ردکردن این
چالش‌های حمل محصولات هنری

چالش‌های حمل محصولات هنری

نیاز انسان به حمل و بسته بندی محصولات از دیرباز تا کنون وجود داشته است. این نیاز در طول زمان اشکال مختلفی به خود گرفته و در طرح‌های متفاوتی اجرا شده است. نیاز انسان به ایجاد ارتباطات و نقل و انتقال کالا باعث شده تا شرکت‌های پستی با شرایط متفاوت پدیدار شوند. اما ارسال هر یک از این مرسولات و بسته ها با توجه به موقعیت و فاصله مکانی، نوع و جنس بسته ارسالی، میزان آسیب‌پذیری و… می‌تواند از چالش‌های متفاوتی برخوردار باشند. یکی از محصولاتی که ارسال آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است؛ محصولات هنری است. در این مقاله سعی داریم برخی از چالش‌های حمل محصولات هنری را بازگو کنیم.

 

چالش‌های حمل محصولات هنری

محصولات هنری شامل تمامی کالاهایی است که کار هنری بر روی آن‌ها انجام شده است. این محصولات اکثرا هنر دست انسان بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. بسیاری از این کالاها پس از خرید و فروش و یا به قصد هدیه از شهری به شهر دیگر و یا حتی کشوری دیگر منتقل می‌شوند. بنابراین نیاز به ارسال ایمن و سریع این محصولات یکی از موارد مهم در شرکت‌های حمل و نقل است. محصولات هنری را می‌توان در دسته‌بندی‌های فراوانی جای داد. چرا که جنس این محصولات ممکن است از موارد فراوانی تشکیل شده باشد. به طور مثال می‌تواند شیشه‌ای، چوبی و یا حتی بوم نقاشی باشد. بنابراین بسته به جنس و نوع این محصولات، چالش‌های حمل و نقل آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. در زیر به برخی از این چالش‌ها در حالت کلی اشاره خواهیم کرد.

 

اندازه‌ی بسته بندی محصولات هنری

اندازه یک محصول هنری وابسته به نوع و جنس آن می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری ز محصولات هنری در ابعاد بزرگ‌تری نسبت به محصولات دیگر هستند. به طور مثال نقاشی‌ و بوم و یا تابلوی نقاشی می‌تواند در ابعاد چند متر نیز تولید شود. بنابراین اولین چالش در حمل این محصولات بسته بندی و ابعاد بسته بندی این محصولات است که علاوه بر اندازه بسته بندی باید به ایمنی آن‌ها نیز توجه داشت. پس از بسته بندی این آثار با ابعاد بزرگ باید توسط ماشین‌های حمل بسته مانند وانت، ون و یا کامیون حمل شوند تا علاوه بر سرپوشیده بودن بتوانند بسته را در خود جای داده و به دست مشتری برسانند.

چالش‌های حمل محصولات هنری

ایمنی حمل محصولات هنری

همانطور که در بالا اشاره شد؛ محصولات هنری در ابعاد و جنس‌های متفاوتی تولید می‌شود. بنابراین با توجه به حساسیت جنس آن‌ها باید در بسته بندی . حمل آن‌ها دقت بیشتری کرد. چرا که ایمنی یک محصول با ارزش یکی از مهم ترین چالش های حمل آن محسوب می‌شود. محصولات هنری می‌تواند مانند مجسمه و یا شیشه‌ها شکستنی باشند و یا مانند نقاشی به آب حساسیت داشته باشند. بنابراین در مرحله نخست باید نوع حساسیت محصول و نحوه‌ی درست حمل را بررسی کرد. در زیر به سه فاکتور مهم در ایمنی حمل محصولات هنری اشاره خواهیم کرد:

جنس بسته بندی

جنس بسته بندی می‌تواند وابسته به جنس مرسولات متفاوت باشد. جنس و نوع بسته بندی محصولات هنری باید طوری صورت بگیرد که آسیبی به مرسولات ما وارد نشود. بنابراین بهتر است که جنس بسته بندی این محصولات محکم بوده و در مقابل ضربه مقاوم باشند. هم‌چنین محصولات هنری حساس به آب را می‌توان ابتدا در بسته‌های نایلونی ضد آب بسته بندی کرد تا از آسیب پذیری آن کم نمود.

 

نحوه بسته بندی

نوع بسته بندی در آسیب پذیری بسته‌ها اهمیت دارد. بسته بندی محکم می‌تواند از ورود آب و یا خم شدن بسته ها جلوگیری نماید. بنابراین با بسته بندی بهتر و محکم تر محصولات هنری می‌توان از آسیب به آن‌ ها جلوگیری کرد.

 

نحوه‌ی حمل کالا

نحوه‌ حمل کالا شامل نوع انتقال کالا و وسیله نقلیه است. وسایل نقلیه محصولات هنری باید بزرگ و سرپوشیده باشند تا در شرایط آب و هوایی بد بتوانند از محصولات نگهداری کنند. هم‌چنین حمل این کالاها باید با احتیاط انجام بگیرد. چرا که این محصولات بسیار آسیب‌پذیر بوده و شکستنی هستند.

 

انبارداری و نگهداری کالا

نگهداری کالاهایی که در انبار گذاشته می‌شوند کار مهم و حیاتی محسوب می‌شود. بنابراین اگر محصولات هنری در انبار نگهداری می‌شوند بسیار مهم است که دمای محیط و رطوبت آن چک شده و در شرایط استاندارد نگهداری شوند تا از آسیب به محصولات هنری جلوگیری شود.

 

هزینه حمل محصولات هنری

هزینه‌ ارسال محصولات با توجه به اندازه محصولات، فاصله گیرنده و فرستنده و ارزش خود محصول متغیر است. محصولات هنری به دلیل ارزشمند بودن کالا، سایز بزرگ کالا و بسته بندی های مخصوص این کالاها از هزینه ارسال بالایی برخوردار است. هم چنین برخی از این ارسالات، ارسال محصولات هنری به خارج از کشور است که علاوه بر هزینه‌ی بالای ارسال شامل هزینه های گمرک شده و تعرفه ارسال را بالا می‌برد. هم‌چنین بیمه این نوع ارسالات به دلیل ارزش بالای محصولات بیشتر خواهد بود.

در مجموع ارسال محصولات هنری یکی از مرسولات پرچالش پستی محسوب شده که برخی مواقع بسته به نوع کالا مشکلات ارسال نیز بیشتر خواهد شد. اما با وجود طرح های فراوان ارسال مرسولات و وسایل نقلیه پیشرفته این نگرانی ها کمتر شده است. شما می‌توانید پیش از ارسال مرسوالات هنری خود از یک شرکت معتبر برای حمل این محصولات استفاده کرده و از بسته بندی آن مطمئن باشید.

 

تاپین و ارسال مرسولات

تاپین یک شرکت واسطه است که به شرکت‌های حمل و نقل پستی متصل بوده و سفارشات ارسال محصولات را دریافت خواهد کرد. این شرکت با اتصال شما به شرکت‌های پستی مورد نظر در زمان و انرژی ارسال کنندگان صرفه جویی خواهد کرد. ارسال کنندگان کالا می‌توانند با ورد به سایت تاپین و عضویت در این سایت به پنل کاربری خود وارد شده و نام محصولات، تعداد و تاریخ ارسال آن را مشخص نمایند. با این کار امکان ارسال متعدد کالاها در زمان تعیین شده توسط شما وجود خواهد داشت. در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال می‌توانید از متخصصین ما مشورت گرفته و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۶۲۰۲ تماس گرفته و به تیم پشتیبانی تاپین متصل شوید و سوالات خود را مطرح نمایید. تاپین در تمام مسیر همراه شما بوده و به دغدغه‌های ارسال مرسولات شما پاسخ خواهد داد.

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
آشنایی با انواع بسته بندی سبز
مبانی حمل و نقل
tapinblog

بسته بندی سبز چیست

بسته بندی سبز از چه متریالی ساخته میشود؟ متریال بسته بندی سبز معمولا از مواد قابل بازیافت هستند. بسته بندی سبز در ارسال مرسولات پستی

آشنایی با علت برگشت خوردن مرسوله پستی
مبانی حمل و نقل
tapinblog

۰تا ۱۰۰ دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی

دلایل برگشت خوردن مرسوله پستی علت برگشت خوردن مرسوله پستی میتوان بلسیار متفاوت باشد. اولین دلیل ثبت ناقص اطلاعات گیرنده و فرستنده مرسوله پستی است

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *