ردکردن این
معرفی شرکت‌های حمل بر اساس هوای پاک

معرفی شرکت‌های حمل بر اساس هوای پاک

معرفی شرکت‌های حمل

با توجه به نیاز روزافزون انسان‌ها به انجام حمل و نقل و ایجاد ارتباط موثر با یکدیگر، شرکت‌های حمل و نقل با اهداف گوناگون پدیدار شده‌اند. از دیرباز تا کنون سرعت رشد و گسترش این شرکت‌ها در داخل و خارج از کشور رو به افزایش بوده‌است. شرکت‌های حمل جدید با ایجاد مزیت‌های رقابتی تلاش خود را برای موفقیت در بین عموم انجام داده‌اند. بنابراین شرکت‌ها با طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون نقاط تمایزی بین طرح‌های معمولی ایجاد کرده و صنعت حمل و نقل را پیش برده‌اند. به وجود آمدن طرح‌هایی همچون پست پیشتاز، پست سفارشی و… در همین جهت می‌باشد.

امروز در این مقاله سعی در معرفی یکی از همین طرح‌های حمل و نقل را داریم که برخی از شرکت‌های بزرگ در حال انجام آن بوده و توانسته‌اند توجه بسیاری از عموم را به خود جلب نمایند.

 

حمل بسته‌ها بر اساس هوای پاک

هوای پاک را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حال حاضر جهان به خصوص کشور ایران دانست. بنابراین طرح‌های پرداخته شده به این مسئله را می‌بایست تشویق کرد و گسترش داد. این برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند در بسیاری از خدمات حمل و نقل استفاده شود. یکی از این طرح‌ها انجام حمل بسته‌های پستی بر اساس هوای پاک است. این طرح به جهت کاهش آلودگی هوا، وسایل نقلیه‌ی خود را با وسایل پاک جایگزین کرده‌اند. بر این اساس حمل بار این شرکت‌ها از طریق دوچرخه، دوچرخه برقی، موتور یا ماشین برقی و سایر وسایل حمل و نقل پاک خواهد بود.

بدین روش با انجام حمل و نقل با وسایلی که آلودگی تولید نمی‌کنند؛ شهر پاک‌تر و بدون آلودگی خواهیم داشت. چرا که تعدد بسیاری از خودروها و وسایل غیرپاک حمل و نقل امروزه برای جابجایی بسته‌های ارسالی صورت می‌گیرد. و در صورت جایگزین نمودن این خودروها می‌توان به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی کرد. این طرح می‌تواند در جهت پایه‌گذاری یک سرمایه‌گذاری پاک بدون ایجاد آلودگی مفید باشد. در ادامه به معرفی برخی از شرکت‌های حمل که از وسایل بدون آلودگی جهت جابجایی محصولات استفاده می‌کنند بپردازیم.

 

شرکت‌های حمل با وسایل نقلیه پاک

متاسفانه در ایران شرکت‌های زیادی از این نوع وسایل نقلیه استفاده نمی‌کنند. در حالی که استفاده از وسایل نقلیه پاک در سراسر دنیا به منظور کمک به کاهش آلودگی‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به معرفی یک شرکت داخلی و یک شرکت خارجی خواهیم پرداخت که برای انتقال بسته‌های پستی خود از وسایل نقلیه با سوخت پاک استفاده می‌کنند.

 

شرکت ملی پست و هوای پاک

شرکت ملی پست با قدمت طولانی خود سابقه‌ی دراز مدتی در حمل وسایل و بسته‌های پستی در داخل و خارج از کشورمان دارد. شرکت ملی پست با ارائه بهترین برنامه‌ها همواره در طرح‌های متفاوت ارسال مرسولات با شرایط متفاوت پیشرو بوده است. شرکت ملی پست  به تازگی طرحی را برای کمک به کاهش آلودگی هوا آغاز کرده است. در این طرح ۷۰۰ موتورسیکلت برقی جایگزین موتور سیکلت بنزینی شده است. این موتور سیکلت‌ها در فاز نخست وارد پایتخت شده و سپس به شهرستان‌ها نیز منتقل خواهند شد. از جمله مزایای این موتورسیکلت‌ها می‌توان به آسایش پست‌چی‌ها اشاره داشت که یک سوم روز خود را با این وسیله سپری می‌کنند. دیگر فایده‌ی موتور سیکلت‌های برقی پاک بودن انرژی موتور برقی و کاهش آلودگی هوا است.

همچنین به تازگی اداره پست از طرحی به نام پست پلاس رونمایی کرده‌است. این طرح برای ارسال کالاهای سبک و یا نامه توسط پهباد طراحی شده است. این طرح می‌تواند علاوه بر کاهش آلودگی و رفت و آمد وسایل نقلیه، بر سرعت انتقال نیز بیافزاید. در پست پلاس، فرد توزیع کننده وجود نخواهد داشت و کالای شما مستقیما توسط پهباد به دست شما خواهد رسید. این طرح برای کالاهای سبک همچون نامه ها کاربرد خواهد داشت که در صورت اجرای گسترده، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران داشته باشد.

معرفی شرکت‌های حمل

ارسالات مرسولات با دوچرخه برقی در آمازون

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیاست که ارسال مرسولات خود با وسیله نقلیه پاک را آغاز کرده است. این شرکت با وسیله‌های نقلیه سبک و پاک مانند اسکوتر و دوچرخه برقی این طرح را در لندن به انجام رسانیده است. این طرح به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه و دی اکسید کربن است. چرا که این گازها یکی از مهم ترین عوامل گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی است. آمازون قصد دارد این طرح را در سراسر بریتانیا گسترش دهد. این اولین اقدام این شرکت بزرگ برای کاهش آلودگی‌ها نبوده و پیش تر از طرح عدم بسته بندی کالا با کیسه‌های یک بار مصرف رونمایی کرده‌بود.

بنابراین یکی دیگر از وسایل حمل و نقل پاک می‌تواند استفاده از دوچرخه‌های برقی برای جابجایی بسته‌ها باشد. این دوچرخه‌ها مخصوص حمل بار  بوده و از لحاظ ظاهری شبیه به دیگر دوچرخه‌ها هستند با این تفاوت که وجود موتور کمکی الکترونیکی کمک می‌کند تا دوچرخه سریع‌ تر و راحت تر حرکت کند. این ویژگی به توزیع‌ کننده کمک می‌کند با سرعت مناسبی حرکت کند. هم‌چنین به دلیل وجود موتور کمکی دوچرخه سوار خسته نخواهد شد. استفاده از دوچرخه‌های برقی به کاهش ترافیک و آلودگی ها کمک می‌کند. این دوچرخه‌ها در ترافیک‌های سنگین گیر نمی‌کنند و می‌توانند مسافت زیاد را در مدت کوتاهی طی نمایند.

 

سخن آخر

دراین مقاله به معرفی دو نمونه از شرکت‌های پستی با ارسال بسته‌ها با وسایل نقلیه پاک پرداختیم. این دو نمونه در داخل و خارج از کشور وجود داشته و از روش‌های گوناگونی برای اجرای این طرح استفاده می‌کنند. وسایل نقلیه‌ای هم‌چون دوچرخه برقی، اسکوتر، موتور برقی و پهباد که می‌تواند به کاهش آلودگی‌ها کمک کند. می‌دانیم که کشور ما ایران سال‌هاست با معضل آلودگی هوا درگیر است. استفاده از هر گونه طرح در رابطه با کاهش این مشکل، می‌تواند ارزشمند باشد. با وجود شروع این طرح‌ها می‌تواند اشاره داشت که همه گیری طرح هوای پاک همچنان کم است. با افزایش این طرح‌ها و ایده گرفتن از روش‌های اجرا شده در خارج از کشور می‌توان به نتایج خوبی در جهت داشتن هوای تمیز و زندگی سالم‌تر دست پیدا کرد.

 

تاپین و شرکت‌های حمل

تاپین یک شرکت واسط برای ارسال کالاهای پستی است که سال‌ها در زمینه‌ی مرسولات پستی فعالیت داشته است. این شرکت با متصل شدن به شرکت‌های پستی معتبر سراسر کشور به شما برای انتخاب شرکت پستی یا طرح پستی دلخواه خود حق انتخاب می‌دهد و در حوزه حمل و نقل پستی و خدمات لجستیک فعال می باشد .از تاپین می‌توانید برای ارسال بسته‌های خود، بدون نیاز به حضور در شرکت‌های پستی استفاده نمایید.

برای این کار کافی است وارد سایت تاپین شده و ثبت نام خود را انجام دهید. سپس با وارد کردن کالاها و سفارشات خود در تعداد و زمان دلخواه، به شرکت پستی مورد نظر خود وصل شده و کالای خود را برای ارسال آماده می‌نمایید. این کار می‌تواند تا ۷۰ درصد در زمان شما صرفه جویی کرده و انرژی و زمان شما را ذخیره نماید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید به سایت مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۶۲۰۲  تماس گرفته و به تیم پشتیبانی تاپین متصل شوید.

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *