ردکردن این
معرفی شرکت نذر طبیعت

معرفی شرکت نذر طبیعت

معرفی شرکت نذر طبیعت

نذر طبیعت یک سازمان مردم نهاد است که دغدغه اصلی اش حمایت از محیط زیست و حفظ حیات وحش کشور است. این NGO که مستقیماً با کمک های مردمی فعالیت می کند، اهداف متنوعی را در زمینه حفظ محیط زیست دنبال می کند؛ از آموزش و فرهنگ سازی گرفته تا ساخت آبشخور و تأمین دارو برای حیوانات آسیب دیده. کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت این شرکت به آسانی عضو شده و هر اندازه که مایلند در این پویش شرکت کنند.

 

تاریخچه نذر طبیعت

نذر طبیعت اولین بار در سال ۱۳۹۵ دوستداران طبیعت و حیات وحش را برای کمک به حیواناتی که در مناطق درگیر خشکسالی زندگی می کردند، فراخواند. هدف از این کار ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای این حیوانات بود. پس از موفقیت در این پویش، در سال ۱۳۹۷ با دریافت پروانه رسمی نذر طبیعت رسماً فعالیت خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست همراه با جلب مشارکت های مردمی آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت اقدامات بسیار مهمی در حفظ محیط زیست انجام می دهد؛ از جمله:

  • تهیه آبشخور در حیات وحش
  • تهیه خوراک برای حیوانات
  • حمایت از محیط بانان
  • درختکاری
  • تولید و حمایت از محصولات سازگار با محیط زیست
  • تیمار و نگهداری از حیوانات آسیب دیده
  • تأمین تجهیزات دامپزشکی و دارو
  • نصب تجهیزات حفاظتی و هشدار دهنده از حیات وحش

 

فعالیت های نذر طبیعت

نذر طبیعت با اعلام طرح هایی که قبلاً توسط کارشناسان محیط زیست بررسی و امکان سنجی شده اند، حمایت های مردمی را برای انجام آن جلب می کند. اعضای این سازمان مردم نهاد با مراجعه به وب سایت این مجموعه از طرح ها آگاهی پیدا کرده و به هر میزان که تمایل دارند از پروژه ها حمایت مالی می کنند. در ادامه به معرفی ۳ مورد از پروژه های موفق نذر طبیعت می پردازیم.

 

درختکاری

یکی از اصلی ترین فعالیت های نذر طبیعت کاشت درخت و جنگلکاری در کشور است. این کار پسندیده با هدف مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار در مناطق بحرانی انجام می شود. محل ایجاد این جنگل ها و نوع نهال ها با دقت و مطالعه انتخاب شده و با مشارکت مردم کاشته و به صورت دوره ای آبیاری می شوند. از جمله پروژه های موفق در این زمینه می توان به پروژه درختکاری پلنگ دره اشاره کرد.

جنگلکاری توسط نذر طبیعت
جنگلکاری

 

تأمین آبشخور و تغذیه حیات وحش

ایجاد آبشخور و تأمین تغذیه حیوانات در مکان هایی که محل تردد آن هاست، یکی از اهداف نذر طبیعت است. مکان ایجاد این آبشخورها توسط کارشناسان محیط زیست شناسایی شده و بیشتر در مناطق شکار ممنوع اجرا می شوند. تأمین علوفه نیز اکثراً در مناطقی که به دلیل کمبود بارش میزان رشد گیاهان در آن مکان کم شده است، صورت می گیرد. از جمله پروژه های موفق تأمین آبشخور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه ضامن آهو
  • آب انبار منطقه هنگام احمد آباد
  • آبشخور آهوان شیراحمد – طبرستان
  • آبشخور گزلان
  • و…
ایجاد آبشخور
ایجاد آبشخور

 

تأمین علوفه در مناطق درگیر خشکسالی
أمین علوفه در مناطق درگیر خشکسالی

 

تیمار و درمان حیوانات

یکی از اصلی ترین فعالیت های نذر طبیعت در زمینه کمک به حیات وحش، تیمار و درمان آنهاست. این سازمان مردم نهاد با حمایت و همکاری با پناهگاه ها و مراکز بازپروری حیوانات، این هدف را دنبال می کند. یکی از اصلی ترین فعالیت ها در این زمینه مبارزه با قاچاق حیوانات و کمک به جانوران آسیب دیده است.

 

همکاری تاپین و مجموعه نذر طبیعت

سامانه تاپین نیز ضمن همکاری با نذر طبیعت توانسته در بخشی از فعالیت های حمایت از محیط زیست مشارکت داشته باشد. نذر طبیعت با استفاده از روش های مختلف کمک های مردمی را جذب می کند. یکی از این روش ها فروش محصولات سازگار با محیط زیست است. با همکاری تاپین محصولات خریداری شده در بسته بندی مبتکرانه ای به نام لانه سبز برای خریداران ارسال می گردد. این کارتن ها پس از رسیدن به دست خریدار به جای دور انداخته شدن تبدیل به لانه پرنده می شوند. به این ترتیب نه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود، بلکه این کارتن پناهگاهی برای پرندگان خواهد شد. لازم به یادآوری است که هیچ هزینه اضافی برای این بسته بندی دریافت نمی گردد.

 

همکاری تاپین و نذر طبیعت با استفاده از کارتن های لانه سبز
همکاری تاپین و نذر طبیعت با استفاده از کارتن های لانه سبز

 

 

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
راهکار های فروش
tapinblog

مناسبت های اسفند ماه ۱۴۰۱

چیزی تا پایان سال نمانده و به زودی وارد آخرین ماه ۱۴۰۱، یعنی اسفندماه می‌شویم؛ به همین خاطر هم در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به

راهکار های فروش
mrs shahvali

معرفی افزونه دکان وردپرس

افزونه دکان چیست و چگونه به سایت های فروش کمک می کند؟ افزونه دکان یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس است که به راحتی امکان

راهکار های فروش
Mona Falahi

معرفی بسته بندی های ساخته شده با اوریگامی

معرفی بسته ‌بندی‌ های ساخته شده با اوریگامی بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کیفیت ارسال مرسوالات می‌باشد. چرا که بسته‌بندی از جمله اولین معرفه‌هایی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *