ردکردن این
نحوه‌ی کارکرد tv مارکتینگ و سرویس پرداخت در محل

نحوه‌ی کارکرد tv مارکتینگ و سرویس پرداخت در محل

 tv مارکتینگ و سرویس پرداخت در محل

فراگیری بازارهای دیجیتال در جهان را می‌توان تحول عظیمی در تعریف خرید و فروش دانست. تحولی که مفاهیم تازه‌ای مانند دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال و سرویس‌ پرداخت در محل و… را به وجود آورد. این تحول نیازهای تازه‌ای برای خریدار و فروشنده ایجاد کرده‌است. امروز در این مقاله سعی داریم تا دو مورد از مفاهیم اساسی در بازاریابی دیجیتال و بازارهای آنلاین را شرح دهیم. پیش از توضیح tv مارکتینگ احتیاج به شناخت فضای دیجیتال مارکتینگ داریم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال، مجموعه اقداماتی است که برای تبلیغ محصول و خدمات آن انجام می‌شود. این خدمات می‌تواند از طریق شبکه‌های مختلفی مانند تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی و … دیده‌ شود. بازاریابی محتوا را می‌توان در بسترهای متفاتی انجام داد. بسترهایی که امروزه به آن بیش از پیش توجه می‌شود؛ بسترهای دیجیتالی است. در بازاریابی سنتی، بسترهای تبلیغ بر روی کاغذ، روزنامه و… قرار می‌گرفت. اما امروزه در بازاریابی دیچیتال تبلیغات بر بسترهایی است که توجه بیشتری به آن‌ها می‌شود.

 

دیجیتال مارکتینگ

ضرورت بازاریابی دیجیتال

در دنیای امروز، بزرگی یا کوچکی بیزنس شما تفاوتی نمی‌کند. چرا که تمامی بیزنس‌ها نیازمند تبلیغات و بازاریابی هستند. هر محصول و یا خدماتی که ارائه می‌کنید؛ احتیاج به دیده شدن دارند. برای دیده شدن نیز به جلب توجه نیاز داریم. بنابراین بازاریابی دیجیتال می‌تواند به جلب توجه افراد و دیده شدن محصول شما بیانجامد. بازاریابی دیجیتال همچنین با دسترسی داده‌ها می‌تواند؛ تجزیه و تحلیل‌های بیشتری را در مورد مشتریان شما فراهم کند. شما با تحلیل این داده‌ها می‌توانید نحوه‌ی هدایت چرخه خرید را برنامه‌ریزی نمایید. اینکه مشتری از شما چه می‌خواهد و جامعه‌ی هدف شما کیست؛ دو مورد مهم در فروش بهتر است که به آن نیاز دارید.  بنابراین شما باید بدانید بسترهای بازاریابی دیجیتال کدام است. و چگونه می‌توانید از بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کسب و کار خود استفاده کنید.

 

بسترهای بازاریابی دیجیتال کدام‌اند؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ برای بازاریابی دیجیتال نیاز به بسترهایی برای تبلیغات و معرفی محصول داریم. استفاده از این کانال‌ها می‌تواند وابسته به نوع محصول، میزان بودجه و… متفاوت باشد. بازاریابی محتوا دارای بسترهای فراوان و متنوعی است. مهم‌ترین دسته‌بندی برای این مارکتینگ را می‌توان به دو دسته‌ی آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. قابل ذکر است که هر دو دسته می‌توانند از سرویس پرداخت در محل استفاده نمایند. بسترهای آفلاین در بازاریابی، احتیاجی به دسترسی به اینترنت نداشته و از طریق وسایل ارتباطی انجام می‌گیرید.

بسترهای بازاریابی آفلاین عبارت‌اند از :

-tv مارکتینگ و یا بازاریابی تلویزیونی

-radio مارکتینگ و یا بازاریابی از بستر رادیو

-sms مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق پیامک

-billboard مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق نسب بنر و بیلبورد

بسترهای بازاریابی آنلاین عبارت‌اند از:

هرگونه بستری که از طریق اتصال به اینترنت به آن‌ها دست پیدا می‌کنیم. مانند: بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی از طریق وبسایت، بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی و… که می‌تواند برای بیزنس‌های کوچک و بزرگ مناسب باشد.

هر کدام از بیزنس‌ها می‌توانند با توجه به بودجه و بزرگی مارکت خود، از یکی از این بسترها و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کند.

 

Tv مارکتینگ چیست؟

با شناخت بازاریابی دیجیتال و بسترهای تبلیغ کننده‌ی آن، به واژه‌ی tv مارکتینگ برخورد کردیم. این واژه همانطور که در بالا اشاره شد؛ یکی از بسترهای بازاریابی دیجیتال است. این بستر را بازاریابی از طریق تلویزیون نیز می‌نامیم. شاید بسیاری از افراد، مارکتینگ از شبکه‌های تلویزیون را روشی قدمی بنامند. اما هنوز هم می‌توان این روش از بازاریابی را کاربردی دانست. چرا که درصد زیادی از افراد ساعتی از روز را به دیدن شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌گذرانند. هم‌‌چنین بسیاری از مخاطبان شما در رنج سنی بالاتر ممکن است از فضای مجازی استفاده نکنند. و تلویزیون جایگزینی برای یافتن این‌گونه افراد است. بنابراین تلویزیون می‌تواند بستری با مخاطبین فراوان و توجه زیاد برای محصول معرفی شده فراهم آورد. این تبلیغات می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. اما همه آنها یک هدف دارند: متقاعد کردن بینندگان برای خرید آنچه می‌فروشند.

بازاریابی تلویزیونی

نکته‌ی مورد توجه در tv مارکتینگ انتخاب ساعت و برنامه‌ی مناسب برای تبلیغ شماست. برای انتخاب و برنامه‌ریزی درست در این راستا ابتدا باید جامعه‌ی هدف خود را شناخته و سپس به انتخاب برنامه و ساعت مناسب تبلیغ بپردازید.

 

روش‌های پرداخت tv مارکتینگ کدام است؟

هدف از بازاریابی دیجیتال فروش بیشتر و بهتر محصول است. فروش محصولات نیازمندی برنامه‌ریزی در تهیه محصول و ارسال آن دارد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در جلب مشتری، ارسال درست و به موقع محصول می‌باشد. در خریدهای شکل گرفته از طریق تبلیغات تلویزیونی می‌توانیم روش‌های پرداختی زیر را معرفی کنیم:

پرداخت از طریق اینترنت

در این روش شما ممکن است با مشاهده‌ی یک تبلیغ تلویزیونی به سایت محصول مورد نظر مراجعه نمایید. در این روش ابتدا با انتخاب محصول وارد درگاه پرداخت اینترنتی می‌شوید. سپس با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود خرید شما تکمیل می‌شود.

 

سرویس پرداخت در محل

این سرویس روش معمول‌تری در نحوه‌ی پرداخت پول در خریدهای تلویزیونی است. چرا که در تبلیغاتی که در tv مارکتینگ شکل می‌گیرد؛ برای ارتباط با مشتری سرویس پیامکی در نظر گرفته می‌شود. این سرویس پیامکی وظیفه‌ی دریافت اطلاعات و آدرس پستی شما را به عهده دارد. در مرحله‌ی بعدی بسته‌ی شما به آدرس مورد نظر فرستاده شده و پرداخت در مقابل درب منزل انجام می‌گیرد. در واقع، در این نوع ارسال شما احتیاجی به پرداخت پول از طریق اینترنت و یا واریز به حساب نخواهید داشت. بلکه پس از دریافت بسته‌ی مورد نظر خود، مقدار پول را درب منزل به پستچی پرداخت می‌نمایید.

پرداخت شما در این روش می‌تواند به شکل نقد در مبالغ پایین‌تر و یا از طریق کارت‌خوان های سیار توسط مامور پست انجام گردد. بنابراین پس از پرداخت مبلغ می‌توانید کالای خود را تحویل بگیرید. این روش بیشتر در تبلیغات تلویزیونی و برای جلب اعتماد مشتری انجام می‌گیرد. البته که برخی از مارکت پلیس‌های بزرگ نیز از این روش استفاده می‌کنند. سرویس پرداخت در محل مانند روش‌های دیگر پرداخت پول دارای معایب و مزایایی است. اما با توجه به پرطرفدار بودن این سرویس در ادامه به برخی از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

 

مزایای انجام پرداخت در محل

سرویس پرداخت در محل دارای طرفداران بسیاری است. در ابتدای شروع بازارهای دیجیتال این روش توانست اعتماد مردم را به بازارهای اینترنتی بیشتر کند. در این روش خریدار دیگر نگران کلاهبرداری اینترنتی نخواهد بود. چرا که پس از دریافت کالا به شکل حضوری، پول را پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر سرویس پرداخت در محل می‌تواند فروشگاه را به محل زندگی شما بیاورد. به شکلی که بتوانید؛ دریافت کالا و پرداخت پول را در یک زمان انجام دهید.

بدین ترتیب یکی از مهم‌ترین مزیت برای این روش را می‌توان خریدی مطمئن و آسوده دانست. که توانسته اعتماد مشتری را بیشتر از پیش جلب نماید. فروشنده‌های نوپا و تازه وارد نیز می‌توانند برای جلب رضایت و اعتماد اولیه‌ی مشتری از این سرویس برای ارسال کالای خود استفاده نمایند.

از دیگر مزیت‌های این روش می‌توان به مشکل رمز دوم کارت بانکی اشاره کرد. بسیاری از افراد در خریدهای اینترنتی به دلیل نداشتن رمز دوم و یا مشکلات بانکی استفاده نمی‌کنند. برای این دسته از افراد سرویس پرداخت در محل بسیار مناسب است. زیرا که برای پرداخت مبلغ احتیاجی به رمز دوم کارت شما ندارد. در ادامه با برخی از سرویس‌های پرداخت در محل آشنا می‌شویم.

 

شرکت‌های سرویس پرداخت در محل

با شناخت مفاهیمی چون tv مارکتینگ و روش‌های پرداخت آن، نیاز به معرفی شرکت‌های سرویس پرداخت در محل داریم. شرکت‌هایی که وظیفه‌ی دریافت کالا، بسته بندی و تحویل آن به شما را دارند. شرکت‌های مانند تی‌پاکس، اسنپ باکس و… که می‌توانند کالای شما را ارسال نمایند. انتخاب شرکت مناسب در کیفیت ارسال و همچنین کنترل هزینه‌ها بسیار اهمیت دارد. انتخاب این شرکت بر عهده‌ی فروشگاه است. بنابراین انتخاب سرویس‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش کیفیت ارسال و در نتیجه‌ی رضایت مشتری باشد. به علاوه برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر می‌توان از سرویس‌های واسط استفاده کرد. این شرکت‌ها می‌توانند راه میانبری برای ارسال مرسولات بوده و در زمان شما صرفه‌جویی نمایند.

 

معرفی شرکت تاپین

شرکت تاپین یک شرکت واسط حمل و نقل است که به تمامی شرکت‌های پستی ایران متصل است. با عضویت در این شرکت می‌توانید تمامی مرسولات خود را ثبت نمایید. و از هزینه‌ی ارسال آن‌ها،بدون نیاز به مراجعه حضوری، مطلع شوید. بدین صورت احتیاجی به مراجعه هر روزه به دفاتر پستی ندارید. چرا که بسته‌ها از درب منزل توسط شرکت حمل از شما دریافت شده و به مقصد ارسال می‌شوند.

شرکت تاپین قابلیت سرویس پرداخت در محل را دارد. شما با این گزینه می‌توانید مرسولات خود را برای مشتری ارسال کنید تا پول، درب منزل از ایشان گرفته‌ شود. از قابلیت‌های بسیار هم در تاپین می‌توان به پیگیری گروهی وضعیت بسته‌های شما اشاره کرد. هم‌چنین با عضویت در سایت تاپین می‌توانید اعضای کال سنتر خود را در سایت اضافه نمایید. با این کار می‌توانید مشاهده کنید که هر عضو چند سفاش را برای شرکت انجام داده‌است. بنابراین با این کار علاوه بر پیگیری لحظه به لحظه‌ی بسته‌های خود، می‌توانید در وقت نیز صرفه‌جویی نمایید. بهترین شرکت‌های پستی را در نظر گرفته و کیفیت مرسولات ارسالی خود را افزایش دهید.

برای شروع می‌توانید در سایت تاپین ثبت نام نموده و در قسمت راهنما مراحل کار را مشاهده کنید. هم‌چنین برای مشاوره‌ی رایگان با همکاران ما، می‌توانید در سایت تاپین درخواست مشاوره ثبت کنید تا در اولین فرصت همکاران ما با شما تماس بگیرند.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *