ردکردن این
عکاسی از محصول چه تاثیری بر فروش دارد؟

عکاسی از محصول چه تاثیری بر فروش دارد؟

اولین چیزی که خریداران هر کالا پیش از خرید با آن مواجه می شوند، تصویر محصول است. تصویری که می تواند مشتریان را به خرید ترغیب کرده و یا از اقدام به خرید باز دارد. بنابراین عکاسی از محصول یکی از اصلی ترین ارکان معرفی آن در فضای رقابتی است. اهمیت عکس محصولات در فروشگاه های آنلاین و خریدهای اینترنتی بسیار بیشتر است. چون در خرید حضوری مشتری کالا را از نزدیک می بیند، لمس می کند و سپس برای خرید آن تصمیم می گیرد. اما در خریدهای غیرحضوری عکس محصول باید به حدی دقیق و حاوی جزئیات باشد که تمامی سوالات بیننده را پاسخ دهد. به همین دلیل است که در فروشگاه های اینترنتی از هر محصول چندین تصویر و از جهت های مختلف به نمایش گذاشته می شود. هر چه عکس محصولات با کیفیت بیشتری ارائه شود قطعاً بیشتر دیده خواهد شد؛ و هر چه بیشتر دیده شود احتمال خرید آن نیز بالاتر می رود.

 

فروش آنلاین، فروش عکس یا محصول!

بر اساس اعتقاد اساتید فروش، امروزه آنچه در فروشگاه های آنلاین به فروش می رسد تصویر کالا است نه خود آن! آن ها معتقدند که تصویر برخی کالاها آنقدر وسوسه کننده است که هر بازدید کننده ای را به فکر خرید آن می اندازد. حتی برخی از فروشگاه های نه چندان بزرگ اینترنتی، بعضی کالاها را در انبار خود ندارند؛ بلکه فقط تصویر آن را در سایت یا صفحه خود بارگذاری می کنند. هر گاه برای خرید آن کالا ثبت سفارشی صورت گرفت، آن وقت برای تأمین آن اقدام خواهند کرد.

 

تاثیر عکاسی از کالا در فروش محصولات

عکاسی حرفه ای تر فروش بیشتر

همان قدر که یک عکس خوب و حرفه ای می تواند فروش کالا را بالا ببرد، عکس بی کیفیت هم می تواند بر میزان فروش کالا تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل توصیه می شود که برای عکاسی از محصولاتی که قرار است برای فروش ارائه شوند از عکاسان حرفه ای و آشنا به عکاسی صنعتی استفاده شود. این افراد با شناخت چارچوب های موثر، به بهتر دیده شدن جزئیات کالاها کمک بزرگی می کنند. این ویژگی کمک زیادی به بالا رفتن میزان فروش محصولات می کند. این عکاسان با چشم مشتریان به کالاها نگاه می کنند و به دنبال نمایش جزئیات محصولات در عکس های خود خواهند بود. شاید برای هر کسی اتفاق افتاده باشد که هنگام جستجو در فروشگاه های اینترنتی و پیج های فروش در اینستاگرام، تصویر محصولات متعددی را ذخیره کرده و بعداً دوباره به سراغ آن ها می روند. این روند، آغاز تصمیم گیری برای خرید کالاهایی است که شاید هرگز تصمیمی برای خرید آن وجود نداشته و فقط تصاویر خوب و حرفه ای دلیل خرید آن ها باشد.

 

ویژگی های یک عکس خوب از کالا

چارچوب های متعددی برای ثبت یک تصویر خوب و کامل برای ارائه در سایت های فروش وجود دارد. عواملی که شاید مهمترین آن سلیقه و نگرش عکاس باشد. عامل مهم دیگر ماهیت کالا است که در نوع عکاسی بسیار تأثیرگذار است. با مراجعه به منابع تخصصی می توان از اصول اولیه عکاسی صنعتی آگاهی پیدا کرد. اما مواردی هستند که عمومیت داشته و برای تمامی عکس ها باید رعایت شوند. این موارد عبارتند از:

  • نورپردازی مناسب
  • انتخاب پس زمینه متناسب با محصول
  • توجه به دیده شدن جزئیات و ویژگی های کالا

 

عکاسی از کالا

 

سخن پایانی

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی یا پیج فروش اینستاگرامی هستید بهتر است از اهمیت زیاد تصاویر محصولات خود مطلع باشید. باید بدانید که میزان فروش شما بستگی مستقیم به کیفیت تصاویر به نمایش گذاشته شده در فروشگاه مجازی تان خواهد داشت. این تصاویر هستند که نقش اصلی را در انتخاب نهایی خریداران ایفا می کنند. صرف هزینه برای داشتن عکس های با کیفیت و حاوی جزئیات نه تنها به هدر دادن سرمایه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای آینده فروشگاه شماست. شما می توانید با استفاده از بسترهای متعدد فروش در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و به جای آن برای عکاسی حرفه ای تر از محصولات خود هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
راهکار های فروش
mrs shahvali

معرفی شرکت نذر طبیعت

معرفی شرکت نذر طبیعت نذر طبیعت یک سازمان مردم نهاد است که دغدغه اصلی اش حمایت از محیط زیست و حفظ حیات وحش کشور است.

راهکار های فروش
tapinblog

مناسبت های اسفند ماه ۱۴۰۱

چیزی تا پایان سال نمانده و به زودی وارد آخرین ماه ۱۴۰۱، یعنی اسفندماه می‌شویم؛ به همین خاطر هم در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به

راهکار های فروش
mrs shahvali

معرفی افزونه دکان وردپرس

افزونه دکان چیست و چگونه به سایت های فروش کمک می کند؟ افزونه دکان یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس است که به راحتی امکان

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *