ردکردن این
آموزش کامل بسته بندی صحیح مرسولات شکستنی و پستی

آموزش کامل بسته بندی صحیح مرسولات شکستنی و پستی

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۸ دقیقه

 

بسته بندی مناسب مرسولات شکستنی و پستی از شستگی و آسیب به آن‌ها در روند ارسال جلوگیری می‌کند. خوشبختانه، با یادگیری نحوه‌ی بسته بندی مرسولات شکستنی می‌توانید خیال خود را از سالم رسیدن مرسوله راحت کنید. در این مقاله به شما آموزش خواهم داد که چگونه مرسولات شکستنی را بسته بندی کنید که از آسیب‌های در زمان حمل و نقل در امان باشند.

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک مرسوله‌ی شکستنی را بسته بندی کنید اما مجبور شدید این کار را به کارمندان شرکت‌ها پست یا تیپاکس بسپارید. احتمالا با بسته بندی آن‌ها از سالم ماندن محتویات بسته اطمینان نداشتید و تا رسیدن مرسوله نگران شکستن آن بودید. اگر هم فروشگاه اینترنتی باشید که هر روز با این موضوع سرو کار خواهید داشت.

بسته بندی مناسب مرسولات شکستنی از شستگی و آسیب به آن‌ها در روند ارسال جلوگیری می‌کند. خوشبختانه، با یادگیری نحوه‌ی بسته بندی مرسولات شکستنی می‌توانید خیال خود را از سالم رسیدن مرسوله راحت کنید. در این مقاله به شما آموزش خواهم داد که چگونه مرسولات شکستنی را بسته بندی کنید که از آسیب‌های در زمان حمل و نقل در امان باشند.

 

چگونه مرسولات شکستنی را بسته بندی کنیم؟

دقیقا منظور از مرسولات شکستنی چیست؟ مرسولات شکستنی به محصولات و وسایلی گفته می‌شود که آسیب پذیر هستند و ممکن است در زمان جابجایی آسیب ببینند یا شکسته شوند. این مرسولات می‌تواند شامل هر نوع شیشه، ظروف سرامیکی، وسایل الکترونیکی، ساز موسیقی یا حتی وسایل گران قیمت‌تری باشد. بدون توجه به اینکه مرسوله‌ی شکستنی شما چیست مراحلی وجود دارد که برای بسته بندی مرسولات باید انجام دهید.

 

مرحله ۱: مواد لازم جهت بسته بندی را آماده کنید

در ابتدا باید وسایلی که جهت بسته بندی نیاز است را آماده کنید. البته اینکه قرار است چه محصولی را بسته بندی کنید نیز در به کارگیری این مواد تاثیر دارد. قطعا نحوه‌ی بسته بندی یک چراغ زینتی با یک گجت الکترونیکی متفاوت است. ولی موادی که معمولا جهت بسته بندی مرسولات شکستنی استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • کاغذ مچاله شده
  • نایلون حباب دار
  • ورق مقوایی
  • کاغذ کرافت حباب دار
  • لوله مقوایی
  • چسب بسته بندی
  • برچسبی با نوشته‌ی مرسولات شکستنی

 

مرحله ۲: آماده سازی محتویات مرسوله

نحوه ی بسته بندی محتویات بسته پستی

پس از اینکه مواد لازم را برای بسته بندی آماده کردید، زمان آماده سازی مرسوله فرا می‌رسد. هدف نهایی یک بسته بندی مناسب مرسولات شکستنی این است که در برابر صدمات مقاوم باشد و جابجایی‌ها تاثیری بر محتویات داخل بسته نگذارد. نایلون حباب دار جهت جلوگیری از ضربه عالی است بنابراین برای شروع اطراف مرسوله شکستنی را با آن پر کنید. برای مرسولات سبک وزن، از نایلون‌های دارای حباب‌های کوچک‌تر استفاده کنید و برای مرسولات سنگین از نایلونی با حباب‌های بزرگ‌تر بهره ببرید. زمانی که محصول به صورت کافی توسط نایلون حباب دار پوشانده شد با استفاده از چسب بسته بندی آن را مهر و موم کنید.

اگر چندین محصول شکستنی در کنار یکدیگر قرار دارند اطمینان حاصل کنید که در صورت جابجایی بسته به یکدیگر برخورد نمی‌کنند و آسیب نمی‌بینند. اگر قصد دارید یک اثر هنری، پوستر یا سند مهمی را ارسال کنید پیشنهاد می‌شود آن‌ها را در لوله مقوایی قرار دهید که از مچاله شدن آن جلوگیری کنید.

در همین رابطه بخوانید: چگونه در ۴۸ ساعت خسارت مرسولات را از شرکت پست بگیریم؟

 

مرحله ۳: محتویات را در یک جعبه مقوایی مقاوم قرار دهید و فضای خالی را پر کنید

نحوه پر کردن فضای خالی مرسولات پستی

بعد از اینکه هر مرسوله را آماده کردیدبرای بسته بندی مرسولات شکستنی و پستی باید آن‌ها را در جای مناسبی از بسته قرار دهید. انتخاب جعبه‌ی مناسب و مقاوم با دیواره‌های ضخیم چند لایه محافظت بیشتری برای مرسوله شما ایجاد خواهد کرد. بسته‌های پستی با کیفیت در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و سر هم کردن آن بسیار ساده است که برای ارسال مرسولات شکستنی گزینه‌ی خوبی هستند. اگر از جعبه پستی چند لایه استفاده کردید نیازی نیست که زیر جعبه را با نایلون‌های حباب دار پر کنید ولی اگر جعبه مورد استفاده معمولی است بهتر است انتهای آن را با نایلون حباب دار پر کنید.

پس از قرار دادن محصولات در جعبه، هر گونه فضای خالی را با نایلون‌های حباب دار و کاغذ مچاله شده پر کنید.  استفاده از کاغذهای مچاله شده انتخابی هوشمندانه جهت پر کردن فضای خالی جعبه است. اگر چندین محصول شکستنی را در جعبه قرار داده‌اید و نگران برخورد آن‌ها با یکدیگر هستید برای پایداری بیشتر بهتر است بین آن‌ها ورق‌های مقوایی قرار دهید.

در همین رابطه بخوانید: استارتاپ‌های برتر حمل و نقلی دنیا را بشناسید

 

مرحله ۴: بسته را جهت ارسال مهر و موم کنید

از آن‌جایی که محصولات در جای خود قرار گرفتند و فضای خالی جعبه نیز به طور کامل پر شده است جعبه را تکان دهید و مطمئن شوید که محتویات آن تکان نمی‌خورد. اگر هنوز محتویات بسته تکان می‌خورد بهتر است فضای باقی مانده را با کاغذ و نایلون حباب دار پر کنید و انقدر این کار را تکرار کنید که با تکان دادن جعبه محتویات از سر جای خود تکان نخورند و ثبات داشته باشند.

بعد از این کار از چسب بسته بندی جهت مهر و موم کردن بسته استفاده کنید. قبل از ارسال بسته باید یک برچسب حاوی نوشته‌‌ی “مرسوله شکستنی” بر روی آن بچسبانید که در حین جابجایی ماموران ارسال از شکستنی بودن آن آگاه شوند.

در همین رابطه بخوانید: سیستم پردازش و بسته بندی کالا در انبار آمازون را ببینید

 

مرحله ۵: مرسوله پستی خود را با تاپین ارسال کنید

نحوه ارسال مرسوله شکستنی

پس از اینکه از مقاوم بودن مرسوله‌ی خود اطمینان حاصل کردید وقت آن رسیده به نزدیکترین باجه‌ی پستی مراجعه کنید و بسته را به گیرنده ارسال کنید.

یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارها در اینستاگرام نیاز به مراجعه‌ی حضوری جهت ارسال بسته است. معمولا این فروشندگان تعداد بسته‌های زیادی در طول روز دارند و مراجعه به باجه پستی برای آن‌ها زمان‌بر است.

سرویس جمع آوری در محل تاپین این مشکل را رفع کرده و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به شرکت ملی پست صرفا با ثبت درخواست جمع آوری در پیشخوان مجازی ماموران شرکت حمل و نقل موردنظر به موقعیت مکانی شما آمده و مرسولات پستی شما را جمع آوری می‌کنند. همچنین می‌توانید شرکت مدنظر خود را جهت ارسال بسته انتخاب کنید. در واقع با تاپین مدیریت مرسولات آنلاین شما کاملا آنلاین و سریع‌تر انجام خواهد شد.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *