ردکردن این
فروشگاه سازها چه کمکی به کسب و کارهای اینترنتی می کنند؟ با معرفی ۴ فروشگاه ساز ایرانی

فروشگاه سازها چه کمکی به کسب و کارهای اینترنتی می کنند؟ با معرفی ۴ فروشگاه ساز ایرانی

فروشگاه سازها چه کمکی به کسب و کارهای اینترنتی می کنند؟

امروزه با رشد روزافزون فروشگاه های اینترنتی و تمایل بیش از پیش مردم به خریدهای آنلاین، توجه به ارتقای این فروشگاه ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فروشگاه سازها(E-commerce Software) نرم افزارهایی هستند که امکانات متعددی را برای بهبود کیفیت خرید و فروش بر روی سایت های آنلاین ارائه می دهند. به این ترتیب صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند به راحتی و از طریق فروشگاه سازها فرایند خرید و فروش را انجام دهند. همچنین با آسان تر کردن فرایند خرید، مشتریان بیشتری جذب این فروشگاه ها شده و میزان فروش بالاتر می رود. فروشگاه سازها با ارائه خدمات متنوع، به مسئولان فروشگاه ها کمک بزرگی می کنند. از جمله این خدمات می توان به مدیریت موجودی و به روز کردن آن، دریافت سفارشات، مدیریت پرداخت ها، اضافه کردن محصولات جدید و حذف محصولات قدیمی یا تمام شده اشاره کرد.

 

انواع نرم افزارهای فروشگاه ساز کدامند؟

نرم افزارهای فروشگاه ساز را به دو دسته تقسیم بندی می کنند:

  • نرم افزارهای فروشگاه ساز محلی که بر روی کامپیوتر فروشگاه یا سرور آن نصب شده و توسط همان تیم فروش اداره می شود.
  • نرم افزار فروشگاه ساز ابری که توسط شرکت های فعال در این زمینه راه اندازی و پشتیبانی می شوند. این نرم افزارها امکان اضافه کردن ویژگی های متعدد و سفارشی شدن را نیز دارند و در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

مزیت های استفاده از فروشگاه سازها چیست؟

ساختار فروشگاه سازها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی می توان از آن ها برای راه اندازی کسب و کارهای شخصی استفاده کرد. این نرم افزارها مزایای متعددی دارند که کمک بسیار زیادی به ارتقای فروشگاه های آنلاین کرده اند. مثلاً استفاده از امکانات و ابزارهای سئو یکی از سرویس هایی است که فروشگاه سازها به مشتریان خود ارائه می کنند. بدین معنی که در جستجوهایی که خریداران در گوگل انجام می دهند نام فروشگاه نشان داده می شود. علاوه بر این می توان موارد زیر را از جمله مزایای سیستم های فروشگاه ساز برشمرد:

  • آسان بودن فرایند راه اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از سیستم های فروشگاه ساز
  • صرفه جویی در منابعی مانند وقت و هزینه
  • امکان دسترسی به فروشگاه در هر زمان و مکان و برای تمامی افراد
  • امکان پرداخت آنلاین
  • عدم محدودیت در خرید
  • امکان طراحی آسان ترین ساز و کار خرید برای تمامی مشتریان
  • عدم نیاز به یادگیری کدنویسی و طراحی های پیچیده
  • امکان طراحی سرویس های ویژه و منحصر به فرد
  • کمک به رشد هر چه سریع تر فروشگاه و بالا بردن میزان فروش آن

 

نحوه کار فروشگاه سازها چگونه است؟

هر چه نحوه کار با سایت های فروش آسان تر باشد احتمال خرید مجدد مشتریان از آن افزایش بیشتری خواهد یافت. فروشگاه سازها موظفند که فرایند انتخاب، خرید و پرداخت را از فروشگاه های آنلاین تا حد امکان تسهیل کنند. برای دستیابی به این هدف، فروشگاه ساز به ترتیب زیر عمل می کنند:

  • محصولات فروشنده را دسته بندی کرده و به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد و توضیحات و قیمت آن را نمایش می دهد.
  • به مشتری امکان ایجاد حساب کاربری انحصاری می دهد. بعد از آن مشتری می تواند محصولات را انتخاب و به سبد خرید شخصی خود اضافه کند. محتویات این سبد پیش از نهایی شدن قابل ویرایش و تغییر است.
  • بعد از این مرحله، مشتری را به صفحه نهایی خرید هدایت می کند. در این صفحه پرداخت انجام شده و آدرس دریافت کالا ثبت می گردد. در این مرحله فروشگاه ساز اطلاعات پرداخت را به بانک ها یا موسسات واسط انتقال می دهد. این مبلغ در نهایت به حساب صاحب فروشگاه منتقل خواهد شد.
  • پس از پرداخت، اطلاعات مشتری در یک پایگاه داده ذخیره شده و روند ارسال کالای خریداری شده آغاز می گردد.

این فرایند ممکن است تنها چند دقیقه طول کشیده و انجام آن در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر است.

 

فروشگاه سازهای بومی

برخی از فروشگاه سازها در جهان به صورت رایگان خدمات می دهند و در صورت رضایت مشتریان سرویس هایی با خدمات ویژه تر به آن ها ارائه می کنند. در ایران نیز فروشگاه سازهای متعددی معرفی شده اند که در ادامه به تعدادی از معتبرترین آن ها اشاره می کنیم.

 

فروشگاه ساز بیدک

فروشگاه ساز بیدک: بیدک معروف ترین فروشگاه ساز در میان کاربران است. این ابزار علاوه بر سرویس رایگانی که دارد امکان سفارش سرویس های پیشرفته تر را هم در اختیار کاربران قرار می دهد. بیدک برای هر یک از مشتریان خود یک پشتیبان حرفه ای معرفی می کند که در طول مسیر راهنمایی های لازم را به او می دهد.

فروشگاه ساز کاموا

فروشگاه ساز کاموا: کاموا طرح رایگان ندارد؛ اما امکان ارائه سرویس های مختص مشتریان را فراهم کرده است. سرویس هایی مانند ربات های فروشگاهی در تلگرام و یا تعریف کوپن های تخفیف.

 

فروشگاه ساز سازیتو: این فروشگاه ساز این امکان را ایجاد کرده که کاربران به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنند و در صورت رضایت، فروشگاه خود را ارتقا دهند.

 

فروشگاه ساز زرین اکسپرس: این فروشگاه ساز علاوه بر ارائه امکانات کلی تأسیس فروشگاه آنلاین، خدماتی در زمینه دریافت نماد الکتریکی نیز به مشتریان ارائه می کند. همچنین برای عکاسی از محصولات، طراحی لوگو و وب چت اختصاصی نیز خدماتی را به مشتریان خود می دهد.

 

فروشگاه سازها در کمترین زمان ممکن امکان راه اندازی یک بیزینس کوچک را به کاربران خود می دهند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی با شناخت این سرویس های کاربردی می توانند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کرده و به فروش بیشتری دست پیدا کنند.

 

مطالب های دیگر در همین رابطه در وبلاگ تاپین بخوانید

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *