ردکردن این
چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

کمپین تبلیغاتی یکی از موثرترین راههای دیده شدن و بالا رفتن فروش محصول یا خدمات در هر مجموعه است. ممکن است شرکت یا فروشگاه شما محصول یا خدماتی با کیفیت و ویژه را ارائه کند ولی به دلیل عدم شناخت کافی، از آن استقبال خوبی نشود. کمپین های تبلیغاتی به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسند و برای جذب هر چه بیشتر آن ها فعالیت کنند.

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

پیش از شروع این بحث بهتر است با مفهوم کمپین تبلیغاتی آشنا شویم. به فرایند برنامه ریزی برای معرفی یک خدمت یا محصول که به صورت اصولی و هدفمند صورت می گیرد، کمپین تبلیغاتی می گویند. برای انجام  هر چه بهتر این پروسه، استراتژیها و روشهای مختلفی طراحی و اجرا می شود. معمولاً تیمهای تخصصی و آشنا به امور تبلیغات را برای انجام این کار در نظر می گیرند. تبلیغات را می توان یکی از زیرمجموعه های علم بازاریابی دانست. بازاریابی تلاشی است برای برقراری ارتباط با مشتریان. تبلیغات نیز فعالیتی است برای معرفی محصول به مشتریانی که مخاطب قرار گرفته اند.

کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی

 

اهمیت کمپینِ تبلیغاتی در موفقیت یک سازمان

در این مطلب هر فروشگاه یا شرکتی را که محصول یا خدماتی ارائه می کند را یک سازمان در نظر می گیریم. در علم تبلیغات، اصلی ترین دلیل انجام کمپین های تبلیغاتی را اثر گذاشتن بر ذهن مخاطبان و ترغیب آنها به خرید می دانند. کارشناسان علم فروش بر این باورند که فرایند خرید تحت تأثیر تبلیغات، در ۴ مرحله اتفاق می افتد:

  1. مشتری با مشاهده تبلیغات از وجود چنین محصول یا خدمتی مطلع می شود.
  2. توجه مخاطب به آن محصول یا خدمت جلب شده و به خرید آن علاقه مند می شود.
  3. برای اقدام به خرید، تصمیم گیری می کند.
  4. و در نهایت خرید انجام می شود.
تأثیر تبلیغات بر میزان فروش
تأثیر تبلیغات بر میزان فروش

 

هدف از تشکیل کمپین برای تبلیغات چیست؟

برای داشتن یک کمپین موفق تبلیغاتی باید بدانید که هدف سازمان از انجام این کار چیست. همچنین مشخص شود که سازمان به دنبال حصول چه نتیجه ای است. در علم تبلیغات، برگزاری این کمپینها به دنبال دستیابی به اهداف مهمی در کسب و کار صورت می گیرند. از جمله این اهداف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطلاع رسانی درباره خدمات یا محصولات جدید سازمان
  • اطلاع رسانی درباره یک اتفاق یا تصمیم جدید در سازمان مانند تخفیف های ویژه یا شرایط خرید اقساطی
  • اعلام طرح های تشویقی برای مشتریان جدید و جذب آن ها
  • برندسازی از طریق تبلیغات
  • افزایش فروش و کسب درآمد به وسیله تبلیغات
  • و…

 

ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی  موفق چیست؟

ویژگی های مهمی را برای تأثیرگذاری این کمپین ها در ذهن مخاطب در نظر می گیرند. در ادامه به مهم ترین این خصوصیات می پردازیم:

  1. اهداف تبلیغاتی سازمان را شناسایی و مشخص کنید. بررسی کنید که هدفتان از اجرای این کمپین تبلیغاتی چیست و حصول چه نتیجه ای مد نظر است.
  2. خدمات یا کالایی را قصد تبلیغش را دارید، به طور دقیق مشخص کنید.
  3. مخاطب کمپین تبلیغاتی خود را شناسایی و مشخص کنید.
  4. برای اجرای کمپین تبلیغاتی خود یک تیم حرفه ای را انتخاب کنید.
  5. زمان برگزاری کمپین را مشخص کنید. اگر قرار است خدمات ویژه ای را ارائه کنید برای آن زمان تعیین کنید.
  6. قبل از هر تصمیمی بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید. بررسی کنید که میزان سود و زیان احتمالی شما در مقایسه با هزینه ای که برای تبلیغات انجام می دهید چگونه است.
  7. رسانه ای را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. برخی از کمپین ها در فضای مجازی و پخش تلویزیونی و برخی دیگر به صورت تبلیغات محیطی اجرا می شوند.
  8. برای کمپین خود یک پیام تبلیغاتی(Slogan) تعیین کنید. این پیام در ذهن مخاطب می ماند و می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. کارهای گرافیکی، توجه به روانشناسی رنگ ها و کارهای ویدیویی هم تأثیر بسزایی خواهند داشت. عکاسی از محصول نیز یکی دیگر از کارهای کمپین های تبلیغاتی است که کیفیت انجام آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.
  9. مفاهیم مدنظر خود را ساده و قابل فهم بیان کنید و از پیچیده کردن مطالب پرهیز کنید.
  10. با در نظر گرفتن پاداش برای معرفی خدمات به دیگران، مخاطب را درگیر کمپین کرده و احساساتش را برانگیزید.
  11. قبل از اجرای کمپین نتایج آن را پیش بینی کنید و پس از اجرا هم نتایج را تحلیل و بررسی کنید.
  12. برای رسیدن به نتیجه مطلوب صبور باشید.

 

نمونه هایی از کمپین های موفق تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی متعددی تاکنون اجرا شده که نتایج خوب و موفقی داشته اند. به عنوان نمونه می توان به طرح های تبلیغاتی ایرانسل اشاره کرد. این طرح ها هم به صورت مجازی و هم به صورت محیطی و در یک زمان انجام می شوند. در اصطلاح این بمباران تبلیغاتی مخاطبین را درگیر کرده و در موارد متعددی منجر به خرید می شود. در سال ۱۹۶۰ شرکت فولکس واگن یک کمپین را با شعار تبلیغاتی “کوچک فکر کن” راه اندازی کرد که بسیار موفق بود. شعار  تبلیغاتی “فقط انجامش بده” (Just do it) هم که برای برند معتبر NIKE طراحی شده، یکی دیگر از نمونه های موفق بشمار می آید.

فقط انجامش بده
فقط انجامش بده

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
راهکار های فروش
mrs shahvali

معرفی شرکت نذر طبیعت

معرفی شرکت نذر طبیعت نذر طبیعت یک سازمان مردم نهاد است که دغدغه اصلی اش حمایت از محیط زیست و حفظ حیات وحش کشور است.

راهکار های فروش
tapinblog

مناسبت های اسفند ماه ۱۴۰۱

چیزی تا پایان سال نمانده و به زودی وارد آخرین ماه ۱۴۰۱، یعنی اسفندماه می‌شویم؛ به همین خاطر هم در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به

راهکار های فروش
mrs shahvali

معرفی افزونه دکان وردپرس

افزونه دکان چیست و چگونه به سایت های فروش کمک می کند؟ افزونه دکان یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس است که به راحتی امکان

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *