ردکردن این
چک لیست فرایند ارسال مرسوله پستی

چک لیست فرایند ارسال مرسوله پستی

چک لیست فرایند ارسال مرسوله پستی

امروزه با گسترش اپلیکیشن های پیام رسان و استفاده از ایمیل، کمتر کسی به فکر انداختن نامه در صندوق پست می افتد! اما در مقابل با افزایش آمار خریدهای اینترنتی از آنلاین شاپ ها، بسته های زیادی از طریق پست ارسال می شوند. در ادامه چک لیستی از فرایند ارسال مرسوله پستی ارائه شده تا با استفاده از آن مراحل به ترتیب و به درستی انجام گیرد.

صندوق پست
صندوق پست در دهه ۶۰ و هفتاد

 

 

 

مرحله اول: بسته بندی

در اولین مرحله باید مرسوله را با توجه به ماهیت آن به بهترین شکل ممکن بسته بندی کرد. به طوریکه در حین جابجایی آسیبی به آن وارد نشده و بسته بندی از محتوای مرسوله به خوبی محافظت کند. پست برای بسته بندی مرسولات یکی از دو روش زیر را پیشنهاد می کند:

  • پاکت های پستی: برای ارسال اسناد، کارت های تبریک، کتاب و مجلات و… از پاکت ها استفاده می شود. این پاکت ها در اندازه های مختلف عرضه می شوند که با توجه به نوع مرسوله آن ها را انتخاب می کنند.
  • کارتن ها: کارتن ها نیز در اندازه های مختلف تولید و عرضه می شوند. فرستنده مرسوله بر اساس نوع کالای ارسالی، باید بهترین نوع آن را انتخاب کند تا از آسیب های احتمالی حین حمل و نقل جلوگیری شود.

در مورد انواع پاکت و کارتن های پستی بخوانید

 

انواع پاکت نامه
انواع پاکت نامه

 

 

 

 

مرحله دوم: انتخاب بهترین روش ارسال مرسوله پستی

پیش از این تنها راه ارسال بسته های پستی مراجعه حضوری به دفاتر پستی در سراسر کشور بود. اما امروزه با گسترش تجارت الکترونیک و ارائه خدمات ویژه توسط شرکت های پستی، فرایند ارسال مرسوله پستی بسیار آسان تر شده است. در حال حاضر دو روش برای ارسال مرسولات پستی وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به دفاتر پست: مراجعه حضوری فرستنده به دفاتر پست سراسر کشور و انجام مراحل ارسال مرسوله
  • استفاده از روش های تجارت الکترونیک: فرستندگان کالاها می توانند با استفاده از تجارت الکترونیک در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. تاپین یکی از سامانه های تجارت الکترونیک است که با ارائه خدمات ویژه پستی، به ارسال با کیفیت و هر چه سریع تر مرسوله ها کمک می کند. از جمله مهمترین این خدمات می توان به امکان پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین و یا در محل اشاره کرد. علاوه بر این، تاپین امکان ارسال رایگان را نیز فراهم کرده است.

 

 

مرحله سوم: رهگیری مرسولات پستی

پس از ارسال بسته و دریافت بارکد، از دو طریق می توان وضعیت آن را رهگیری کرد:

  • پیگیری از طریق وارد کردن بارکد بسته در سایت پست: با وارد کردن بارکد بسته پستی در سامانه رهگیری مرسولات پست می توان از وضعیت آن مطلع شد. پیگیری بسته پستی را چگونه انجام دهیم؟
  • رهگیری با ارسال بارکد بسته از طریق پیامک: اگر به هر دلیلی به سایت پست دسترسی وجود نداشته باشد، با ارسال بارکد به شماره ۲۰۰۰۴۴۱می توان از وضعیت آن آگاه شد.
صفحه پیگیری مرسولات پستی
صفحه پیگیری مرسولات پستی

 

 

 

 

این چک لیست به شما کمک می کند تا آسان ترین و ایمن ترین فرایند ارسال مرسوله پستی را بشناسید. به این ترتیب می توانید به راحتی برای ارسال بسته های خود اقدام کنید. تاپین با ارائه خدمات ویژه، پاسخ مناسبی برای نیازهای پستی صاحبان کالا است.

ثبت نام در پنل تاپین

فهرست مطلب

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید:
مبانی حمل و نقل
mrs shahvali

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل

معرفی کتاب با موضوع حمل و نقل حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها همواره اهمیت زیادی داشته است. تا

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *