ردکردن این
معرفی شرکت تیپاکس

معرفی شرکت تیپاکس

شرکت تیپاکس بزرگترین شرکت خصوصی در زمینه ارائه خدمات پستی است که بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت دارد. تیپاکس را می توان یکی از پیشگامان حمل و نقل درب به درب در ایران دانست. این شرکت همواره تلاش کرده است که با استفاده از فناوری های جدید، خود را به روز کند و خدمات کامل تری را به مشتریان خود ارائه دهد. بر اساس آمار منتشر شده توسط این شرکت، تیپاکس ۸۰۰۰ نفر نیروی انسانی دارد و ناوگان حمل و نقل آن به بیش از ۲۷۰۰ وسیله نقلیه مجهز شده است.

 

تاریخچه تیپاکس

شرکت تیپاکس در خرداد ماه سال ۱۳۳۹ توسط آقای دکتر محمدعلی فاخر و با هدف فعالیت در زمینه حمل و نقل و لجستیک تأسیس شد. در ابتدا نام “آژانس پارت” را برای این شرکت انتخاب کردند و فعالیتش محدود به تعدادی از شهرهای ایران می شد. در سال ۱۳۶۶ و با تصویب تشکیل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، تیپاکس نیز وارد عرصه جدید در خدمت رسانی شد. امروزه تیپاکس ۱۰۰۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد و خدمات متنوع بین المللی را نیز پوشش می دهد.

 

تیپاکس با سابقه ترین شرکت خصوصی پست در ایران
تیپاکس با سابقه ترین شرکت خصوصی پست در ایران

انواع خدمات تیپاکس

شرکت تیپاکس خدمات متنوعی را در زمینه حمل و نقل انجام می دهد که مهمترین آن عبارتند از:

  • سرویس درون شهری
  • سرویس برون شهری
  • سرویس بین الملل
  • سرویس حمل بسته های سنگین و حجیم (LTL)
  • صندوق هوشمند (لاکر)

در ادامه به توضیح هر یک از این فعالیت ها خواهیم پرداخت.

 

خدمات متنوع شرکت تیپاکس
خدمات متنوع شرکت تیپاکس

 

سرویس درون شهری تیپاکس

با استفاده از سرویس درون شهری شرکت تیپاکس می توان بسته ها را با استفاده از خدمات درب به درب ارسال کرد. این روش ارسال به دو صورت  Same day(ارسال در همان روز) و Next day (ارسال در روز بعد) انجام می گیرد. در تهران شرکت تی نکست وظیفه ارسال بسته های Same day را بر عهده دارد.

 

سرویس بین شهری تیپاکس

این روش برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی امکان پذیر است. ارسال بسته ها به صورت درب درب انجام می شود و از طریق هوایی و زمینی به دست گیرنده خواهد رسید.

 

سرویس بین الملل تیپاکس

در بخش بین الملل شرکت تیپاکس از خدمات شرکت همکار تی اکسپرس استفاده می کند. به این ترتیب که تیپاکس موظف به جمع آوری و توزیع بسته ها در داخل کشور می باشد. شرکت تی اکسپرس هم وظیفه ارسال بسته ها را به سراسر دنیا بر عهده دارد. فعالیت های تیپاکس همگی در چارچوب قوانین بین المللی صورت می پذیرد.

 

ارسال مرسوله به اقصی نقاط جهان
ارسال مرسوله به اقصی نقاط جهان

 

 

سرویس حمل بسته های سنگین و حجیم (LTL) تیپاکس

روش LTL ((truckload-than-Less  مخصوص حمل بارهای سنگین و حجیم بیش از ۱۰۰ کیلوگرم است. در این روش حجم وسیله نقلیه توسط چند مشتری خریداری شده و به صورت اشتراکی استفاده می شود. روش LTL مختص کسب و کارها می باشد که به کاهش هزینه های لجستیکی منجر می گردد.

خدمات درب به درب
خدمات درب به درب

صندوق هوشمند تیپاکس (لاکر)

صندوق هوشمند خدمتی جدید از شرکت تیپاکس است که با همکاری شرکت جابار در حال اجراست. در زمان ارسال فرستنده می تواند این صندوق های الکترونیکی را به عنوان گیرنده انتخاب کند. تیپاکس در مقصد بسته را به صندوق تحویل داده و گیرنده با مراجعه به آن و وارد کردن اطلاعات درست بسته را می گیرد. از مزایای لاکر می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه و امکان دریافت ۲۴ ساعته بسته ها اشاره کرد.

 

خدمات تکمیلی شرکت تیپاکس

شرکت تیپاکس در راستای هر چه بهتر انجام شدن خدمات فوق، فعالیت های ذیل را نیز انجام می دهد:

  • ثبت و پیگیری شکایات
  • انجام خدمات بسته بندی
  • ایجاد امکان رهگیری مرسولات در هر مرحله از فرایند ارسال
  • جبران خسارت احتمالی بر اساس اعلام ارزش کالا
  • ایجاد روش های متنوع پرداخت مانند: پرداخت نقدی، پس کرایه، پرداخت در محل و پرداخت اعتباری که مختص کسب و کارهای بزرگتر است.

 

خدمات آنلاین تیپاکس

در راستای توسعه کسب و کارهای مجازی، تیپاکس نیز اقدام به ارائه خدمات آنلاین ویژه ای به مشتریان خود کرده است. این خدمات به سه شکل به مشتریان ارائه می شود:

  • وب سایت رسمی تیپاکس: با امکان ثبت و لغو سفارش، پیگیری مرسوله ها، برآورد هزینه ارسال و…
  • پلتفرم e-tipax: برای ارائه خدمات ویژه پستی و حمل و نقل به کسب و کارها با امکان گزارش دهی
  • اپلیکیشن مای تیپاکس: قابل نصب بر روی تلفن های همراه و ثبت سفارش آنی در هر زمانی از شبانه روز، امکان رهگیری مرسولات، برآورد هزینه پست مرسوله و…

 

نرخنامه

تعرفه ارسال بسته به وسیله تیپاکس، بر اساس وزن جرمی و زون مربوطه محاسبه می گردد. البته اگر وزن حجمی بسته بیشتر از وزن جرمی آن باشد، تعرفه بر اساس وزن حجمی و بر طبق این فرمول محاسبه خواهد شد: ۵۰۰۰/ طول * عرض * ارتفاع= وزن حجمی. یادآوری می شود که حمل کالای با وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم ممنوع است و برای حمل آن باید مجوز کتبی و یا قرارداد رسمی ارائه شود.

موارد دیگری نیز بر میزان نرخ نهایی ارسال بسته تأثیرگذارند؛ از جمله:

  • در صورت اضافه کردن به یک بارنامه، مبلغ ۱۶۰۰ تومان به ازای هر فقره به مبلغ نهایی اضافه می شود.
  • هنگام محاسبه هزینه ارسال، اعداد وزن بعد از ممیز تا ۰٫۵ به عدد کمتر و بالای ۰٫۵ به عدد بالاتر رند خواهند شد.
  • همانطور که اشاره شده بود کالاهایی که به وسیله تیپاکس حمل می شوند تحت پوشش بیمه قرار دارند که مبلغ آن بر این اساس محاسبه می گردد:
    تا ۱۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۲ ارزش اعلام شده محموله
    ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۲۵ ارزش اعلام شده محموله
    ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۳ ارزش اعلام شده محموله
    ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۳۵ ارزش اعلام شده محموله
    ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۴ ارزش اعلام شده محموله
    ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال: ۰/۰۰۵ ارزش اعلام شده محموله

البته شرکت تیپاکس امکان برآورد هزینه در تمام پلتفرم های خود پیش بینی کرده است. مشتریان می توانند پس از وارد کردن جزئیاتی مانند وزن، اندازه، نوع بسته بندی، فاصله مبدأ و مقصد و… هزینه حمل و نقل را مشاهده کنند. شماره تلفن ۰۲۱۸۴۵۷ نیز امکان اطلاع از میزان هزینه های حمل و نقل را برای مشتریانی که به اینترنت دسترسی ندارند، فراهم کرده است.

 

کلام آخر

شرکت تیپاکس را می توان اصلی ترین بخش خصوصی پست در ایران دانست که سرویس های متنوعی برای ارسال بسته های پستی را به مشتریان خود پیشنهاد می دهد. آنها می توانند با توجه به زمان و ماهیت بسته خود یک از انواع سرویس های ارسال پست را انتخاب کنند.

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *