ردکردن این
چرا فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی باید از پیشخوان مجازی پستی استفاده کنند؟

چرا فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی باید از پیشخوان مجازی پستی استفاده کنند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۸ دقیقه

 

در ماه‌های اولیه‌ای که فروشگاه اینترنتی یا اینستاگرامی خود را راه اندازی می‌کنید به دلیل حجم کم سفارشات مشتریان کنترل آن‌ها به راحتی انجام می‌شود ولی زمانی که سفارشات فروشگاهتان زیاد می‌شود کنترل بسته‌های ارسالی سخت‌تر می‌شود و نیاز به پیشخوان مجازی پستی احساس می‌شود.

در این شرایط ممکن است بسته‌ها در موعد مقرر به دست مشتری نرسند و باعث نارضایتی آن‌ها خواهد شد. در نتیجه ممکن است بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهید.

یک پیشخوان مجازی پستی به تسریع فرآیند ارسال مرسولات و مدیریت آسان‌تر آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در ادامه‌ی مقاله به ۱۰ دلیل که چرا فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی باید از پیشخوان مجازی پست تاپین استفاده کنند اشاره کرده‌ام.

 

 

۱- محاسبه دقیق هزینه ارسال بسته

یکی از چالش‌هایی که کسب و کارها با آن مواجه هستند محاسبه‌ی دقیق هزینه‌ی ارسال بسته و اعلام آن به مشتری است. هزینه‌ی بسته به پارامترهایی مثل مبدا، مقصد، وزن و نوع سرویس بستگی دارد که متغیرند و نرخ ثابتی ندارند.

بر فرض مثال ممکن است مشتری هزینه‌ی ارسال یکی از محصولات را از شما بپرسد و شما قبلا همان محصول را به شهری که مشتری در آن قرار دارد را ارسال کرده‌اید و بر همان اساس نرخی را به او می‌گویید ولی زمانی که به اداره پست می‌روید و قصد ارسال آن را دارید متوجه می‌شوید هزینه‌ی ارسال بیشتر از هزینه‌ای است که به مشتری گفته بودید. در این شرایط ممکن است مشتری نسبت به برندتان بی اعتماد شود و حتی ممکن است خریدش را لغو کند.

همچنین با مشخص شدن دقیق هزینه ارسال به تصمیم گیری مشتری جهت سفارش محصول کمک خواهید کرد.

 

۲- کاهش رفت و آمد و صرفه جویی در زمان

اگر تعداد بسته‌های ارسالی شما در طول روز کم است با داشتن پیشخوان مجازی پست می‌توانید بسته‌ها را به بخش تجارت الکترونیک شرکت پست تحویل دهید و  زمان خود را با ماندن در صف عادی ارسال مرسولات تلف نکنید، همچنین از ۲۰ درصد تخفیف هزینه ارسال نیز بهره مند می‌شوید.

اگر تعداد مرسولات فروشگاه اینترنتی شما زیاد است می‌توانید از سرویس جمع آوری در محل مرسولات پستی تاپین استفاده کنید. در این سرویس ماموران شرکت پستی مورد نظر به صورت روزانه به محل شما مراجعه می‌کنند و بسته‌های شما را تحویل می‌گیرند.

 

۳- سرویس پرداخت در محل

بسیاری از مشتریان به فروشگاه‌های اینستاگرامی نوپا اعتماد ندارند و به همین دلیل نمی‌خواهند تا قبل از تحویل گرفتن بسته هزینه‌ای پرداخت کنند. برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند با مشاهده‌ی مرسوله و تطبیق آن با سفارش خود هزینه‌ی آن را بپردازند.

فروشگاه‌ها نیز به دلیل اینکه بسیاری از مشتریان سری اولی است که ثبت سفارش می‌کنند امکان اینکه محصول را ارسال کنند و سپس از مشتری بخواهند پس از دریافت مرسوله هزینه را واریز کنند ندارند.

بنابراین راهکار این چالش پیشخوان مجازی پست تاپین است که با سرویس پرداخت در محل به عنوان واسطه‌ای برای دریافت مبلغ عمل می‌کند. با این سرویس زمانی که بسته را به مشتری ارسال می‌کنید پس از اطمینان و تطابق آن با سفارش خود هزینه را به مامور پست پرداخت می‌کند و ما نیز هزینه‌ی مرسوله را برای شما واریز خواهیم کرد.

 

۴- رهگیری اتوماتیک مرسولات پستی و مدیریت آسان‌تر آنان

پیشخوان مجازی پستی تاپین

زمانی که تعداد مرسولات ارسالی فروشگاه شما زیاد باشد رهگیری تکی هر مرسوله در سامانه‌های رهگیری شرکت‌های پستی بسیار زمان‌بر است ولی با پیشخوان مجازی پست تاپین به راحتی در پنل کاربری خود می‌توانید از آخرین وضعیت هر بسته‌ی ارسالی مطلع شوید. بنابراین مدیریت مرسولات بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

 

۵- سرویس ارسال رایگان

اگر قصد دارید ارسال را برای گروه خاصی از مشتریان رایگان کنید یا یک کمپین بازاریابی برگزار کردید که ارسال محصول در آن رایگان است با استفاده از سرویس ارسال رایگان می‌توانید به راحتی هزینه‌ی ارسال را برای کاربرانی که مدنظر دارید رایگان کنید.

 

۶- ارسال اتوماتیک کد رهگیری مرسوله به گیرنده

در روش معمول ارسال مرسولات در شرکت پست فروشگاه مورد نظر می‌بایست کدهای رهگیری را به صورت دستی به اطلاع مشتریان خود برساند ولی در پیشخوان مجازی پست تاپین کدهای رهگیری به صورت اتوماتیک با خط های خدماتی به گیرنده‌ها پیامک می‌شوند.

 

۷- حل مشکل ناخوانا بودن آدرس و بدخطی اطلاعات گیرنده

یکی از مشکلاتی که باعث نرسیدن یا دیر رسیدن مرسوله پستی به گیرنده می‌شود نوشتن اطلاعات گیرنده با خط بد و ناخوانا بودن آن است. در تاپین شما اطلاعات گیرنده را تایپ می‌کنید و به صورت پرینت شده بر روی بسته‌ی ارسالی می‌چسبانید بنابراین از بروز هرگونه مشکل جلوگیری خواهید کرد.

 

۸- فرصت کافی برای بسته بندی محصولات

در بسیاری از اوقات زمانی که به شرکت پست مراجعه می‌کنید به دلیل شلوغ بودن ممکن است بسته بندی محصول شما به درستی انجام نشود و مرسوله‌ی شما در حین حمل و نقل آسیب ببیند. اگر مرسوله‌ی آسیب دیده به دست مشتری برسد قطعا بر روی برندینگ فروشگاه اینترنتی یا اینستاگرامی شما تاثیر منفی دارد. در پیشخوان مجازی پست تاپین می‌توانید با خیال راحت بسته‌ها را بسته بندی کنید و آن را به باجه پستی تحویل دهید یا ساعت دلخواه خود را برای جمع آوری بسته‌ها توسط مامور شرکت پست تعیین کنید.

آموزش صحیح بسته بندی

۹- انتخاب شرکت پستی دلخواه

در پیشخوان مجازی حمل و نقل تاپین می‌توانید شرکت ارسال کننده‌ی هر بسته را انتخاب کنید. در حال حاضر امکان انتخاب میان شرکت‌های پست، تیپاکس، راه آهن و اسپید وجود دارد که شرکت‌های بیشتری در آینده اضافه خواهد شد. همچنین می‌توانید انتخاب شرکت ارسال کننده را به عهده‌ی مشتریان بگذارید و باعث جلب رضایت آن‌ها شوید.

 

۱۰- وب سرویس و افزونه‌ی وردپرس تاپین

اگر فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید با استفاده از وب سرویس تاپین سایت خود را به پیشخوان مجازی پستی تاپین متصل کنید. همچنین درصورتی که فروشگاه شما با استفاده از وردپرس راه اندازی شده است با افزونه‌ی وردپرس تاپین می‌توانید این کار را انجام دهید. با این ویژگی مرسولات پستی خود را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر مدیریت می‌کنید.

مستندات وب سرویس تاپین

معرفی افزونه وردپرس تاپین

نتیجه گیری

با توجه به مزایایی که داشتن پیشخوان مجازی پستی برای کسب و کارتان دارد اگر تعداد مرسوله‌های ارسالی شما در طول روز زیاد است و هر روز با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنید پیشنهاد می‌کنم از پیشخوان مجازی پست تاپین استفاده کنید. با عضویت در تاپین می‌توانید در عرض چند دقیقه پیشخوان مجازی پست خود را راه اندازی کنید و دیگر دغدغه‌ی پیگیری و مدیریت بسته‌های ارسالی را نداشته باشید.

 

مقالات بیشتری مطالعه کنید:

آموزش کامل بسته بندی صحیح مرسولات شکستنی و پستی

چگونه در ۴۸ ساعت خسارت مرسولات را از شرکت پست بگیریم؟

پیگیری بسته پستی خود را چگونه انجام دهیم؟

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

اخبار حمل و نقل
Mona Falahi

تاپین و کسب و کارها-بازی نوین

خدمات شرکت تاپین و کسب و کارها- بازی نوین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب و کار آنلاین می‌تواند نحوه‌ی ارسال کالا به مشتری باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *