ردکردن این
مارکت پلیس‌های بزرگ ایران مرسولات خود را چگونه ارسال می‌کنند؟

مارکت پلیس‌های بزرگ ایران مرسولات خود را چگونه ارسال می‌کنند؟

مارکت پلیس‌های بزرگ ایران مرسولات خود را چگونه ارسال می‌کنند؟

ساز و کار مارکت پلیس‌های بزرگ در جهان تقریبا به یک شکل انجام می‌گیرد. اما پیش از توضیح این ساز و کار، بهتر است ابتدا با مفهوم مارکت پلیس در ایران و جهان آشنا شویم. مارکت پلیس کلمه‌ای است که از ادغام دو واژه‌ی  market و  place تشکیل شده‌است. به عبارت دیگر و به ترجمه‌ی فارسی می‌توان آن را بستر بازار و یا بازارگاه نامید.

مارکت پلیس بستری است که در آن فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی معمولا بدون داشتن انبار به خرید و فروش کالا می‌پردازند. بدین شکل مارکت پلیس‌های بزرگ را می‌توان در نقش واسطه در نظر گرفت. این مارکت‌ها ابتدا کالاهای سفارش شده را از فروشگاه‌های دیگر دریافت می‌کنند. سپس به دست مشتری می‌رسانند. بنابراین می‌توان گفت که سود حاصل از این فروشگاه‌ها از واسطه‌گری میسر می‌شود.

 

مارکت پلیس‌ها را می‌توان تحولی عظیم در مفهوم فروشگاه و بازار در نظر گرفت. چرا که بدون داشتن انبار مشخص می‌توان تمامیت یک بازار را در دست داشت. بنابراین بسیاری از ریسک‌ها از بین رفته و سود حاصله چند برابر خواهدبود. هم‌چنین بسیاری از فروشگاه‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگ دیده شده و فروش داشته‌باشند. هم‌چنین خریداران نیز می‌توانن کالای مورد نظر خود را در بین گزینه‌های فراوان‌تری انتخاب نمایند. این گزینه می‌تواند فضای رقابتی بازار را نیز بهبود ببخشد. و در نتیجه‌، کیفیت کالا را بالا ببرند.

 

مارکت پلیس‌های شناخته شده در ایران و جهان

از مارکت پلیس‌های بزرگ دنیا می‌توان به آمازون اشاره کرد. آمازون در نقش واسطه‌گر توانسته به خرید و فروش کالا در مقیاس بسیار بزرگ بپردازد. ایران نیز چند سالی است که در مفهوم مارکت پلیس‌های بزرگ فعالیت داشته و توانسته در این مسیر پیشرفت کند. از نمونه‌های داخلی نیز می‌توان دیجی‌کالا را نام برد که یکی از بزرگترین مارکت‌ پلیس‌های حال حاضر ایران می‌باشد. این شرکت توانسته بستری را برای خریداران و فروشندگان تهیه نماید. در واقع این مارکت، در موجودی کالا تاثیر چندانی ندارد. چرا که فروشندگان بزرگی برای ارائه‌ی کالا در سایت حضور دارند. اداره‌ی مارکت پلیس‌های بزرگ به توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی و هماهنگی بالا احتیاج دارد. ناگفته نماند که مارکت پلیس‌ها انواع مختلف و سازوکار های متفاوتی دارند که مقصود ما در این مقاله نمی‌باشند.

حال با شناخت نسبی از مارکت پلیس‌ها و نحوه‌ی کلی کار آن‌ها می‌خواهیم به نحوه‌ی ارسال مرسولات در این مارکت بپردازیم. نحوه‌ی ارسالات در مارکت پلیس‌های بزرگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در این مارکت دانست. این تمایز توانسته باعث تمایز آن از سایر مارکت‌های دیگر باشد.

 

نحوه‌ی ارسال مرسولات در مارکت پلیس‌های بزرگ چگونه است؟

زمانی که شما از یک مارکت پلیس خریدی را ثبت می‌نمایید؛ بسته به تعداد خریدهای شما پروسه‌ی جمع‌آوری و تهیه‌ی کالا آغاز می‌شود. همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ شما از فروشندگان موجود در آن بستر خریداری می‌نمایید. پس وظیفه‌ی مارکت در مرحله‌ی اول ثبت سفارش شما و جمع‌آوری آن از فروشندگان است. پس از جمع‌آوری کالاها از فروشندگان مورد نظر، کالاهای شما بسته‌بندی می‌شود. در مرحله‌ی بعد و از مرجع مارکت پلیس برای شما ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که فروشگاهی مانند دیجی کالا روش‌های متفاوتی برای ارسال کالا دارد. به طور مثال برخی از کالاهای موجود در انبار به طور مستقیم برای شما ارسال می‌شوند. اما کالاهای ناموجود ابتدا از فروشندگان تهیه شده و سپس در مرحله‌ دوم برای شما ارسال می‌شوند. اما گزینه‌ی دیگری برای ارسال کالای شما وجود دارد. گزینه‌ای به نام (ارسال از طریق فروشنده) که با زدن این گزینه می‌توانید کالا را مستقیم از خود فروشنده دریافت نمایید. در این روش ارسال مرسول شما به یک مرحله تقلیل یافته و سرعت ارسال کالا افزایش می‌یابد.

اما سوال مهم در اینجا این است که:

این فروشندگان کالاهای سفارش داده ‌شده را از چه طریقی می‌توانند برای شما ارسال نمایند؟

اینکه فروشندگان چه بستری را مناسب ارسال کالا برای شما می‌دانند؛ بسیار حائز اهمیت است. چرا که با انتخاب مناسب پست مورد نظر، می‌توان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده و رضایت مشتری را جلب کرد.اما راه‌های دیگری نیز برای تسهیل ارسال کالا وجود دارد. در ادامه قصد داریم یک راه میانبر و بسیار کاربردی را به شما معرفی نماییم.

یکی از راه‌های بسیار کاربردی که فروشندگان می‌توانند انجام دهند؛ انتخاب شرکت تاپین به عنوان عنصر واسطه بین فروشگاه و شرکت ارسال‌کننده است. در واقع تاپین می‌تواند هماهنگی های لازم برای دریافت مرسوله شما را توسط شرکت حمل کننده انجام دهد. این امر تمامی مراحل ارسال را برای شما فروشنده‌ی گرامی سهل می‌کند. چرا که ارسال کالاهای متنوع ممکن است کار طاقت‌فرسایی تلقی شود. به خصوص در زمانی که شما به عنوان فروشنده، مسئول ارسال کالاهای فراوانی هستید. و ممکن است زمان زیادی را صرف این کار کنید.

 

خدمات تاپین
خدمات تاپین

 

یکی از نارضایتی‌های مرسوم در مشتریان یک فروشگاه همواره تاخیر در ارسال کالا توسط فروشنده و یا کیفیت پایین ارسال آن است. بنابراین اگر وظیفه‌ی جمع‌آوری و تحویل مرسولات شما بر عهده‌ی یک گروه کاربلد باشد؛ می‌توانید ارسال به موقع و کیفیت ارسال کالا را تضمین نمایید. این تضمین می‌تواند بر فروش بیشتر و رضایت مشتری تاثیرگذار باشد. بدین شکل صرفه‌جویی در زمان و انرژی و در نتیجه افزایش کیفیت کالا را می‌توان از فواید استفاده از شرکت تاپین در نظر گرفت.

 

راه ارتباطی با تاپین

با آشنایی از راه‌کارهای معرفی شده در بالا و در صورت نیاز به ثبت سفارش، شما می‌توانید به سایت اینترنتی تاپین مراجعه کرده و در این بستر ثبت‌نام نمایید. سپس با استفاده از راهنما، بسته‌های پستی خود را ثبت نمایید. هماهنگی برای جمع آوری و تحویل کالا به پست را هم به تاپین بسپارید.

شرکت تاپین یک کسب و کار دانش‌ بنیان است. این شرکت به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی هماهنگی پروسه‌ی ارسال کالا را به عهده می‌گیرد. این شرکت به تمامی دفاتر پستی کشور متصل است. تاپین برای هر یک از کسب و کارهای شما، وابسته به نوع کالاهای ارسالی، خدمات متفاوتی را ارائه می‌کند. هم‌چنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت خدمات ارائه شده به راهنمای سایت تاپین مراجعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره‌ی رایگان می‌توانید، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *