ردکردن این
معرفی سرویس حمل و نقل هوایی

معرفی سرویس حمل و نقل هوایی

معرفی سرویس حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی یکی از رایج ترین روش های جابجایی در دنیا بشمار می آید. امروزه افراد بسیاری ترجیح می دهند در زمان خود صرفه جویی کرده و بیشتر سفرهایشان را به وسیله هواپیما انجام دهند. علاوه بر این، در دنیای تجارت نیز این روش حمل و نقل نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. تجار و بازرگانان بسیاری برای جابجایی کالاهای خود حمل و نقل هوایی را بر روش های دیگر ارجح می دانند. همچنین برای حمل بارهایی که خطرناک محسوب می شوند از این روش حمل بهره گرفته می شود. برخی مرسوله ها نیز به دلیل ماهیت ویژه ای که دارند باید به وسیله هواپیما انتقال یابند؛ مانند باتری ها، اسناد، داروها و مواد فسادپذیر.

 

انواع سرویس حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی خدمات بسیار گسترده ای را در جابجایی کالا و مسافر به عهده دارد. امروزه شرکت های معتبر فراوانی جابجایی کالا از طریق خطوط هوایی را انجام می دهند. هواپیماهای تجاری مختلفی نیز در ایرلاین های معتبر دنیا در حال فعالیت در این زمینه هستند. شرکت های پست سراسر دنیا نیز ارسال بسته های پستی بین المللی را از طریق هوایی انجام می دهند. حمل کالا و بار به وسیله هواپیما را می توان به دو روش تقسیم بندی کرد: فریت (Freight) و کارگو (Cargo). این دو روش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها در جزئیات با هم متفاوت هستند.

 

جابجایی کالا با استفاده از حمل و نقل هوایی
جابجایی کالا با استفاده از حمل و نقل هوایی

 

حمل بار هوایی به صورت فریت (Freight)

کسانی که قصد سفر هوایی دارند و میزان بار همراه آن ها بیش از حد مجاز مسافر باشد، برای حمل اضافه بار باید از روش فریت بار استفاده کنند. مثلاً کسانی که قصد مهاجرت به مکان دیگری را دارند می توانند از این طریق اثاثیه خود را به مقصد ارسال کنند. یادآوری می کنیم که فریت بار به صورت ریلی، دریایی و حتی جاده ای نیز انجام می شود. اما به طور معمول از این روش در جابجایی های هوایی بیشتر استفاده می کنند. بارهایی که فریت می شوند اغلب به وسیله هواپیماهای مسافربری و تجاری حمل می شوند.

 

حمل بار هوایی به صورت کارگو (Cargo)

یکی دیگر از روش های حمل بار کارگو است. کارگو نیز در انواع روش های حمل و نقل کاربرد دارد؛ ولی در ایران بیشتر در زمینه حمل و نقل هوایی از این اصطلاح استفاده می شود. کلمه “Cargo”در زبان اسپانیایی به معنی بار است و در گذشته به بار روی کشتی اطلاق می شده است. کارگو روشی برای جابجایی بارهای تجاری است که تحت قوانین گمرکی صورت می پذیرد. در این روش برای حمل بار از هواپیماهای غیرمسافری و تجاری استفاده می شود که بسیار بزرگ و غول پیکر هستند.

 

کارگو روشی برای حمل بارهای بزرگ و حجیم
کارگو روشی برای حمل بارهای بزرگ و حجیم

عوامل موثر بر هزینه ارسال بار به روش کارگو

در حال حاضر شرکت های مختلفی در اقصی نقاط دنیا وظیفه جابجایی بار به روش هوایی را بر عهده دارند. روش کارگو برای حمل و نقل داخلی هم کاربرد دارد ولی بیشتر برای ارسال کالا به خارج از کشور از آن استفاده می شود. عوامل متعددی نیز بر میزان هزینه کارگو بار تأثیرگذار است که از جمله مهمترین آن عبارتست از:

  • ابعاد و وزن کالا
  • فاصله هوایی که باید طی شود
  • نوع کالا و میزان حساسیت های آن هنگام حمل
  • قوانین گمرکی و مالیاتی مبدأ و مقصد
  • شرکت مجری خدمات حمل و نقل

 

معرفی تعدادی از شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل هوایی در ایران

امروزه با توجه میزان صادرات و واردات کالا در ایران و درخواست های فراوان برای ارسال مرسوله به خارج از کشور، شرکت های متعددی در زمینه ارائه سرویس حمل و نقل هوایی فعالیت می کنند. در ادامه ۱۰ شرکت با سابقه در زمینه حمل و نقل هوایی را معرفی می کنیم:

 

۱- گروه تجاری ققنوس

گروه تجاری ققنوس یکی از شرکت ‌های حمل و نقل بار هوایی در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است. از جمله فعالیت های این شرکت می توان به حمل بار هوایی به دو روش اکسپرس و کارگو از مبدأ تمامی کشورها به مقصد ایران و  ارائه خدمات حمل بار تا ۱۵۰۰۰ کیلوگرم را برشمرد.

گروه تجاری ققنوس
گروه تجاری ققنوس

 

۲-کاراپست

شرکت کاراپست از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و جزء اولین شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل هوایی می باشد. حمل هوایی بار سنگین، پست سریع بین المللی، پست سریع داخلی، حمل و نقل مرکب و ترخیص کالا از جمله مهمترین فعالیت های این شرکت است.

کاراپست، حمل سریع هوایی
کاراپست، حمل سریع هوایی

 

۳-  TPG

شرکت تی پی جی بیش از دو دهه سابقه در صنعت حمل و نقل هوایی دارد. این شرکت در شهرهای مختلفی از جمله ساری، تبریز، اهواز، بندرعباس، کرج، اصفهان، رشت، جزیره کیش و… شعب فعال دارد.

حمل و نقل سریع تی پی جی
حمل و نقل سریع تی پی جی

 

۴-PSP

شرکت پست بین المللی PSPعلاوه بر حمل و نقل هوایی، در زمینه صادرات و واردات و ترخیص کالا نیز فعالیت می کند.

PSP، پست سریع بین الملل
PSP، پست سریع بین الملل

۵- BRE

شرکتBRE  یکی از شرکت‌ های پست و حمل هوایی است که در زمینه واردات و صادرات، ارسال مرسولات پستی به صورت اکسپرس و کارگو خدمات رسانی می کند.

حمل و نقل بین المللی و پست هوایی BRE
حمل و نقل بین المللی و پست هوایی BRE

 

۶- PDE

شرکت PDE مرسولات پستی را به صورت اکسپرس ارسال می کند. علاوه بر این حمل بارهای سنگین هوایی را جزء خدمات خود قرار داده است. یکی از ویژگی های این شرکت داشتن پرواز اختصاصی به کشورهای چین و امارات است؛ که از این طریق در کمترین زمان مرسولات را می رساند.

سرویس پستی PDE
سرویس پستی PDE

 

۷- TNT

پست بین المللی تی ان تی از دهه ۸۰ میلادی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت نمایندگی های فعالی در شهرهای مختلف دارد. تی ان تی سرویس حمل به روش کارگو را به مشتریان خود ارائه می کند. این شرکت برای ارسال مرسوله به برخی کشورها مانند چین و کانادا تخفیف های ویژه ای را در نظر می گیرد.

پست سریع بین المللی TNT
پست سریع بین المللی TNT

 

۸- آریان آسمان مادرین

شرکت آریان آسمان مادرین یکی از شرکت های فعال در حمل هوایی، زمینی و دریایی است که عضو اتحادیه جهانی IATA و شبکه جهانی حمل و نقل بین المللی  WWPC Network نیز می ‌باشد.

شرکت خدمات بار هوایی آریان آسمان
شرکت خدمات بار هوایی آریان آسمان

 

۹-پادمیرا راه

شرکت پادمیرا راه ارائه خدمات بار هوایی خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است. این شرکت در خصوص ارسال بار به صورت کارگو و فریت به نقاط مختلف جهان فعالیت می کند.

شرکت خدمات بار هوایی پارمیرا راه
شرکت خدمات بار هوایی پارمیرا راه

 

۱۰- الیت آریا جم

شرکت الیت آریا جم در سال ۲۰۱۰ میلادی تأسیس شده است. این شرکت در زمینه حمل زمینی، دریایی و هوایی فعالیت می کند.

شرکت حمل و نقل الیت آریا جم
شرکت الیت آریا جم

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *