ردکردن این
معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها همواره اهمیت زیادی داشته است. تا آنجا که تحقیق های فراوانی درباره چگونگی آن انجام شده و حتی رشته های مرتبطی در دانشگاه ها را به خود اختصاص داده است. در دهه های اخیر همزمان با پیشرفت های الکترونیکی و مخابراتی، صنعت حمل و نقل نیز تغییرات چشمگیری پیدا کرده است. از سرویس های مختلف حمل و نقل هوایی تا حمل بار و کالا با کشتی های اقیانوس پیما؛ همگی بخشی از صنعت حمل و نقل هستند که تغییرات بسیاری کرده اند. کارشناسان این حوزه با انتشار کتاب های متعدد، سعی بر معرفی کمبودها در زمینه حمل و نقل داشته اند. علاوه بر این چشم اندازهای موفقیت هر چه بیشتر سیستم های حمل و نقل نیز در این کتب ترسیم گردیده است. در ادامه با ما باشید تا تعدادی از این کتاب ها را به شما معرفی کنیم.

صنعت حمل و نقل، یکی از شاخص های توسعه کشورها
صنعت حمل و نقل، یکی از شاخص های توسعه کشورها

 

حقوق حمل و نقل

نویسنده: محمد رسولی

ناشر: انتشارات سمرقند

در معرفی بخشی از این کتاب آمده است: “شبکه حمل و نقل همانند هر سیستم پویا و زنده دیگر نیازمند تدوین چارچوب های قانونی و مقرراتی خاص برای عملکرد سالم و مؤثر است. این مجموعه از ضوابط و مقررات تحت عنوان «حقوق حمل و نقل» به عنوان شاخه ای گسترده از علم حقوق مورد توجه مدیران و برنامه ریزان اجتماعی و اقتصادی قرار دارد. در زمینه قوانین و مقررات حاکم بر بخش های مختلف این حوزه، شاهد پراکندگی و گستردگی زیادی هستیم که در این کتاب سعی بر آن است طی فصول مختلف به فراخور مباحث مطرح شده به این قوانین و مقررات اشاره شود و مورد بررسی قرار گیرند …”

 

اقتصاد حمل و نقل دریایی

نویسنده: محمد علی حسن زاده محمدی

ناشر: انتشارات آرامش

در معرفی بخشی از این کتاب آمده است: “امروزه نقش دانش و آگاهی در عرصه بین المللی تولید کالاها و خدمات، بیش از هر زمان دیگری عینی و محسوس است. صنعت حمل و نقل دریایی نیز به دلیل ماهیت بین المللی اش، محیطی به شدت رقابتی در میان بنادر، شرکت های کشتیرانی و فعالانی است که برای تداوم حضور در بازار و افزایش درآمد به فعالیت مشغولند. در سطح کشوری اگر چه نیاز به حمل و نقل دریایی منتج از تجارت است، اما ارائه خدمات بهینه، ضمن کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل و افزایش توان رقابتی صادرکنندگان و واردکنندگان، می تواند نیروی محرکه ای در سیر صعودی تجارت باشد…”

 

سامانه های مدیریت سرعت در نظام حمل و نقل و ترافیک

نویسندگان: حجت اله بهروز، فرشید باباخانی، علیرضا سرکار

ناشر: شرکت کنترل ترافیک تهران

در معرفی بخشی از این کتاب آمده است: “هدف از این کتاب عبارت است از مطالعه آن چه که نوشتارهای پژوهشی درباره نقش سرعت غیرقانونی در تصادف های ترافیکی مطرح ساخته اند؛ آزمون نقش دوربین های سرعت در کاستن از میزان سرعت خودروها؛ آزمون میزان کارآمدی دوربین های سرعت در زمینه ایمنی؛ و همچنین توضیحی بر مقوله های اجرایی که می توانند در «وجود یا فقدان» طرح و برنامه های دوربین سرعت، با به دست آوردن پذیرش و اقبال عمومی، یا برانگیختن مخالفت همگان در برابر اعمال مقررات حد مجاز سرعت از طریق عکس برداری، مؤثر باشند…”

 

حمل و نقل بین المللی و ترانزیت خارجی

نویسنده: ایرج زینال زاده

ناشر: شرکت چاپ و نشر بازرگانی

نویسنده در این کتاب به مواردی مانند مسائل و اطلاعات مربوط به شرایط تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، موضوع فعالیت آن‌ها، اطلاعات مورد نیاز رانندگان در مسیر ترانزیت و مدارک مربوط، اطلاعات مربوط به ترانزیت خارجی در گمرک، تشریفات مربوطه در گمرک ورودی و خروجی، ممنوعیت‌ها و تسهیلات کنوانسیون TIR در ترانزیت خارجی و مسائل و اطلاعات مربوط به حمل‌و‌نقل دریایی، طبقه‌بندی کشتی‌ها Liner و Tramp و سایر کشتی‌ها، حمل و نقل گاز و … پرداخته است.

 

کلام آخر

همه ما به نحوی با صنعت حمل و نقل سر و کار داشته و همواره نیم نگاهی به پیشرفت آن داریم. مطالعه کتاب های منتشر شده در این زمینه می تواند دیدِ بهتری به ما بدهد. یاد آوری می شود که برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب ها می توان به مراجعی مانند کتابراه مراجعه کرد.

صنعت حمل و نقل
صنعت حمل و نقل هر روز در معرض پیشرفت

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی

معرفی سیستم سورتینگ مرسولات پستی سورتینگ مرسولات پستی جداسازی و دسته بندی بسته هایی است که برای ارسال به پست سپرده شده اند. پس از

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *