ردکردن این
شش وضعیت ارسال بسته با پست

شش وضعیت ارسال بسته با پست

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۸ دقیقه

شش وضعیت ارسال بسته با پست

فرایند ارسال بسته با پست، بر اساس وضعیت تحویل یا عدم تحویل آن به گیرنده، شش وضعیت را شامل می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

 

 

پیشخوان مجازی پست، تاپین

تاپین، یک سامانه برای ارسال بسته است که تمام نقاط ایران را تحت پوشش قرار می دهد. این سامانه با امکان دریافت بسته ها از محل فرستنده، فرایند ارسال بسته ها را به آسان ترین شکل ممکن انجام می دهد. به ازای هر  بسته ای که با تاپین ارسال می شود به وسیله پیامک به گیرنده آن اطلاع رسانی شده و وضعیت آن به صورت آنلاین نیز قابل رهگیری است.

عضویت در تاپین

وضعیت آماده به ارسال

پس از ثبت سفارش، وضعیت بسته به “آماده به ارسال” تغییر پیدا کرده و وارد پروسه ارسال می گردد. در این زمان دو حالت متصور است: یکی تحویل بسته توسط مأمور پست در محل، دیگری تحویل بسته به اداره پست توسط فرستنده. در این مرحله اداره پست محتوای بسته را از لحاظ ممنوعیت پستی، وزن کالا و بسته بندی مناسب برای ارسال بررسی می کند.

وضعیت عدم قبول

در صورتی که مغایرتی در بررسی محتوای بسته مشاهده شود، وضعیت “آماده به ارسال” به “عدم قبول” تغییر پیدا می کند و بسته به فرستنده عودت داده می شود.

بسته بندی باید بر اساس پروتکل های پست انجام شود

 

وضعیت عدم قبول

 

وضعیت قبول شد

اگر بسته از هر لحاظ برای ارسال مجاز تشخیص داده شود، وضعیت “قبول شد” نمایش داده می شود. در این مرحله یک پیامک برای صاحب کالا ارسال می گردد و او را از ارسال بسته آگاه می کند.

 

وضعیت معطله

پس از رسیدن بسته به شهر مقصد، پستچی برای رساندن آن به آدرس گیرنده اقدام می کند. اگر گیرنده در محل آدرس اعلام شده حضور نداشته باشد بسته به اداره پست عودت داده شده و وضعیت به “معطله” تغییر پیدا می کند. در این زمان گیرنده از طریق یک پیامک از موضوع مطلع می شود. ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد پست دوباره برای تحویل بسته به همان آدرس مراجعه می کند.

 

وضعیت معطله

وضعیت توزیع شد

هنگامی که مأمور پست موفق به تحویل بسته به آدرس گیرنده شود وضعیت به “توزیع شد” تغییر پیدا می کند.

تحویل بسته های پستی توسط مأمور پست

 

وضعیت پیش برگشتی

وضعیت پیش برگشتی

ممکن است گیرنده بسته به هر دلیلی از پذیرش آن امتناع کند؛ یا مأمور پست موفق به تحویل آن به گیرنده نشود و در هر بار مراجعه در محل حضور نداشته باشد. در این حالت وضعیت بسته به “پیش برگشتی” تغییر یافته و از مقصد به سمت مبدأ بازگشت داده می شود.

وضعیت برگشت نهایی

بعد از بازگشت بسته به مبدأ و دریافت آن توسط فرستنده، وضعیت بسته به “برگشت نهایی” تغییر پیدا می کند.

صفحه رهگیری پست

کلام آخر

این مطلب تمامی چرخه ارسال بسته در پست را توضیح می دهد تا در صورت هر ابهامی، مرجعی برای پاسخ به سوالات احتمالی باشد. اطلاع رسانی تاپین به گیرنده و فرستنده کالا و امکان پیگیری وضعیت مرسولات پستی، اطمینان صاحبین کالا و خریداران را در پی خواهد داشت.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

اخبار حمل و نقل
Mona Falahi

تاپین و کسب و کارها-بازی نوین

خدمات شرکت تاپین و کسب و کارها- بازی نوین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب و کار آنلاین می‌تواند نحوه‌ی ارسال کالا به مشتری باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *