ردکردن این
۵ تا از بهترین پلتفرم های فروش محصول در فضای مجازی !

۵ تا از بهترین پلتفرم های فروش محصول در فضای مجازی !

بسترهای فروش کالا در اینترنت کدامند؟

با گسترش فروشگاه های اینترنتی و روند رو به رشد خریدهای آنلاین، مفهوم فروش دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اکنون هر فروشنده ای بدون هیچ آموزشی می تواند یک فروشگاه آنلاین را اداره کند و به درآمد خوبی دست پیدا کند. مرزهای جغرافیایی برای خریدها حذف شده اند و خریداران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز خرید خود را انجام دهند. کار فروشندگان اینترنتی نیز بسیار آسان شده است. سامانه هایی مانند تاپین، فرایند ارسال کالا برای خریداران را بسیار راحت کرده و با حضور در محل فروشنده برای ارسال آن اقدام می کنند. برای فروش کالا در اینترنت بسترهای متعددی وجود دارد:

  1. فروشگاه های اینستاگرامی
  2. سایت وردپرس
  3. فروشگاه سازها
  4. سایت های کدنویسی شده
  5. مارکت پلیس ها

بسترهای فروش کالا در اینترنت

فروشگاه های اینستاگرامی

اساس کار این فروشگاه ها از طریق اعتماد متقابل است. فروشندگان در این روش اطلاعات کاملی از محصول خود را در صفحات اینستاگرام ارائه می کنند. مشتریان نیز از همین طریق با فروشنده ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید می کنند. در این روش پرداخت ها معمولاً از طریق کارت های بانکی صورت می گیرد. صاحبان این صفحات می توانند با اتصال به سامانه تاپین، از خدمات آن برای ارسال کالاهایشان استفاده کنند. تاپین با ثبت سفارش ها به صورت دستی یا از طریق فایل اکسل برای ارسال کالاهای فروخته شده اقدام می کند.

فروشگاهای اینستاگرامی
فروشگاه های اینستاگرامی

سایت وردپرس

وردپرس سیستمی برای مدیریت محتوا است که نصب آن بسیار آسان است و قابلیت های زیادی دارد. با استفاده از وردپرس می توان به راحتی هر سایتی را با محتوای دلخواه طراحی کرد. وردپرس قالب بسیار مناسبی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه های اینترنتی کیم کالا و توما را می توان به عنوان نمونه هایی از این مدل طراحی معرفی کرد. در این روش نیز با اضافه کردن افزونه تاپین به فروشگاه، می توان از خدمات ویژه ارسال کالای آن استفاده کرد.

وردپرس

فروشگاه سازها

فروشگاه سازها نرم افزارهایی هستند که از آن ها برای طراحی یک فروشگاه مجازی استفاده می شود. این نرم افزارها با ارائه امکانات متنوع به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، کمک می کند که فروشگاه خود را با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان ممکن راه اندازی کنند. امکان پرداخت از طریق درگاه های بانکی در این روش وجود دارد و روشی مطمئن برای خرید و فروش است. سامانه تاپین با برخی از این فروشگاه سازها در ارتباط بوده و کاربران آن ها می توانند از خدمات متنوع ارسال کالای این سامانه بهره مند شوند. از جمله این فروشگاه سازها می توان به بیدک و کاموا اشاره کرد که طرح های مختلفی برای ایجاد فروشگاه آنلاین را ارائه می دهند.

فروشگاه سازها
فروشگاه سازها

سایت های کدنویسی شده

یکی دیگر از روش های ایجاد سایت های فروش، استفاده از سایت های کدنویسی شده است. این روش نسبت به روش های قبلی کمی سنتی تر است و هزینه بیشتری دارد. سایت های کدنویسی شده امنیت بسیار بالایی دارند و در آن ها امکانات کاملی برای خرید و فروش پیاده سازی می شود. سامانه تاپین در این سایت ها نیز قابل دسترس می باشد. به این ترتیب که با قرار دادن ای پی آی تاپین در کد این سایت ها، اتصالشان به این سامانه برقرار می گردد.

سایت فروش کدنویسی شده
سایت فروش کدنویسی شده

مارکت پلیس ها

مارکت پلیس ها فضایی را برای ارتباط بین خریدار و فروشنده ایجاد می کنند و هیچ وظیفه ای در قبال تأمین کالا ندارند. فروشندگان کالای خود را به مارکت پلیس معرفی می کنند و پس از تأیید، آن را در معرض فروش قرار می دهند. خریداران نیز به طور مستقیم کالا را از فروشنده می خرند. در این فضا رقابت شدیدی بین فروشندگان برقرار است و نسبت به روش های دیگر، سرعت خرید و فروش بالاتر است. دیوار و شیپور را می توان به عنوان مارکت پلیس های نام آشنای ایرانی معرفی کرد. در این روش نیز سامانه تاپین با ثبت سفارش به صورت دستی و یا از طریق فایل اکسل به کمک فروشندگان می آید.

مارکت پلیس ها
مارکت پلیس ها

 

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *