ردکردن این
نحوه شکل گیری فدکس

نحوه شکل گیری فدکس

نحوه شکل گیری فدکس

فدکس که با برند تجاری “FedEx” فعالیت می کند یکی از اصلی ترین شرکت های لجستیک در سطح جهان می باشد. این شرکت با دارا بودن ۶۸۸ فروند هواپیمای کارگو، نقش بزرگی را در زمینه حمل و نقل کالا در سراسر دنیا بر عهده دارد. این هواپیماها روزانه به ۴۰۰ مقصد در سراسر دنیا سفر کرده و ۶ میلیون مرسوله را به مقصد می رسانند.

حمل و نقل هوایی فدکس
حمل و نقل هوایی FedEx

 

تاریخچه و نحوه شکل گیری فدکس

فردریک والاک اسمیت در دهه شصت میلادی در حالی که دانشجو بود ایده تأسیس فدکس را در سر می پروراند. او در مقاله ای به توضیح آنچه در ذهن داشت پرداخت و از ایجاد یک سامانه لجستیک برای دریافت کالا از مبدأ و رساندن آن به مقصد صحبت کرد. او در این مقاله از سیستم های حمل و نقل آن روز انتقاد کرد و محدودیت های قانونی را به عنوان یکی از موانع بر سر راه این صنعت برشمرد. سرانجام شرکت آمریکایی FedEx در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک والاک اسمیت و با مبلغ ۴ میلیون دلار تأسیس شد. شروع بکار این شرکت ابتدا با نام فدرال اکسپرس و با خرید ۲ فروند هواپیما آغاز شد.

 

روند پیشرفت فدکس

فدکس با شعار The World On Time که به اهمیت زمان اشاره می کند، شروع بکار کرد. فردریک والاک توانست در سال ۱۹۷۴ سرمایه ای برابر ۹۱ میلیون دلار را جذب کند و ۲۵ فروند هواپیما را خریداری و به شبکه خود اضافه کند. در سال ۱۹۸۳ درآمد FedEx از مرز یک میلیارد دلار گذشت. دامنه فعالیت فدکس در دهه ۹۰ میلادی تا آسیا و اقیانوسیه نیز گسترش یافت. در سال ۲۰۱۵ فدکس توانست بزرگترین رقیب خود یعنی شرکت هلندی TNT را با مبلغ ۴٫۸ میلیارد دلار تصاحب کند. در سال ۲۰۱۷ نیز FedEx مبلغ ۳ میلیارد دلار سود خالص را ثبت کرده است.

حمل و نقل گسترده توسط شبکه فدکس
حمل و نقل گسترده توسط شبکه FedEx

 

خدمات ارائه شده توسط فدکس

FedEx را می توان هلدینگی متشکل از چندین شرکت زیر مجموعه دانست که هر کدام وظیفه مشخصی دارند:

  • فدکس سرویس: این بخش در حوزه‌ فروش و بازاریابی، ارتباطات و پشتیبانی از کسب و کارهای دیگر فعال می باشد.
  • تی‌ ان ‌تی اکسپرس: حمل و نقل بسته‌های کوچک در زمینه بین‌الملل به عهده این بخش است.
  • فدکس اکسپرس: مرسوله ها را در یک محدوده زمانی مشخص به دست گیرنده آن می رساند.
  • فدکس فرایت: با استفاده از کامیون ها و کشنده های بزرگ بارهای حجیم و سنگین را به مقصد می رساند.
  • فدکس گراند: وظیفه انتقال مرسوله ها به صورت زمینی را در آمریکا و کانادا بر عهده دارد.
حمل و نقل زمینی فدکس
حمل و نقل زمینی FedEx

 

ارسال شبانه بزرگترین ویژگی FedEx Express

فدکس اکسپرس که یکی از اصلی ترین بازوهای حمل و نقل کالا در این شرکت است، فعالیت خود را از ساعت ۱۰ شب آغاز می کند. انتقال، جداسازی و ارسال بسته ها از طریق فرودگاه های هاب در ساعات شب و بامداد انجام می شود. به این ترتیب بیشتر بسته های جمع آوری شده روز بعد به دست گیرنده خواهد رسید.

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
شرکت های حمل و نقل
mrs shahvali

صندوق هوشمند گنجه و جابار

صندوق هوشمند صندوق های هوشمند یا لاکرها مکان مناسبی برای نگهداری بسته های پستی یا خریدهای اینترنتی می باشند. این صندوق ها در نقاط مختلفی

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *