ردکردن این
سامانه پست کتاب خدمتی ویژه به ناشران و فعالان حوزه کتاب

سامانه پست کتاب خدمتی ویژه به ناشران و فعالان حوزه کتاب

سامانه پست کتاب خدمتی ویژه به ناشران و فعالان حوزه کتاب

پس از همه گیری کرونا، جهان با گسترش چشمگیر خریدهای آنلاین مواجه شد و صنعت نشر و کتاب نیز از این قاعده مستثنی نماند. افراد بسیاری برای استفاده بهینه از اوقات فراغت خود اقدام به خرید آنلاین کتاب کردند. ناشران و توزیع کنندگان نیز از امکانات پستی برای رساندن کتاب ها به دست خریداران استفاده کردند. در حال حاضر نیز تقریباً تمامی ناشران فروشگاه اینترنتی هم دارند و امکان خرید آنلاین را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. علاوه بر این، امروزه کتاب ها بخشی بزرگی از محصولات فروشگاه های اینترنتی شناخته شده را تشکیل می دهند. هر از گاهی نمایشگاه های مجازی کتاب نیز برگزار می گردد که مخاطبان خاص خود را دارد. بخش بزرگی از فرایند ارسال کتاب های خریداری شده در ایران بر عهده “سامانه پست کتاب” است.

ارسال کتاب با خدمات ویژه سامانه پست کتاب

معرفی “سامانه پست کتاب”

سامانه پستِ کتاب توسط خانه کتاب و ادبیات و بر روی پلتفرم تاپین راه اندازی شده است. این پلتفرم تمام امکانات یک دفتر پستی را به صورت مجازی در اختیار کاربران خود قرار میدهد و بر اساس تفاهم نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت پست ایران ایجاد شده و فعالیت آن منحصراً به ارسال کتاب اختصاص داده شده است. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخصیص بخشی از یارانه کتاب به این سامانه پستی، حمایت خود را از صنعت نشر  و خوانندگان کتاب بیش از پیش نشان داده است.

 

چه کسانی می توانند از سامانه پست کتاب استفاده کنند؟

تمامی ناشران، توزیع کنندگان کتاب، کتاب فروشان، فروشگاه های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب می توانند با ارائه پروانه کسب و یا اینماد در سامانه پست کتاب ثبت نام کنند. این سامانه با در نظر گرفتن تخفیف های ویژه، طرح های تشویقی متعددی را به فعالان حوزه کتاب ارائه می کند. در حال حاضر با ثبت نام در این سامانه می توان از تخفیف های ۴۰ تا ۷۰ درصدی بهره مند شد. هر چقدر میزان استفاده ناشران از این سامانه بیشتر باشد تخفیف ها و طرح های تشویقی بیشتری شامل حال آن ها خواهد شد.

سامانه پست کتاب
سامانه پست کتاب

 

صرفه جویی ناشر و خریدار در هزینه ها

ناشران می توانند با پیوستن به این سامانه و بهره گیری از مزایای ویژه آن، در هزینه های خود صرفه جویی کنند. خریداران کتاب ها نیز ترجیج می دهند از ناشرانی خرید کنند که خدمات پستی را با حداقل هزینه انجام می دهند.در حال حاظر سرویس های پست سفارشی و پیشتاز در ابن سمانه ارائه میشود و همچنین خدمات پرداخت در محل هم جزو خدمات اصلی این سامانه می باشد.

روش استفاده از سامانه پست کتاب

فعالان حوزه نشر از ۳ طریق میتوانند مرسولات خود را در ابن سامانه  ثبت نمایند:

۱- پنل کاربری

۲- وب سرویس

۳- افزونه ووکامرس

 

سامانه پست کتاب به چه پلتفرم هایی متصل می باشد.

۱- سامانه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

۲- سامانه خرید از کتاب فروشی ها

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

اخبار حمل و نقل
Mona Falahi

تاپین و کسب و کارها-بازی نوین

خدمات شرکت تاپین و کسب و کارها- بازی نوین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب و کار آنلاین می‌تواند نحوه‌ی ارسال کالا به مشتری باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *