ردکردن این
۵ نکته طلایی در مورد برنامه ریزی ارسال مرسولات !!

۵ نکته طلایی در مورد برنامه ریزی ارسال مرسولات !!

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: ۴ دقیقه

 

برنامه ریزی در تمامی مراحل زندگی، امور روزانه یا بلند مدت ما را راحت تر میکند و به ما این امکان را میدهد تا از قبل بدانیم که برای اتفاقاتی که قرار است رخ بدهد چه کاری انجام بدهیم.

ما امروز به مناسب روز جهانی برنامه ریزی قصد داریم که این موضوع رو انحصارا برای ارسال مرسولات پستی بررسی کنیم و بگوییم برای برنامه ریزی ارسال مرسولات مان چگونه عمل کنیم.

 

نکته اول: ملزومات بسته بندی

مهم ترین کار برای ارسال مرسوله از طریق شرکت های حمل و نقل، بسته‌بندی مناسب و با معیار های اون شرکت حمل است و خیلی باید به آن دقت کنیم زیرا اگر این اتفاق نیافتد باعث بروز مشکلاتی از قبیل

پاره شدن بسته‌بندی و یا شکستن مرسوله ی داخل بسته میشود. پس هیچگاه به این مسئله ی مهم بی توجه نباشید و همیشه برای بسته بندی مرسولاتتان برنامه ریزی داشته باشید.

ملزوماتی که برای ارسال بسته خیلی پر استفاده و مهم هستند عبارت اند از:

 

۱٫ کارتن

 

 

کارتن یکی از ملزوماتی هست که بدون آن نمی‌توانید کالا را ارسال کنید و در همین مرحله ی اول متوقف میشوید. کارتن ها انواع و سایز های مختلفی دارند، برای انواع میتوانیم به ۳ لایه یا ۵ لایه اشاره کنیم که

معمولان برای مرسولات سنگین‌تر و یا مرسولات شکستنی از ۵ لایه اما برای مرسولات با ابعاد و وزن کمتر از ۳ لایه استفاده می شود. برای سایز هم باید خدمتتون بگوییم که کارتن ها از سایز ۱ تا ۹ دسته بندی

میشوند که شما باید نسبت به اندازه و ابعاد کالای ارسالیتان سایز مورد نظر را انتخاب کنید.

 

۲٫ چسب

 

 

شما برای بستن  درب کارتن ها و حتی محکم سازی بسته بندی از چسب استفاده کنید. شما میتوانید از چسب پهن، آب چسب و چسب کاغذی استفاده کنید که پر استفاده ترین آنها چسب پهن و آب چسب میباشد.

نکته: در صورت امکان از چسب های با لوگوی فروشگاه خود استفاده کنید تا در صورت دست خوردگی و باز شدن بسته بندی، گیرنده متوجه تغییرات شود.

 

۳٫ وسایلی برای پر کردن فضای خالی کارتن

 

 

زمانی که شما کالای مورد نظرتان درون کارتن قرار دادید باید به این مسئله دقت کنید که هیچ فضای خالی درون کارتن وجود نداشته باشد. یعنی زمانی که شما کارتن را جا به جا می کنید به هیچ عنوان کالا نباید داخل کارتن تکان بخورد. از همین رو شما میتوانید برای پرکردن فضای خالی از کاغذ مچاله شده، روزنامه ی مچاله شده و یا هر چیز دیگری برای پرکردن این فضا استفاده کنید.

 

نکته دوم: محاسبه نرخ پستی

یکی دیگر از بخش های مهم در برنامه ریزی ارسال مرسولات محاسبه ی نرخ پستی میباشد. به دست آوردن نرخ پستی کار دشواری هست چون به پارامتر های مختلفی بستگی دارد و اگر شما نتوانید این هزینه رو به درستی حساب کنید ضرر مالی به خودتان و فروشگاهتان وارد میکنید، شاید هم نارضایتی برای مشتریانتان به وجود بیاورید.

سامانه محاسبه هزینه پستی

پیشنهاد ما به شما استفاده از یک پیشخوان مجازی پستی است که علاوه بر محاسبه ی نرخ کلی امکانات دیگر نیز برای شما فراهم می کند.

 

نکته سوم: مراجعه به پست

در هنگام برنامه ریزی ارسال مرسولات حتما برای مراجعه به پست زمان بگذارید که بتوانید تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر برای تحویل بسته هایتان اقدام کنید زیرا بعد از این ساعت که اعلام کردیم به نرخ پستی یک سری پارامتر ها مانند حق شیفت اضافه میشود. این پارامتر ها باعث بیشتر شدن هزینه ارسال شما میشود که اگر از پیشخوان مجازی پست استفاده کنید با این مشکل رو به رو نمی شوید.

 

نکته چهارم: اطلاع رسانی به گیرنده

عامل اصلی افزایش اعتماد خریداران ارسال سریع مرسولات، به علاوه اطلاع رسانی دقیق بارکد پستی مرسولات هست، شما برای اینکه به مشتریانتان پیامک بدهید و بارکد پستی را برایشان ارسال کنید باید از خطوط خدماتی استفاده کنید که این خطوط برای همه قابل دسترس نیست، کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که از پیشخوان مجازی پستی استفاده کنید که بلافاصله بعد از قبول مرسوله در اداره ی پست با خط خدماتی این اطلاع رسانی را برای شما انجام میدهند.

عضویت در پیشخوان مجازی تاپین

خط خدماتی چیست؟

 

نکته پنجم: پیگیری مرسولات ارسالی

نکته مهم دیگر برای برنامه ریزی ارسال مرسولات این هست که شما تمامی وضعیت های پستی که بسته شما طی میکند تا به گیرنده برسد رو بشناسید، این مسئله به شما کمک میکند تا بتوانید هر لحظه پیگیر بسته باشید و هم به گیرنده اطلاع رسانی کنید و هم از پست بابت مشکلات پیش آمده درخواست کنید تا بررسی های لازم را انجام دهد.

صفحه رهگیری مرسولات پستی

 

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
اخبار حمل و نقل
tapinblog

تغییرات شرکت ملی پست – دی ۱۴۰۱

شرکت ملی پست همیشه گزینه اول فروشگاه های آنلاین برای ارسال مرسولاتشون هست زیرا هم هزینه ارسال به صرفه تری نسبت به دیگر حمل کننده

انبارداری و پردازش سفارش
Mona Falahi

معرفی سرویس‌های انبارداری

 سرویس‌های انبارداری چه کاربردی دارند؟ انبارداری یکی از خدماتی است که در نحوه‌ی درست انتقالات کالا بسیار حائز اهمیت است. چرا که بدون در نظر

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *