترین دفتر پستی پیام او دریافت می شود. این پیام گویای این است که این فروشگاه و کسب ‌وکار به افراد دارای معلولیت تعلق دارد. به این ترتیب ماموران پستی با آگاهی از اینکه فرد سفارش‌ دهنده معلول است، برای گرفتن بسته مراجعه می‌کنند.

 

مزایای استفاده از تاپین

تاپین با ارائه راهکارهایی با انعطاف پذیری بیشتر، مدیریت حمل و نقل کسب و کارها را فارغ از بزرگی یا کوچکی آن ها بهبود بخشیده است. از جمله ویژگی های استفاده از این استارتاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌ها
  • صرفه جویی در وقت
  • حذف مراجع به دفاتر پستی
  • محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)
  • صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی
  • صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین
  • ارسال پیامک کد رهگیری به گیرنده به صورت اتوماتیک و با خطوط خدماتی

 

نرخنامه

مشتریان می توانند با ورود به بخش نرخنامه تاپین و وارد کردن اطلاعات لازم مانند مشخصات کالا و مسافت، از میزان هزینه ای که باید پرداخت کنند اطلاع یابند. علاوه بر این سایت های وردپرسی که به افزونه تاپین متصل باشند نیز امکان محاسبه این مبلغ را در سایت خودشان به کاربران می دهند.

 

مزایای رقابتی تاپین

این سامانه با فعالیت مستمر و داشتن میزان بالای رضایتمندی مشتریان خود توانسته مزایای رقابتی ویژه ای را کسب کند:

  • صرفه جویی در زمان لجستیک
  • افزایش سود آوری برای کسب و کارها
  • یکپارچگی سیستم
  • ارتباط کامل با مشتری

 

کلام پایانی

این سامانه روشی نوین در ارائه خدمات پستی و ارسال کالا می باشد که با کاهش دغدغه های ارسال، به صاحبان کالا این فرصت را می دهد که بر روی جنبه های دیگر کسب و کارشان تمرکز بیشتری داشته باشند. عضویت در تاپین رایگان است و به راحتی و با چند کلیک انجام می شود.

 

۹ دلیلی که چرا یک فروشگاه اینترنتی باید از تاپین استفاده کند؟

 

 

 

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *