ردکردن این
چرا تمبر جمع می کنیم؟

چرا تمبر جمع می کنیم؟

این که چرا تمبر جمع می کنیم بستگی به طرز فکر، علاقه و انگیزه ای دارد که هر کسی به دلیلی آن را دنبال می کند. ولی به طور کل اشخاصی که به دنبال جمع آوری و کلکسیونری تمبر هستند به دلایلی به این کار زیبا، تمیز و فرهنگی روی می آورند که می توان اینگونه خلاصه کرد:

– داشتن یک سرگرمی سالم برای گذران زمان به طور مفید و با ارزش که همراه با خاطره و احساس خوشی است که در جریان جمع آوری مجموعه تمبر به وجود می آید.

– عشق و علاقه به طرح ها و نقش هایی که بر روی تمبر آورده شده و یا علاقه زیاد به تاریخ و وقایعی که در گذشته رخ داده و ثبت آن بر روی تمبر برای همیشه به یادگار مانده.

– داشتن یک نوع پس انداز با سرمایه ای نسبتا متناسب برای خود و فرزندان، با توجه به اینکه با دنبال کردن زوش صحیح گرد آوری مجموعه، در بسیاری مواقع تورم جاری را می توان جبران کرد.

– به وجود آمدن یک پرستیژ و افتخار در بین دوستان و اقوام، وقتی که با ذوق و علاقه از کلکسیون تمبر و اطلاعاتی که از طریق جمع آوری تمبر بدست آمده صحبت می شود.

– ایجاد حس آرامش و لذتی که در انسان به وجود می آید به طوری که دنیای اطراف را برای مدت زمانی هر چند کوتاه فراموش کرده و غرق در تک تک داشته های خود در مجموعه اش می شود.

– والدینی که کودکان خود را تشویق به جمع آوری تمبر می کنند علاوه بر داشتن سرگرمی سالم، به آن ها نظم و شوق منظم بودن را نیز آموزش می دهند. و این عادت به نظم، آرامش را در زندگی آینده شان به ارمغان می آورد.

کسانی که به سراغ جمع آوری تمبر می آیند با داشتن انگیزه هایی که گفته شد به دو دسته تقسیم می شوند:

کلکسیونر: که علاوه بر اشتیاق و علاقه مندی، جمع آوری تمبر را با آگاهی و به صورت اصولی انجام میدهد و در نتیجه می تواند امید به یک مجموعه کامل و ارزشمند را داشته باشد.

جمع کننده ساده: اشخاصی هم هستند که بدون دنبال کردن یک روش اصولی، اکتفا به داشتن مقداری تمبر در آلبوم خود می کنند. در این صورت جمع کردن تمبر ممکن است بر اساس انگیزه های دیگری صورت بگیرد و می تواند مثلا فقط دنبال کردن موضوعی خاص با سلیقه شخصی باشد. کودکان نیز اغلب در این گروه هستند که برای آن ها البته شوق جمع آوری و همان لذت دیدن تمبرهایی که طرح ها و نقش های جذاب دارد کافی و زیباست. در این صورت می توان انتظار داشت که این مجموعه در آینده تنها برای هدیه دادن به دیگران مناسب باشد.

این مطلب شایان ذکر است که افرادی که فقط با انگیزه های مادی به سراغ جمع کردن تمبر می روند چه بسا به دلیل دانسته های کمی که دارند متضرر شده اند.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

اخبار حمل و نقل
Mona Falahi

تاپین و کسب و کارها-بازی نوین

خدمات شرکت تاپین و کسب و کارها- بازی نوین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب و کار آنلاین می‌تواند نحوه‌ی ارسال کالا به مشتری باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *