ردکردن این
پیگیری بسته پستی خود را چگونه انجام دهیم؟

پیگیری بسته پستی خود را چگونه انجام دهیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۸ دقیقه

 

زمانی که محصولی را سفارش می‌دهیم یا منتظر یک بسته‌ی پستی هستیم تا زمان رسیدن آن با خود کلی کلنجار می‌رویم و هیجان زده هستیم. بعضی مواقع هم فکر می‌کنیم که ممکن است دیرتر برسد یا اصلا در حین حمل و نقل بسته‌ گم شود و مضطرب می‌شویم.

اما به راحتی و با بارکد یا کد رهگیری بسته که فرستنده برای شما ارسال کرده است یا به تلفن همراهتان پیامک شده می‌توان پیگیری بسته پستی خود را انجام داده و از آخرین وضعیت بسته ارسالی خود مطلع شویم.

در ادامه نحوه‌ی پیگیری بسته‌های پستی را به شما توضیح خواهم داد پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.

 

چگونه مرسوله پستی خود را پیگیری کنیم؟

زمانی که فرستنده بسته‌ی شما را به شرکت ارسال کننده تحویل داد دیگر نیازی به پیگیری بسته از او نیست. در واقع باید پیگیری بسته‌ی خود را از شرکتی که قرار است بسته‌ی شما را تحویل دهد انجام دهید. چه قرار باشد بسته‌ی خود را از شرکت پست تحویل بگیرید و چه تیپاکس می‌توانید از آخرین وضعیت مرسوله خود آگاه شوید.

 

نحوه پیگیری بسته پستی شرکت پست

شرکت پست بزرگترین شرکت پستی در ایران است که دولتی است و بیشترین بسته در کشور از طریق آن ارسال می‌شود.

اگر فرستنده بسته‌ را از طریق شرکت پست برای شما ارسال کرده است به دو روش آنلاین و پیامکی می‌توانید پیگیری آن را انجام دهید.

پیگیری آنلاین بسته پستی شرکت پست از سامانه رهگیری مرسولات پستی

برای پیگیری اینترنتی مرسوله پستی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید.

۲- بارکد ۲۰ یا ۲۴ رقمی مرسوله که برایتان پیامک شده یا فرستنده آن را برایتان ارسال کرده است را در کادر وارد کنید.

پیگیری بسته در سامانه رهگیری مرسولات پستی

۳- با کلیک کردن بر روی آیکون “ذره بین” پس از چند ثانیه فرآیندهایی که برای بسته‌ی شما تاکنون طی شده است را به همراه تاریخ، موقعیت مکانی و ساعت آن می‌توانید ببینید.

 

هر بسته‌ی پستی ارسال شده در یکی از این سه وضعیت قرار دارد:

قبول شد

زمانی که یکی از فرآیندهای بسته “ورود مرسوله به منطقه پستی” باشد به این معنی است که مرسوله از منطقه مبدا به سمت مقصد خارج شده است که در این صورت وضعیت بسته “قبول شد” است.

 

برگشتی

وقتی مرسوله از منطقه مبدا خارج شده و به مقصد رسیده است ولی به دلایلی (مثلا اینکه گیرنده از دریافت بسته خودداری کند) مرسوله تحویل گیرنده نمی‌شود، شرکت پست آن را به فرستنده برگشت می‌زند و وضعیت بسته “برگشتی” محسوب می‌شود.

 

توزیع شد

تحویل بسته پستی به گیرنده

در وضعیت “توزیع شد” باید آخرین فرآیند بسته ارسالی “مرسوله تحویل گیرنده گردیده است” باشد که در این شرایط بسته ارسالی توزیع شده و به گیرنده تحویل داده شده است.

در همین رابطه بخوانید: چگونه در ۴۸ ساعت خسارت مرسولات را از شرکت پست بگیریم؟

 

پیگیری بسته پستی شرکت پست از طریق پیامک

اگر ترجیح می‌دهید بسته‌ی خود را از طریق پیامک پیگیری کنید می‌توانید با استفاده از تلفن همراه و کد مرسوله این کار را انجام دهید.

کد مرسوله ۲۰ یا ۲۴ رقمی بسته را به شماره‌ی ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید تا آخرین وضعیت بسته برایتان ارسال شود. در صورتی که پیامکی برایتان ارسال نشد حرف R را پیش از اعداد کد مرسوله قرار دهید و مجددا پیامک را بفرستید. مثلا اگر کد مرسوله‌ی شما ۰۳۰۶۸۰۰۰۰۱۱۹۳۶۱۰۷۵۹۵ است عبارت R03068000011936107595 را ارسال کنید.

 

پیگیری مرسولات سازمانی چگونه است؟

پیگیری مرسولات سازمانی

اگر بسته‌ی ارسالی شما از طرف سازمان‌های دولتی برایتان ارسال می‌شود این بسته‌های سازمانی را از طریق سامانه‌ی دیگری به نام سامانه رهگیری مرسولات سازمانی پیگیری کنید. در این سامانه می‌توان از آخرین وضعیت بسته‌های پستی گذرنامه، سند خودرو، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، گواهینامه، نظام وظیفه، دیوان عدالت اداری و سیم کارت مطلع شد.

پیگیری هر کدام از این اسناد در سامانه به وارد کردن اطلاعات خاصی نیاز دارد که در زیر اشاره شده است:

  • گذرنامه، گواهینامه و نظام وظیفه: کدملی
  • سند خودرو، کارت خودرو و اسناد موتورسیکلت: پلاک خودرو و موتورسیکلت
  • پرونده دیوان عدالت اداری: شماره پرونده
  • سیم کارت: شماره سیم کارت

در همین رابطه بخوانید: استارتاپ‌های برتر حمل و نقلی دنیا را بشناسید

 

پیگیری بسته تیپاکس

تیپاکس یکی از شرکت‌های پستی خصوصی است که بعد از شرکت پست بیشترین تعداد ارسال بسته متعلق به آن است. پیگیری بسته تیپاکس به دو روش آنلاین و آفلاین انجام می‌شود.

 

پیگیری بسته تیپاکس از طریق سامانه رهگیری آنلاین

پیگیری آنلاین بسته‌های تیپاکس از سه روش کد رهگیری، شماره بارکد و شماره قرار داد انجام می‌شود. کد رهگیری کدی است که در زمان تحویل بسته به تیپاکس برای گیرنده پیامک می‌شود و بین ۱۵ تا ۲۵ رقم دارد. کد بارکد نیز کدی ۱۳ رقمی است.

جهت پیگیری بسته تیپاکس کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به سامانه رهگیری آنلاین تیپاکس مراجعه کرده و کد رهگیری، شماره بارکد یا شماره قرار داد را در کادر مربوطه وارد کنید.

۲- بر روی دکمه‌ی “رهگیری” کلیک کنید.

پیگیری بسته تیپاکس

۳- پس از چند ثانیه جزئیات بسته و آخرین وضعیت ارسالی آن به شما نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر آخرین وضعیت بسته می‌توانید اطلاعاتی نظیر شماره بارکد، شماره قرارداد، مبدا، مقصد، نام فرستنده و  نام گیرنده، تعداد اقلام بسته، وزن بسته، نوع پرداخت،  هزینه بسته بندی، داشتن COD یا سرویس پرداخت در محل و هزینه نهایی را مشاهده کنید.

در همین رابطه بخوانید: سیستم پردازش و بسته‌بندی کالا در انبار آمازون را ببینید

 

پیگیری بسته تیپاکس از طریق پشتیبانی تلفنی

روش دیگری که برای اطلاع از آخرین وضعیت بسته وجود دارد تماس با پشتیبانی تیپاکس به شماره‌ی ۸۴۵۷-۰۲۱ است. برای اطلاع از چگونگی پیگیری بسته تیپاکس خود از طریق پشتیبانی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- با شماره‌ی ۸۴۵۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

۲- کلید ۴ که “پیگیری یا لغو سفارش” است را انتخاب کنید.

۳- گزینه‌ی “آخرین وضعیت بسته” را با فشردن کلید ۱ انتخاب کنید.

۴- کد رهگیری بسته تیپاکس خود را وارد کنید.

۵- پس از وارد کردن کد رهگیری آخرین وضعیت بسته‌ی تیپاکس شما بلافاصله اعلام می‌شود.

 

بسته‌های پستی خود را با تاپین ارسال کنید

ارسال بسته پستی

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید، در اینستاگرام محصول می‌فروشید یا کسب و کارتان به گونه‌ای است که هر روز با ارسال سفارشات مشتریان سر و کار دارید یک پیشخوان مجازی حمل و نقل می‌تواند به سرعت و بهبود مدیریت بسته‌های ارسالی شما کمک کند. همچنین تاپین امکاناتی نظیر پرداخت در محل، سرویس جمع آوری مرسولات و رهگیری لحظه‌ای بسته‌های ارسالی را برایتان فراهم می‌کند.

در نظر داشته باشید که هزینه‌های ارسال به صورت دقیق محاسبه می‌شوند. به جای اینکه هر روز به باجه‌ی پستی بروید و وقت خود را هدر دهید کافی است مشخصات بسته‌های ارسالی را در پنل کاربری تاپین خود وارد کنید که مامور شرکت پستی به محل شما بیاید و بسته را تحویل بگیرد. به خاطر داشته باشید که می‌توانید شرکت‌ ارسال کننده‌ی بسته را از میان شرکت پست و تیپاکس انتخاب کنید. حتی می‌توانید در زمان ثبت سفارش مشتریان تمایل آنان نسبت به ارسال بسته توسط شرکت پست یا تیپاکس را سوال کنید و بر اساس نظر آن‌ها تصمیم بگیرید. با عضویت در تاپین می‌توانید پیشخوان مجازی حمل و نقل پستی خود را بسازید.

 

ترجیح می‌دهید بسته‌های خود را از طریق شرکت پست ارسال کنید یا تیپاکس؟ چرا؟

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

انبارداری و پردازش سفارش
Mona Falahi

معرفی سرویس‌های انبارداری

 سرویس‌های انبارداری چه کاربردی دارند؟ انبارداری یکی از خدماتی است که در نحوه‌ی درست انتقالات کالا بسیار حائز اهمیت است. چرا که بدون در نظر

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *