ردکردن این
انبار توشه راه آهن

انبار توشه راه آهن

انبار توشه راه آهن یکی از روش های حمل کالا

انبار توشه راه آهن وظیفه حمل خرده بار، اضافه بار مسافران، بارهای سنگین و حمل خودرو با قطار را بر عهده دارد. انبار توشه در حال حاضر تحت نظارت شرکت “پیشتاز راه و شهر” که از شرکت های زیر مجموعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران است فعالیت می کند. لازم به ذکر است که تمامی کارکنان شرکت راه آهن عضو این صندوق هستند. این شرکت که با نام تجاری قطاربار فعالیت می کند، خود را مجری انحصاری حمل خرده بار و بارهای تجاری در شبکه ریلی کشور معرفی می کند.

 

تاریخچه

انبار توشه راه آهن یا همان شرکت پیشتاز راه و شهر از سال ۱۳۷۱ آغاز به کار نموده است. بر اساس سند چشم ‌انداز حمل و نقل ریلی در افق ۱۴۰۴، وظیفه انتقال بخش قابل توجهی از بار جاده به ریل بر عهده این شرکت قرار داده شده است. از ویژگی های مهم حمل و نقل ریلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بالا در مسیر حمل و نقل
  • امکان حمل بار به صورت عمده و بدون محدودیت در وزن
  • زمان بندی دقیق ارسال بر اساس زمان حرکت قطارها
  • امکان ارسال کالا در تمامی فصول سال
  • صرفه اقتصادی
حمل و نقل ریلی روشی مناسب در ارسال بار
حمل و نقل ریلی روشی مناسب در ارسال بار

انواع خدمات شرکت قطاربار

شرکت پیشتاز راه و شهر که با برند تجاری قطاربار فعالیت می کند، خدمات متعددی را در زمینه حمل و نقل ارائه می کند. اصلی ترین خدمات این شرکت حمل بار تجاری، حمل خرده بار و حمل و نقل ترکیبی است که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. اما علاوه بر این، انبار توشه راه آهن خدمات دیگری را نیز در اختیار مردم قرار می دهد که به این شرح است:

  • امکان حمل خودرو و موتور سیکلت از طریق ناوگان ریلی
  • پیش بینی امکانات لجستیکی برای تخلیه، بارگیری و انبارداری محموله های دریافتی از شرکت های صاحب کالا
  • امکان عقد قراردادهای سازمانی برای حمل کالا
  • حفظ ایمنی بارها در طول مسیر
  • تخصیص بیمه خسارت برای کالاهای ارسالی
  • ارائه خدمات مستمر و بدون تعطیلی در انبارهای توشه سراسر کشور
  • امکان ثبت سفارش اینترنتی برای حمل کالا و درخواست پیک برای انتقال به انبار توشه راه آهن
  • ایجاد امکان رهگیری مرسولات از طریق سایت قطاربار
  • امکان برآورد هزینه ارسال از طریق سایت قطاربار

 

تخلیه، حمل و بارگیری کالا

ناوگان ریلی حمل خرده بار قطاربار

قطاربار یا همان انبار توشه راه آهن، برای حمل خرده بار مجهز به بیش از ۳۰ دستگاه واگن مسقف با ظرفیت ۲۰ تن بار در هر سِیر می باشد. این واگن ها به قطارهای مسافری متصل شده و برای حمل بار همراه مسافر و خرده بار از آن ها استفاده می کنند. این جابجایی با سرعتی در حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت انجام می شود.

 

ناوگان ریلی حمل بار تجاری قطاربار

اصلی ترین فعالیت های شرکت قطاربار، جابجایی عمده بارهای تجاری در سراسر کشور است. این شرکت هیچ محدودیتی در پذیرش کالاهای سنگین نداشته و برای جابجایی بارهایی با وزن زیاد نیز آمادگی دارد. در حال حاضر تعداد ۱۰۰ دستگاه واگن باری مسقف با ظرفیت حمل ۵۵.۵ تن برای هر واگن و ۱۴ دستگاه واگن یخچال دار با ظرفیت حمل ۴۰ تن برای هر واگن در شبکه ریلی کشور فعال هستند.

 

فعالیت قطاربار در روش های ترکیبی حمل و نقل

قطاربار یا همان شرکت پیشتاز راه و شهر، خدمات حمل درب به درب و روش های ترکیبی حمل و نقل را نیز در برنامه کاری خود دارد. این شرکت با همکاری شرکت های دیگر مانند پست، تیپاکس، پیک بادپا، ماهکس و… این خدمات را ارائه می کند. در تمامی این روش های ترکیبی نیز امکان رهگیری مرسوله ها مانند رهگیری مرسولاتی که با پست ارسال می شوند وجود دارد.

قطاربار یکی از مجریان حمل و نقل ترکیبی در ایران
قطاربار یکی از مجریان حمل و نقل ترکیبی در ایران

شعب انبار توشه راه آهن در سراسر کشور

قطاربار در ۲۰ استان کشور و در شهرستان های متعددی دارای نمایندگی می باشد. این نمایندگی ها در انبار توشه ایستگاه های راه آهن واقع شده اند. نمایندگی های انبار توشه در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر فعال هستند.

 

نرخنامه حمل بار از طریق انبار توشه راه آهن

انبار توشه راه آهن برای حمل بار به مقاصد مختلف، سالانه نرخنامه ای را تصویب می کند که تمامی ایستگاه ها ملزم به اجرای آن هستند. این نرخنامه بر اساس وزن و اندازه کالا و فاصله بین مبدأ و مقصد تنظیم می شود. علاوه بر این هر کالای ارسالی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. هزینه بیمه معادل ۰/۰۰۲ درصد ارزش اعلام شده کالا در بارنامه است. در حال حاضر مبلغ ۱۵۵۰۰ تومان نیز هزینه خدمات صدور بارنامه از صاحبان بار اخذ می گردد.

 

 

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *