ردکردن این
رهگیری مرسوله پستی
روش های پیگیری مرسوله پستی

رهگیری مرسوله پستی

کد رهگیری مرسوله پستی چیست؟

کد رهگیری مرسوله پستی یا کد مرسولات پستی یک شناسه منحصر به فرد ۲۴ رقمی است که به یک محموله یا بسته پستی اختصاص داده می‌شود.  وقتی فردی بسته پستی را به اداره پست می‌برد، پس از تحویل آن یک رسید دریافت می‌کند که شامل کد رهگیری ۲۴ رقمی است. با استفاده از کد رهگیری مرسولات پستی، می‌توانید به وب سایت شرکت پست به آدرس tracking.post.ir بروید و با وارد کردن کد، پیگیری مرسوله پستی خود را انجام دهید. 

با استفاده از کد رهگیری مرسولات پستی، شما می‌توانید به صورت آنی و لحظه‌ای وضعیت بسته پستی خود را بررسی کنید و ببینید که بسته در چه مراحلی قرار دارد. این کدها معمولاً به صورت بارکد نیز درج می‌شوند تا بتوانند به صورت اتوماتیک توسط دستگاه‌های خوانش بارکد خوانده شوند. همچنین، می‌توانید زمان دقیق تحویل بسته را نیز مشاهده کنید که این امکان برای شما یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

برای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری، روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روشها استفاده از وب سایت شرکت ملی پست است. برای این کار به وب سایت شرکت ملی پست به آدرس https://tracking.post.ir/ بروید. کد رهگیری ۲۴ رقمی مرسوله را در کادر مشخص شده وارد کنید. بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. در صفحه نتایج، می‌توانید وضعیت فعلی مرسوله خود را مشاهده کنید.

یکی دیگر از روش های رهگیری مرسوله پستی استفاده از پیامک است. در صورتی که فرستنده مرسوله شماره موبایل شما را به پست اعلام کرده باشد، شما پیامک‌هایی حاوی وضعیت لحظه‌ای مرسوله دریافت خواهید کرد. در این صورت، نیازی به پیگیری مجدد نخواهید داشت. تماس با مرکز پیگیری پست نیز یکی دیگر از روش های پیگیری است. می‌توانید با تماس به مرکز پیگیری پست با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۸۸، اطلاعات وضعیت مرسوله خود را بدست آورید. با استفاده از هر یک از روش‌های فوق، می‌توانید وضعیت فعلی مرسوله پستی خود را پیگیری کنید و اطلاعات لحظه‌ای درباره موقعیت فعلی، تاریخ و ساعت ورود و خروج از نقاط مبادلات پستی و همچنین مشخصات نامه‌رسان را مشاهده کنید. یکی از راحت ترین راه کارهای رهگیری مرسوله و بسته های پستی به صورت لحظه ای میتوانید به صفحه پیگیری مرسوله پستی در سایت تاپین مراجعه کنید.

 پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد

برای پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد نیز روش هایی وجود دارد. استفاده از وب سایت شرکت پست یکی از روش ها است. برای این کار ابتدا به وب سایت شرکت ملی پست به آدرس https://tracking.post.ir/ بروید. کد بارکد مرسوله را در کادر مشخص شده وارد کنید. بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. در صفحه نتایج، می‌توانید وضعیت فعلی مرسوله خود را مشاهده کنید. استفاده از اپلیکیشن پست نیز یکی از دیگر روش هاست. اپلیکیشن پست را از فروشگاه‌های اپلیکیشن دانلود کنید.

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن، کد بارکد مرسوله را وارد کنید. بر روی گزینه “جستجو” یا مشابه آن کلیک کنید. در صفحه نتایج، می‌توانید وضعیت فعلی مرسوله را مشاهده کنید. تماس با مرکز پشتیبانی پست نیز میتواند راهکار مناسبی باشد. برای این کار با شماره تلفن مرکز پشتیبانی پست تماس بگیرید. کد بارکد مرسوله را به کارشناس پشتیبانی اعلام کنید. کارشناس پشتیبانی می‌تواند وضعیت فعلی مرسوله را برای شما بررسی کند و اطلاعات لازم را ارائه دهد. برای استفاده از این روش‌ها، باید کد بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشید. این کد بارکد معمولاً در رسید یا اطلاعات ارسال مرسوله قرار دارد.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

برای پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، می‌توانید از سامانه پیگیری مرسولات پستی استفاده کنید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا با وارد کردن کد ملی خود، مرسوله پستی خود را پیگیری کنید و اطلاعات مربوط به وضعیت و مکان مرسوله را دریافت کنید. برای رهگیری مرسوله پستی با کد ملی، می‌توانید به سایت پست ملی به آدرس (https://najatracking.post.ir/) مراجعه کنید. سپس نوع سند خود را انتخاب کنید و کد ملی خود را وارد کنید. سپس با کلیک بر روی دکمه جستجو، اطلاعات مربوط به مرسوله پستی خود را مشاهده کنید.

استفاده از سامانه پیگیری مرسولات پستی با کد ملی دارای مزیت های زیادی است. دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مرسوله پستی وجود دارد. امکان پیگیری وضعیت و مکان مرسوله در هر لحظه نیز امکان پذیر است. از رسیدن مرسوله به مقصد مورد نظر اطمینان کامل را میدهد. امکان بررسی تاریخ و زمان ارسال و دریافت مرسوله را نیز فراهم میکند. به یاد داشته باشید که برای استفاده از سامانه پیگیری مرسولات پستی با کد ملی، باید کد ملی خود را به درستی وارد کنید تا اطلاعات صحیحی دریافت کنید.

پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی

بسیاری از افراد به دنبال روشی برای پیگیری مرسوله های پستی با نام خانوادگی هستند. اما در حال حاضر روشی جهت پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی وجود ندارد. این بدان معناست که هیچ گونه سامانه پیامکی یا آنلاین فعال برای این روش وجود ندارد. بیشتر سامانه‌های فعال از طریق کد رهگیری و کد ملی بسته پستی شما را رصد می‌کنند. یکی از دلایلی که این کار امکان پذیر نیست این است که نام خانوادگی‌های مشابه زیادی امکان دارد وجود داشته باشند. حتی ممکن است اسم این افراد نیز مشابه باشد. به همین علت امکان اشتباه زیادی وجود دارد. بنابراین نیاز است تا از اعداد و ارقام منحصر به فردی مانند کد رهگیری پستی و کد ملی استفاده شود که امکان اشتباه در آن بسیار کم است.

پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل

بسیار مشاهده شده است که افرادی برای رهگیری مرسوله پستی خود درخواست پیگیری از طریق شماره موبایل گیرنده و یا فرستند می خواهند اقدام کنند. اما تا به امروز سامانه ای از سمت اداره پست برای ان نوع رهگیری اعلام نشده است. به طور معمول هنگامی که بسته پستی به اداره پست تحویل می شود دیگر وظیفه ارسال آن بر عهده اداره پست است. یکی از دلایلی که این کار امکان پذیر نیست، حفظ حریم خصوصی شهروندان است. لذا امکان رهگیری مرسوله پستی با شماره موبایل وجود ندارد. برای این که از آخرین وضعیت بسته ارسال خود اطلاع یابید از روش‌های ذکر شده در بالا استفاده کنید.

آشنایی با راهکار های پیگیری مرسوله پستی

سوالات متداول رهگیری مرسولات پستی

هنگامی که مرسوله پستی ارسال می شود، برای رهگیری آن معمولا سوالات زیادی برای فرستنده و یا گیرنده آن به وجود می آید. بسیاری از این سوالات پرتکرار هستند و سوالات متداولی در این زمینه به وجود می آید.  تعدادی از این سوالات متداول درباره رهگیری مرسولات پستی عبارتند از:

  • رهگیری پستی به چه روش هایی انجام میش می شود؟
  • کد رهگیری مرسولات پستی چند رقمی است؟
  • چگونه می‌توانم مرسوله پستی خود را رهگیری کنم؟
  • چگونه می‌توانم با استفاده از کد رهگیری، وضعیت مرسوله پستی را بفهمم؟
  • آیا می‌توانم مرسوله پستی خود را از طریق اینترنت رهگیری کنم؟
  • چگونه می‌توانم بفهمم که مرسوله پستی من در مرحله‌ای از راه افتاده است؟
  • آیا می‌توانم با استفاده از شماره مرسوله، محل تحویل مرسوله را پیدا کنم؟

رهگیری پستی به چه روش هایی انجام میش می شود

برای رهگیری مرسولات پستی روش ها و راهکارهای متعددی وجود دارد. هر فردی میتواند با توجه به شرایط خود و دسترسی هایی که دارد یکی از این روش ها را انتخاب و از آنها استفاده کند. اولین روش رهگیری اینترنتی است. برای رهگیری مرسوله پستی با استفاده از کد رهگیری، به وب سایت شرکت ملی پست به آدرس https://tracking.post.ir/ مراجعه کنید.در صفحه رهگیری مرسوله را وارد کنید و بر روی دکمه رهگیری کلیک کنید. سپس وضعیت فعلی مرسوله خود را مشاهده کنید.

روش دیگر رهگیری پیامکی است برای رهگیری پیامکی مرسوله، کد رهگیری را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید. در پاسخ، آخرین وضعیت مرسوله به شما ارسال می‌شود. در صورت عدم دریافت پاسخ، کد رهگیری را با حرف R در انتها مجدداً پیامک کنید. رهگیری مرسولات سازمانی نیز روش دیگری برای رهگیری مرسوله پستی است. برای رهگیری مرسولات سازمانی مانند شناسنامه، گذرنامه، کارت خودرو و سایر مدارک، به وب سایت ناجا به آدرس najatracking.post.ir/SaipaSearch.aspx مراجعه کنید. 

کد رهگیری مرسولات پستی چند رقمی است

کد رهگیری مرسولات پستی معمولاً ۲۰ یا ۲۴ رقمی است. این کد یک شناسه یکتا برای هر مرسوله است که به شما امکان می‌دهد تا وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید و موقعیت آن را مشاهده کنید.

اقدامات تاپین در راستای رهگیری مرسوله پستی

پلتفرم تاپین در ارتباط با کد پیگیری مرسوله پستی اقدامات متنوعی را انجام داده است. تا به کاربران خدمات پستی بهتری ارائه دهد. تاپین از طریق سامانه‌ای که برای پیگیری مرسولات ایجاد کرده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن کد رهگیری مرسوله، مسیر حرکت آن را پیگیری کنند . همچنین به کاربران اطلاعاتی مانند وضعیت تحویل، مکان فعلی و تاریخ تحویل مرسوله را ارائه می‌دهد. تاپین در تلاش است تا فرآیند تحویل مرسوله را بهبود بخشیده و به کاربران خدمات پستی سریع‌تر و بهتری ارائه دهد. این اقدام شامل بهبود فرآیند جمع‌آوری و ارسال مرسولات، استفاده از فناوری‌های مدرن مانند بارکدخوان‌ها و سیستم‌های هوشمند و بهره‌گیری از شبکه ریلی و جاده‌ای برای حمل و نقل مرسولات است. با عضویت در تاپین میتوانید از این خدمت جدید تاپین استفاده کنید.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
آشنایی با انواع بسته بندی سبز
مبانی حمل و نقل
tapinblog

بسته بندی سبز چیست

بسته بندی سبز از چه متریالی ساخته میشود؟ متریال بسته بندی سبز معمولا از مواد قابل بازیافت هستند. بسته بندی سبز در ارسال مرسولات پستی

آشنایی با علت برگشت خوردن مرسوله پستی
مبانی حمل و نقل
tapinblog

۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی علت برگشت خوردن مرسوله پستی میتوان بلسیار متفاوت باشد. اولین دلیل ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده مرسوله پستی است

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *